KiemeltMotorokMotortesztek

Édes nemes: Yamaha FZ6-N és FZ6 Fazer S HG teszt

FZ6 3892

Jó választásnak bizonyult az FZ6-N erre a tesztre, hiszen nem kellett valami nagy döggel birkóznom a bóják között az EuroRingen. Hamar megtudtam, hogy nem tudok fékezni, legalábbis a broadside-ot, amit vészfékezés helyett bemutattam, a többség nem tekinti fékezésnek.

Lesz még mit gyakorolnom a jövőben. És hiába Babu figyelmeztetése, hogy inkább csak két újjal húzzam a féket, mert így könnyebb adagolni, kiderült, hogy ehhez a sporthoz tényleg nem elég nagy a tenyerem.

Műszaki adatok: FZ6-N (Naked)

Motor: 4 ütemű, DOHC soros 4 hengeres, folyadékhűtéses
Hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x Löket: 65.5 x 44.5 mm
Kompressziós arány: 12.2:1
Maximális teljesítmény: 57.0 kW (78 PS) @ 11,500 rpm
Maximális nyomaték: 51.6 Nm (5.27 kg-m) @ 10,000 rpm
Kenés: Nedves karterolajozás
Karburátor: Befecskendezéses
Kuplung típusa: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: TCI
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: 6 sebességes
Hátsó meghajtás: Lánc<
Üzemanyagtank kapacitás: 19.4 L
Olajtank kapacitás: 3.4 L
Váz: Alu, gyémánt alakú
Első felfüggesztés: Teleszkóp 130 mm-es rugóúttal
Hátsó felfüggesztés: Lengőkar, 130 mm-es rugóút
Első fék: Dupla tárcsa, O 298 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsa, O 245 mm
Első gumi: 120/70 ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 180/55 ZR17M/C (73W)
Hossz: 2,095 mm
Szélesség: 755 mm
Magasság: 1,085 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Minimális hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 180 kg / ABS: 185 kg
Ára: 1 698 000 Ft (regisztrációs adó nélkül)

FZ6 3877

A nap folyamán a digitális műszerfalon tudtam követni az eseményeket – kezdve attól, hogy az országúton azért 130 km/óránál igyekeztem nem gyorsabban menni, pedig innen még bőven van tartaléka ennek a gépnek. Később a kvarcórán figyelhettem, hogy röpülnek az órák, ha az ember jól múlatja az időt.

Még több kép a galériában az FZ6N-ről

Elvileg a fogyasztást is lemérhettem volna, a túraszámlálónak köszönhetően, de kiderült, hogy a motor kerekébe valahogy egy szög került, így a nap végére megváltozott a terv. János saját maga kért meg, hogy ha lehet, a 98 lóerős, idomos FZ6-S HG Fazerrel menjek haza, míg a szervizben megjavítják a kereket. Miután néhány kört mentem a pályán az idomos nagy testvérrel, beleegyeztem a cserébe.

FZ6 3886

Hazafele már nagyon fáradt voltam, de azért azt éreztem, hogy ennek a motornak van ereje. Az 5-ös főúton a város felé egész más érzésekkel ültem csaknem ugyanazon a modellen. Az idomok miatt túrázós hangulatba kerültem. A szinte üres úton úgy álltam rá a kényelmes 130-as utazóra, hogy ezzel a tempóval most már a világ végére is elmegyek. Ha pedig egy-egy teherautót kellett megelőznöm, visszaváltás nélkül gyorsítottam nagyobb sebességre.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Másnap esett, meg harmadnap is. Aztán mire kisütött a nap, átgondoltam ezt a tesztet. Miután megtapasztaltam a 98 lóerőt, mi értelme lenne a hétvégét egy 78 lóerős motor nyergében töltenem. Pláne úgy, hogy most tényleg egy nagyobb túra volt tervben. Ahogy a borból is előbb a szárazabbat isszuk, hogy ne rontsa el az édes íz az aromáját, a motorokkal sem haladhatok visszafele. Ez a baklövés csökkentené az élvezeti értéket.

Ledumáltam, beleegyeztek. Így kipróbáltam, hogy a hátsó dobozba mi minden fér bele. Ami a hétvégére kellett – esőruha, hálózsák, matrac, váltás fehérnemű – azt a doboz mind elnyelte. Csak a kinyitással voltam bajban. Mai napig nem jövök rá, mitől volt, hogy néha elsőre sikerült, néha meg akárhogy erőlködtem, nem ment.

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük