Az emberek többsége nem szeretne dugódíjat fizetni

dugodijMekkora összeget lenne hajlandó fizetni dugódíjként? Milyen közösségi közlekedési eszközöket ismer?

 

Az Europcar Autókölcsönző mini kutatást készített a dugódíjról, a P+R-ről és a közösségi közlekedésről, ahol ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre kereste a választ. A végén az is kiderült, hogy a megkérdezettek 72%-a szerint bevezetik hazánkban a dugódíjat.

A mindennapokban központi téma a közlekedés. Az egyre növekedő autós forgalom okozta dugók és a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése átalakítja az emberek közlekedési szokásait. A Europcar Autókölcsönző a Facebook oldalán indított kérdőívében a kitöltők közlekedési szokásaira és a közlekedésről alkotott véleményére volt kíváncsi. A felmérésben több mint 200-an vettek részt, a kitöltők 60%-a nő volt.

A kérdőívből kiderült, hogy az emberek 39%-a közlekedik mindennap autóval. A tömegközlekedést meglepő módon megelőzte a kerékpáros közlekedés, amit a válaszadók 23%-a adott meg a mindennapokban használatos közlekedési eszköznek. Az autóval utazók között még nem terjedt el a P+R parkolók használata, a válaszadók 87%-a nem él ezzel a közlekedési megoldással. Ennek az oka az lehet, hogy a legtöbben nem ismerik ezeket a parkolókat, vagy nincs a közelükben ilyen lehetőség. Sokan nem szeretnek tömegközlekedési eszközön utazni, s ez tartja vissza őket attól, hogy P+R parkolót használjanak, vagy az, hogy otthon és a munkahelyükön is ingyenesen tudnak parkolni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A közösségi közlekedési eszközök közül a legismertebb a Bubi volt, amit a kitöltők 61%-a ismer. Az Oscar telekocsi és a BlablaCar telekocsi végzett a második és a harmadik helyen. A nemrégiben elindult GreenGo-t a kitöltők 9%-a ismerte. Igaz, sokan ismerik a közösségi közlekedési eszközöket, mégis kevesen használják őket, a kitöltők 15%-a próbálta ki ezen eszközök valamelyikét.

A kitöltők több mint 70%-a gondolja azt, hogy Magyarországon bevezetik a dugódíjat. Arra a kérdésre, hogy mennyi lenne az a maximális összeg, amit hajlandóak lennének dugódíjra éves szinten áldozni, a legtöbben 0 Ft-ot adtak meg, de sokan akár évi 5000 Ft-ot is kifizetnének. A dugódíj bevezetésekor a válaszadók 31%-a változtatna autóhasználati szokásain.

A megkérdezettek fele nem járna mindennap autóval, 17%-uk elkezdené használni a P+R parkolókat, 11%-uk áttérne a közösségi autóhasználatra, de voltak olyanok is, akik autóbérléssel, autójuk eladásával oldanák meg ezt az újonnan kialakult helyzetet.

A dugódíj valószínűleg a motorkerékpárokra is vonatkozni fog, pedig ha minél többen járnának motorral vagy robogóval a nagyvárosokban, sokkal kevesebb lenne a dugó is.

Te mit csinálsz, ha bevezetik a dugódíjat?

  • Semmit. Befizetem, és megyek továbbra is a dolgomra.
  • Tömegközlekedésre válltok.
  • Elkerülöm a belvárost.
  • Továbbra is motorozni fogok, ha kell fizetni a motorra, ha nem. 

(A válaszodat írd meg a hozzászólásoknál!)

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük