Csőrike a harapós öszvér: Honda VFR800X Crossrunner 2011 teszt
A két fék finoman adagolható és szép egyenletesen dolgozik az ABS-el. Különösebben nem reagálta le, hogy hányan ülnek rajta, ez igen szimpatikus volt. A súlya 250 kiló, még általam a jól terelgethető kategóriában, bár a magas súlypontot meg kellett szokni parkoláskor. Kellemesen fordulékony, ha végiggondoljuk a lehetőségeinket és ügyesen kombináljuk az erőforrással.
A crossrunner elnevezés találó, kipróbáltuk a motort terepen is (köszi KT1). Bár a gyári gumik nem terepre, hanem inkább betonra optimalizáltak, a motor nem rémül meg, ha bevisszük a susnyásba, esetleg áthajtunk vele egy iszaposabb pocsolyán. A gyári gumi és az első villa esőben és száraz úton is jól viselkedik. Az erő megvan benne, hogy egy jó sofőrrel a hátán átmenjen mindenen, mint egy igazi öszvér. A hasáról pedig nem törik le a spoiler, mert ott nincs.
Szociális vonatkozásban a motor erőteljes megjelenése első kanyarban az alábbi megjegyzéseket váltja ki az ismerősökből:
- Noncsak-nocsak új motor? Feltörtünk mint a talajvíz?
- Elég szép a jószág, de mit tud?
- Dögös-dögös, hány lóerő?
- Nem nagy ez neked?
- Arányaiban kicsinek tűnsz rajta…
Az utcabéli kis srácok pedig szívesen bringáznak arra sokat amerre ez a motor parkol, a 14 éves fotózkodott is vele.
Az utasok véleménye az alábbiak voltak: a kis súlyú 13 évesnek törte a fenekét, de azért jó volt – vele még nem értük el a 120 kilót, hogy a motor ne pattogjon. A 15 éves tinilány és a 46 éves közepes termetű férfiú elégedett volt, ő kifejezetten kényelmesnek találták. Kicsit sportmotoros hátsó ülésre emlékeztette őket, de azért annál szélesebb és kényelmesebb az ülés. Velük volt meg az a súly amitől a motor kezesbáránnyá vált. Fogyasztása átlag 7 lityi körül és felette, ha húzod a fülét.
A reflektort valahogy viszont állítani kellene, mert ugyan jól látni vele éjjel, de a szembejövők erőteljesen villognak, hogy magasan hord.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A hárommillió alatti ára vonzóvá fogja tenni sokak számára, pláne ha egy univerzális vasat keresnek. Összességében véve a motor külső megjelenése erőtől duzzadó, és az erőforrás is ennek megfelelően működik is alatta. Igen kellemes cibálni a bajszát neki. Motorozhatósága kellemes, főként túrákra ajánlom, autópályákra és hegyekre is jó, utassal akár, vagy nagyobb termetű emberek számára. Olyanoknak, akik nem fordulnak vissza egy kis földúttól, ha eltévesztették az betonon az útirányt.
Műszaki adatok
Motor: Vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC, 90° V4
Hengerűrtartalom: 782 cm³
Furat x löket: 72 × 48 mm
Kompresszióviszony: 11,6:1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Teljesítmény: 74,9 kW (101 LE) @ 10000 1/min
Forgatónyomaték: 72,8 Nm @ 9500 1/min
Gyújtás: Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros, elektromos rásegítéssel
Indítás: Önindító Sebességváltó: 6 fokozat
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Első felfüggesztés: Ø 43 mm teleszkópvilla, fokozatmentesen állítható előfeszítés, 108 mm rugóút
Hátsó felfüggesztés: Pro-Link lengővilla, állítható előfeszítés, fokozatmentesen állítható csillapítás, 119 mm rugóút
Első fék: Ø 296 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, C-ABS
Hátsó fék: Ø 256 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Első kerék: 17M/C x MT3.5
Hátsó kerék: 17M/C x MT5.5
Első gumi: 120/70-R17M/C
Hátsó gumi: 180/55-R17M/C
H x Sz x M: 2130 × 799 × 1243 mm
Tengelytáv: 1464 mm
Ülésmagasság: 816 mm
Szabad magasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 240,4 kg
Üzemanyagtank: 21,5 l
Ár reg. Adóval: 2 998 000 Ft