Ducati bemutatta az új, 240 lóerős Panigale V4 R-t
A részleges gázelvételű váltásnál a stratégia egyszerre hat a korábbi stratégia befecskendezésének levágásával és az előzés csökkentésével, ami a motor leállításának és újraindításának elmaradásával a műveletet simábbá teszi a közúti használatban.
A pályahasználatra jellemző teljesen nyitott gázváltásnál a DQS stratégia a nyomatékvisszaadási fázis továbbfejlesztésével finomodik, amely nagyobb stabilitást garantál a motornak, és homogénebb, ezért a köridőben is jövedelmezőbb vezetést biztosít.
E változásokon kívül a hűtőventilátor vezérlési stratégiája is frissült, amely mostantól jobban kezeli az üzemi hőmérsékletet, miközben csökkenti a pályabejárások befejezésekor jellemző hőfelhalmozódást. Továbbá ez a stratégia nagyobb hőkomfortot garantál a versenyző számára a közúti használatra jellemző sebességek mellett.
Azok számára, akik a Panigale V4 R-t csak a versenypályán használják, a bolognai székhelyű vállalat kifejlesztette a speciális Ducati Performance DTC EVO 3 szoftvert a slick- és esőgumikhoz (amely tartozékként kapható, és amelynek köszönhetően a V4 R nem engedélyezett a közúti forgalom számára nyitottá válik), amely mostantól lehetővé teszi a hátsó helyzetjelző lámpa villogó működésének aktiválását is, ahogy azt a versenyszabályzat előírja eső esetén, valamint az utcai vezetési módot felváltja a kifejezetten nedves útfelületen való használatra tervezett eső üzemmód.
A gázpedál nyitásakor és kezelésénél a vezető érzésének javítása érdekében egy új, 50%-kal kompaktabb gázpedálvezérlőt alkalmaztak, amelyet minimálisra csökkentett radiális és axiális hézagok jellemeznek, valamint gyakorlatilag nincs kezdeti üresjárati útja.
Végül, ahogy a versenymotoroknál is, a boxutca kijáratánál és bejáratánál a sebesség korlátozása érdekében Pit Limiter található.
A Panigale V4 R folytatja a Ducati Panigale család „Front Frame” és egyoldalas alumínium lengőkarján alapuló elrendezést. A hátsó lengőkar tengelyének magassága 4 pozícióban, 2 mm-es lépésekben állítható.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A fürgeség, a vezetői érzés és a tapadás fokozása érdekében a Panigale V4 R futóműve is követi a Panigale V4/V4 S által a 2022-es modellel követett evolúciós irányt, miközben a felfüggesztés teljesen mechanikus beállítása megmaradt. Elöl az Öhlins NPX25/30-as, nyomás alatt álló villájának rugóútja 5 mm-rel nő az előző „R”-hez képest.
Ez a műszaki megoldás az Öhlins TTX36 lengéscsillapítóval kombinálva, amelynek középponti távolsága 312-ről 316 mm-re nő, valamint a lengőkar tengelyének széria beállításával a +1 pozícióba, 20 mm-rel növeli a hátsó magasságot. Így magasabb súlypontot és ezáltal nagyobb fürgeséget érünk el a kanyarokba való belépéskor és az irányváltásoknál.
A lengéscsillapító kevésbé merev rugójának elfogadása (105 N/mm-ről 80 N/mm-re) és a villa rugóútjának meghosszabbítása miatt alacsonyabb talajterhelés elöl, valamint az aszfalt „másolásának” képességének javítása mellett a felfüggesztés nagyobb negatív rugóútjának kihasználásával a teherátvitelt hangsúlyozza, növelve a kanyarokba való belépéskor a tapadást és az érzést.
Ugyanakkor a villa nagyobb rugóútja lehetővé teszi, hogy az első kerék még akkor is megőrizze a kapcsolatot az aszfalttal, amikor a gyorsítás során a hátsó kerék felé történő terhelésátvitel még hangsúlyosabb, míg a lengőkar forgáspontjának helyzete a stabilitás, a pontosság és a kanyarokból való kanyarodáskor a pálya megtartásának képességét javítva kiemeli az anti-squat hatást.