Hírek

Csökkenhetnek a közlekedési bírságok

KRESZ VáltozásCsökkentené a közlekedési bírságok összegeit és betiltaná a lézerblokkolót is az a kormányrendelet-tervezet, amelyet következő ülésén tárgyal a kabinet.

Az akár már ősztől várható változásokról Bíró Márk, a Fidesz-frakció közlekedési szabályok és szankciók átalakításáért felelős politikusa és Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi képviselője számolt be kedden Budapesten.

Bíró Márk és Kovács Kázmér az autóklub vezetéstechnikai pályája mellett tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a rendelet-tervezetben szétválasztották a közlekedő társadalomra veszélyes, illetve arra veszélytelen szabálysértéseket, és ez utóbbiak esetében alacsonyabb bírságokat állapítottak meg. Így a várakozási és megállási tilalom megszegéséért eddig kiszabott fix összegű, 30 000 forintos bírság, egy senkit nem veszélytető tiltott parkolás esetén 10 000 forintra fog mérséklődni, viszont ha valaki zebrán áll meg, annak már 25 000 forintot kell fizetnie, míg az egyik legsúlyosabb büntetést, 50 000 forintos bírságot kap az, aki mozgássérülteknek fenntartott helyen parkol – hangzott el. 

Bíró Márk közölte azt is: betiltják a lézerblokkolót, de a radardetektort nem. A fideszes képviselő a változások között említette azt is, hogy a vasúti átjárón való tiltott áthajtás esetében az eddigi 300 000 forintos bírságot 60 000 forintra mérsékelik, és azt is meghatározzák, hogy ez a szabálysértés csak ott büntethető, ahol valóban jár vasút. Hozzátette: emellett nem lesz büntethető az egészségügyi doboz hiánya, csak akkor, ha szükség lenne rá, de nincs. Így a rendőr csak azért nem állíthatná meg az autóst, hogy kifejezetten az egészségügyi dobozt vagy a láthatósági mellényt ellenőrizze – tette hozzá. 

Kovács Kázmér a változások közül azt emelte ki, hogy az eddigiektől eltérően nem lesz büntethető az, aki saját garázsa előtt parkol. Emellett – folytatta – bíróság előtt vitathatja felelősségét az, aki “végszükségszerű ok” miatt parkol szabálytalanul, mert például egy vajúdó kismamát visz kórházba. Az autóklub jogi képviselője azt is elmondta: a kerékpárosok tekintetében a véralkoholszinttől függően differenciálják a bírságolást, és a jövőben a 0,5 és 0,8 ezrelék közötti véralkoholszint csak akkor lesz büntethető, ha a kerékpáros veszélyhelyzetet teremt, vagy ha főúton közlekedik. Jelenleg ugyanis az is több tízezer forintos bírságot kaphat, aki egyik tanyáról a másikra egy földúton közlekedik egy-két pohár sör után – jegyezte meg.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Bíró Márk szerint csütörtökön kerül kormány elé rendelet-tervezet, a változások augusztus 1-én, illetve szeptember 1-én léphetnek hatályba. Kovács Kázmér emlékeztetett arra, hogy kormányrendelet-tervezet előzménye az a jogszabályváltozás volt, amelynek alapján a közigazgatási bírság helyett a jövőben szabálysértésnek minősül a várakozási és megállási tilalom megszegése. A kormányrendelettel kapcsolatban utalt arra, hogy ősszel egyes részletszabályokat tovább finomíthatnak, szóba kerülhet egyes bírságösszegek csökkentése, arányosítása, esetleg súlyosbítása.

Bíró Márk emlékeztetett arra, hogy májusban munkacsoportot hoztak létre a Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések “életszerűvé szabása” érdekében. A fideszes képviselő szerint azóta már 300 észrevétel érkezett kreszmodositas@gmail.com e-mail címre, ahová továbbra is várják a KRESZ-szel kapcsolatos észrevételeket, építő jellegű javaslatokat.

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük