Édes kicsi kísértés – Piaggio Beverly 300 2017 teszt
Ránézésre egy egészen életképes konstrukció. Nagy-kerekű, kényelmes ülésűnek kinéző, jó nagy tárolórekeszekkel, telefontöltési lehetőséggel, kipörgésgátlóval szerelt csodamasi.
Amikor elhoztam szóltak, hogy ha homokos helyre viszem, kapcsoljam ki a kipörgésgátlót, mert az ott rögtön belelkesedik, de egyébként szerintem jópofa találmány ez benne.
Tovább nézegetve a kinézetét a gurigának, egy jóképességű köztisztviselő ruházatával rendelkezik. Decens bordó, elegáns metálszürkével, fekete műanyagokkal, a logó mögött elegáns két színnel a felirat alatt. Nincs benne a vadállat olaszos divatdizájnból, de a részletek miatt mégis elegáns összhatás, öltönyhöz, kosztümhöz passzolós, a lelkesedés pedig még akár ingázásra is megfelelő. A műszerfal három egymásba fonódó kör alakú kijelzője kellemes a szemnek.
Istenkirály pakolási helyek vannak benne, fakkok elöl apróságoknak a műszerfal alatt, ülés alatt buksitartók és még a doboz is ott van. A kesztyűtartó a gyújtáskapcsoló megnyomásával nyílik, ezt érdemes tudni, ha az ember bele is akar rámolni. Ebbe a kis jószágba belefér egy komplett hétvégi bevásárlás, és hogy teljes legyen az életérzés, az egész család is elférhet rajta. (Megvan, hogy az olaszok akár hárman, négyen is utaznak ezekkel a kis csodákkal?)
Műszaki adatok: Piaggio Beverly 300
Motor: egy hengeres, 4 ütemű
Hengerűrtartalom: 278 cm3
Furat x Löket: 75 x 63
Teljesítmény: 22 LE
Hűtés: Vízhűtés
Első fék: 300 mm tárcsa
Hátsó fék: 240 mm tárcsa
Első gumi: 110/70-16
Hátsó gumi: 140/70-14
Hossz: 2150 mm
Szélesség: 780 mm
Tengelytáv: 1535 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Önsúly: 165 kg
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A motor súlya a méretéhez és lelkesedéséhez képest normális, parkolni vele talán csak azért nehézkes egy picit, mert az ülés elég széles, és akinek ott rövidülés képződik lábügyileg, az lehet kellemetlen. A kereskedésben a kisebbik plexivel szerelten adták oda. Ennek a teteje nekem pont szemmagasságra esett, így a látóteret pont kettévágta a finoman sötétített műanyag. A plexi mögötti felnyitott bukóval való motorozás se esett jól, mert az összes szelet az arcomba tolta így. A nagyobbik plexivel biztos kényelmesebb.
A szerkezet megbízhatóan haladós, és nem csak látványra kényelmes masina. Az üléspozíció elég széles foteles, van egy pici háttámla is, ez egy kicsit korlátoz a többféle módon való helyezkedésre, de kifejezetten puha. Az utas részére a dobozon is található háttámla, és jól jellemzi a kényelmet, hogy az utasom majdnem el is aludt mögöttem a kellemes ringatózásban.
Nos, igen, a motor járása jellemzően puha, nagyon finoman úszik az úton, viszont utassal a bukkanókon már átüt a puhaság. Az autók közti kavirnyálásban elsőosztályúan tekeredik, fürgén teszi a dolgát abban, amire kitalálták: a városi túlélő haladós motorozásban első osztályú. Nagyon picike helyen meg tud fordulni!
Még több kép a galériában
Kilőni elinduláskor bír, kb. 70-80 km/óráig egészen lelkes, utána már megfontoltan szedi össze a 130 km/órát is akár. A fékjei kellemesen határozottak, de nem harapósak, azt gondolom a teljesítményhez tök jól hangoltak. A fogyasztása pofátlanul alacsony, 2 liter körül állt meg nekem általános városi forgalomban.
Szociális hatásai
- Nahát, de cuki, aranyos,
- a motorosok ritkán intenek,
- a hozzá nem értők kisebb robogóként kezelik és meglepődnek az általa nyújtott teljesítményeken.
Kinek ajánlom
- napi ingázáshoz,
- elegáns ruhához,
- kényelmes és fürge haladásra vágyóknak,
- mindennapi társnak.