Édes nemes: Yamaha FZ6-N és FZ6 Fazer S HG teszt
Szombat délelőtt a MOTaMOT alapítvány szervezésében felmotoroztunk a Kékestetőre. Olyan sokan jöttek el az Őrs vezér téri találkozóra, hogy végül is egy 100 kilométeres felvonulás lett a vége 50-60 km/órás tempóval. Nesze neked motorteszt! Úgy Gödöllő környékén járhattunk, amikor gyanakodni kezdtem, hogy a yamahás srácok megvicceltek, és bekapcsolták nekem az ülésfűtést.
Műszaki adatok
FZ6-S Fazer HG (fejidomos, erősebb változat)
Motor: 4 ütemű, DOHC, soros 4 hengeres, Folyadékhűtéses
Hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x Löket: 65.5 x 44.5 mm
Kompressziós arány: 12.2:1
Maximális teljesítmény: 72.0 kW (98 PS) @ 12,000 rpm
Maximális nyomaték: 63.1 Nm (6.44 kg-m) @ 10,000 rpm
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Befecskendezéses
Kuplung típusa: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: TCI
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: 6 sebességes
Final transmission: Lánc
Üzemanyagtank kapacitás: 19.4 L
Olajtank kapacitás: 3.4 L
Váz: Alu, gyémánt alakú
Első felfüggesztés: Teleszkóp
Első rugóút: 130 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkar
Hátsó rugóút: 130 mm
Első fék: Dupla tárcsa, Ø 298 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsa, Ø 245 mm
Első gumi: 120/70 ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 180/55 ZR17M/C (73W)
Hossz: 2,095 mm
Szélesség: 750 mm
Magasság: 1,210 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Minimális hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 186 kg / ABS: 191 kg
Ára: 1 818 000 Ft (regisztrációs adó nélkül)
A markolaton hiába kerestem a kapcsolóját, semmi erre utaló jelet nem találtam, így az első adandó alkalommal le is szedtem az ülést, hogy megnézzem, be van-e vezetékezve. De nem. Valószínűleg az idomokból ide terelődő forró levegő, és az ülés alatt elvezetett kipufogórendszer fűtötte egész úton a fenekem. Jobb híján helyezkedtem, és időnként állva vezettem, hogy a kánikulában valamennyire elviselhető legyen ez a meleg.
Az FZ6-S Fazer a mindent mutató műszerfalát az FZ1-ről örökölte. Ez már nem aszimmetrikus, mint az FZ6-N műszere, és így az idomba építve a motor kormány körüli része is sokkal áttekinthetőbb lett. Míg a 78 lóerős változaton állandó problémát jelentett az indítókulcs elfordítása az ott elvezetett kuplungbovden miatt, a Fazernél ez a gond nem merült fel. A tesztmotorra az oldalidomokat extraként szerelték fel.
A Kékestetőn a felvonulóktól leválva a saját tempónkban utaztunk tovább. A Mátra kanyarjaiban tökéletesen megállta a helyét a Fazer. Igaz, nem egy kifejezett sportmotor, a futóműve lágyabbra van hangolva, mint pl. az R6-on, de arra tökéletes, hogy a hétköznapi városi ingázás után hétvégén a városon kívül is jól szórakozzon az ember. A motor fogyasztása a lassabb szakaszon mindössze 4,1 liter volt, a hajtósabb, országúti részek után 4,9-et evett 100 kilométeren.
A hétvégi túránk eredménye nagyjából 500 kilométer lett, amiben volt lassú gurulás, kanyargós hegyi út, gyors országúti szakasz, és némi terepezés is, mire feljutottunk a szőlőhegyre, ahol zsibongó kezekkel, de kellemes élményekkel telve kapaszkodtam meg az első sörömben. Tudom, ildomosabb lett volna bort inni, először egy szárazat, aztán egy félszárazat, végül a desszerthez valami igazán édeset…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |