fbpx

Olcsó János rövid ideig él – Mely dolgokon nem érdemes spórolni a motorkarbantartáskor

olcs janos 01Nem született mindenki grófnak, hercegnek, királynak, így csak keveseknek adatott meg az, hogy mindenből a legjobbat vegyék. A többiek is megtennék ugyan, de ha nincs miből, akkor hiába akarják. Jobb esetben addig nyújtózkodnak, amíg a takarójuk ér, és annyit költenek a motorjukra, amennyit félre tudnak tenni rá. Ez van. Ebből kell kihoznod neked is a legtöbbet.

A szerencsés az lenne, ha a takarékoskodást nem a motorkerékpár-alkatrészek, felszerelések, karbantartáshoz szükséges dolgokon gyakorolnád. A ruházatról, a testi épségedet védő protektorokról, sisakról már esett korábban szó annak tekintetében, hogy nem érdemes gagyit venni szaré’hugyé’. Könnyen belehalhatsz egy balesetbe, ha idő előtt szakad a ruha, reped a sisak. A silány minőségű, általában olcsó cuccokat kerüld akkor is, ha nem magadra, hanem a motorodra aggatod.

Léteznek vackok drágán is, és ki lehet fogni olykor olcsón nagyon jó minőségű alkatrészeket, kiegészítőket. Ezek felismeréséhez nem árt, ha rutinos vagy. Ha tudásod, tapasztalatod hiányos, a vásárláskor legyen jelen olyan barátod is, aki hamar lebeszél a szarról, és odacsap, ha elcsábulnál az alacsony árak vonzásában.

Nézzük, mik azok a dolgok, amikről azt hiszed, ha a legolcsóbbat, leghitványabbat veszed meg, akkor jól jártál, spóroltál, és még biztonságban is tudsz majd motorozni, ha felhasználod őket. A legtöbb ilyen szemét csupán arra alkalmas, hogy a garázsban nézegesd a gépet, de használni már nem kellene.

Fékbetét, kenőanyagok, folyadékok

Még mindig nagyon sokan spórolnak a relatíve kis kiadásokkal járó olaj, fékfolyadék, fékbetét cseréken. Változó áron juthatsz hozzá mindenhez a széles kínálatban, melyet a boltok polcain láthatsz. Ne csak a viszkozitást nézd egy olajnál, hanem törekedj arra, hogy olyan nedűt tölts a motorodba, melyet bejáratott, ismert gyártó készített, és olyan helyen vásárold, ahol garantált, hogy nem hamisították. Motorolajból mindig a legjobbat vegyed, mert ha ezen spórolsz, dobhatod ki a kukába az idő előtt szanaszét kopott motorblokkot, vagy csillióért felújíttathatod. Hát nem olcsóbb, ha évente pár ezer forinttal többet költesz erre? Hát de! Azt ugye mondani sem kell, hogy minden olajcserénél cseréld az olajszűrőt is. Nem hiába tervezték azt oda. Ha eltömődött szűrővel kísérted a sorsot, akkor is jöhet a zsebbenyúlós felújítás, meg a BKV nyújtotta örömök.

A fékfolyadékok, hűtőfolyadékok sincsenek aranyárban, ezért kétévente mindig cseréld le azokat. A vízpumpa kenése végett fontos a megfelelő összetételű hűtőfolyadék, és persze ha a fagyban tárolod a gépet, akkor is jól jön, ha nem dermed már – 3 fokban.

A fékbetéteket ne használd a végtelenségig, ne hagyd vasig kopni, mert akkor nem csak betétet, de tárcsát is kell majd cserélned, ami fájdalmas lehet a családi kasszának. A látszólag 1-2 mm vastag kopó anyaggal virító, de régi betét sem az igazi már. Hatásfoka nyomába sem ér egy újnak. Érdemes már ilyenkor újat beszerelni. Egy gagyi fékbetét, és egy speciálisan ezzel az iparággal foglalkozó gyártó terméke között árban nincs sok különbség. Ne akarj itt sem nyerni pár ezrest. Ha a fék miatt tekeredsz majd fel a fára, késő lesz visszaemlékezned erre.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x