HírekMotor felszerelésMotorok

Hatékonyabb és környezetkímélőbb alkatrészeké a jövő

eco-frictionA motoros berkekben jól ismert Ferodo fékbetétek gyártója bejelentette a csökkentett káros anyag kibocsájtású betéteket.

A fékbetétek esetében is újításokat tartogat a jövő. Az új, rézmentes fékbetéteket egyre több gyártó választja gyári alkatrészként, melyek már pótalkatrészekként is elérhetők bárki számára. Az új technológiának köszönhetően csökken a káros anyag kibocsátás, mely a fékek használatakor keletkezik, ami jelentősen hozzájárul az élővizek oxigénszintjének romlásához.

A Federal-Mogul nemzetközi gépjármű berendezéseket gyártó, és azokkal kapcsolatos szolgáltatásokat kínáló vállalat 2014. november 4-én tartott sajtótájékoztatója keretein belül mutatta be legújabb fejlesztéseit. A hatékonyabb, és kisebb környezeti terhelést kibocsátó alkatrészekkel hozzájárulnak a gépjárműipar modernizációjához.

A céget 1899-ben Detroitban alapították, jelenlegi székhelye a Michigan állam béli Southfieldben található, és mára már 34 országban összesen 45 000 embert foglalkoztat. Az idén a hatékonyság végett két részre váló ipari óriás (Federal-Mogul Motorparts és a Federal-Mogul Powertrain) sok ismert járműgyártó eredeti, illetve pótalkatrész beszállítója. Termékei sorában találhatjuk többek között a motorkerékpároknál is alkalmazott Champion gyújtógyertyákat, Moog kormányokat, valamint a Ferodo fékbetéteket is.

A Federal-Mogul újfajta dugattyúkat fejlesztett ki, melyek számos előnnyel bírnak az eddigiekhez képest. A Nüral Elastothermic névre keresztelt termékeket több járműgyártó számára készítik gyári alkatrészként, és a jövőben pótalkatrészként is elérhetők lesznek.

A Nüral Elastothermic dugattyúk többek között a manapság elterjedt kis hengerűrtartalmú, turbómotorok által keltett nagy hőingadozást is jól tűrik. További előnyük még a megnövelt kopási ellenállásuk, csekély súlyuk és tartósságuk. A korszerű kialakításnak köszönhetően kevesebb olajfogyasztás és jobb tömítettséget biztosítanak, így hozzájárulnak ahhoz, hogy a motorok nagyobb teljesítményt adjanak le.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Kaliforniában és Washington államban már bevezetett törvényi rendelkezések értelmében csökkenteni kell a fékbetétek réztartalmát, és 2025 után már csak rézmentes alkatrészt engedélyeznek beépíteni a járművekbe. A Ferodo esetében már korábban bevezetésre került a rézmentes technológia, mely kialakítása, a réz teljes mellőzése komoly mérnöki munkát követelt meg, mivel a fékbetétek hatékonyságát meg kellett tartani a réz elhagyása mellett. Az első, gyárilag csökkentett réztartalmú betéttel piacra kerülő járművek a Mercedes-Benz C-Class típusai.

A Federal-Mogul a csapágyak terén is komoly erőfeszítéseket tett a környezetvédelem terén. A vállalat egyedülállóként a legnagyobb választékban kínálja ólommentes csapágyait a pótalkatrészek piacán. Az ólommentes csapágyak fejlesztésével kilenc évvel előzték meg a törvényi előírásokat, és egyre több környezetre káros anyagot száműztek az alkatrészgyártás folyamatából. A Federal-Mogul mérnökeinek a csapágyak esetében is nagy kihívásokkal kellett megküzdeniük, és kifejlesztettek olyan anyagokat, melyekkel az ötvöző anyagként használt ólmot ki tudták váltani.

Az ólommentes Glyco csapágyak termékcsaládja a járműipar teljes spektrumát lefedik, melyek gyári, illetve pótalkatrész formájában is beépítésre kerülnek motorokba, sebességváltókba és egyéb felhasználási területeken, a legkülönbözőbb terhelési ciklusok esetében.

Csapágyaik megkapták a 2014-es Automotive News PACE díjat, mely a gépjárműiparban tett gyökeres változtatás, a piacbefolyásoló hatás és az innovativitás miatt járt ki a gyártónak.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük