Dugattyúgyűrű a kisebb olajfogyasztásért
Mivel az alkatrészek piacán én meglehetősen ritkán működöm, kb. úgy viselkedtem az új dugattyúgyűrű bemutatón, hogy jobb ha nem kérdezek semmit, mert tuti valami olyan vadállatian szakmailag köztudott dolgot fogok kérdezni, amitől azonnal hazaküldenek felnit pucolni…
És hát láttam én már a Lóóó dugattyúgyűrűit is, nem lehet nagy a különbség… Aztán végül is egész belelendültem, és annyira nem is volt veszedelmes. Ráadásul lehetett fogdosni, meg kukkolni is a kütyüket, amit ám én nagyon szeretek.
Tehát a Federal Mogul május 18-n bemutatta a legújabb fejlesztésű díjnyertes Goetze® LKZ dugattyúgyűrűjét. A szokásos cégbemutatkozó szövegek után végre bemutatták a lényeget: A gyűrű különleges formája és felülete akár 50%-al kevesebb olajfogyasztást eredményez. Szóval ez tökjó, már csak az a kérdés, hogy a lábamban lévő idegesen akár + két literes üzemanyagfogyasztásnál ez miként jelentkezik…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A sajtótájékoztatóra a cég hozott ki mintapéldányt is, meg speciális nagyítót is, így a gukkeren keresztül szemlélve a gyűrű profilja tényleg eltér a szokásostól:a szabadalmaztatott LKZ olaj-lehúzógyűrűje szemben a hagyományos gyűrűkkel, kombinálja a lépcsős felszínt az érintkező felület kúposságával, ami akár 50%-al csökkenti az olajfogyasztást és akár 15%-al a súrlódást ez által javítva az üzemagyag felhasználást és a káros anyag kibocsátást.
Az LKZ gyűrű hatásfokát a lépcsős felület és az érintkező felületeknél alkalmazott kúpos kialakítás teszi lehetővé. Míg a hagyományos gyűrűk egyforma nyomást gyakorolnak a henger falára mindkét (fel/le) irányba, addig az LKZ gyűrűk pontosan meghatározott nyomást gyakorolnak a hengerfalra, míg a dugattyú lefelé mozog, de jelentősen kevesebbet felfelé történő mozgása közben. Ez csökkenti a súrlódási veszteséget, és sokkal hatásosabban vezeti vissza az olajat az olajteknőbe, megakadályozva annak égéstérbe jutását.
Közelről nézve a gyűrű a felülete tényleg lépcsős, és a gyűrűben lévő rugó kidolgozása sem semmi! A felületkezelés is jól látszik, tisztára ufóalkatrész. Kitettek ki még nézegetni egy dugót is három különböző típusú gyűrűvel, meg egy olajhűtés bemutatására szeletelt kamion hengerfejet: igazán egzotikus, ilyet még nem láttam.
Szóval érdekes volt, és a végén megkérdeztem, ez a Federal Mogul a motorok alkatrészeivel mennyire foglalkozik: olajakkal és fékalkatrész témában állítólag verhetetlenek, de az ő profiljuk inkább az autóipar…