EseményekKiemeltMotorverseny

Cristina Gutiérrez a végsőkig küzdött és győzelmet aratott a 2024-es Dakaron

Cristina Gutierez a végsőkig küzdött és győzelmet aratott a 2024-es Dakar Ralin

A Dakar 46. kiadása, az ötödik, amelyet Szaúd-Arábiában rendeztek, több mint 4700 kilométernyi különverseny és közel 8000 kilométeres össztáv után ért véget, amely próbára tette a versenyzőket, a pilótákat, a másodpilótákat és a legénységeket az ősi Alula városától a Vörös-tenger partjáig, az Üres Negyed dűnéinek óceánján keresztül.

A 2024-es kiadás nagy győztesei a maguk módján mindannyian olyan csapatok előnyeit használták ki, amelyek képesek voltak a közös erőre alapozva sikert építeni. A Monster Energy Honda klán favoritjai közül az amerikai Ricky Brabec a 2020-as diadala után másodszor is bajnoki címet szerzett, megelőzve Ross Branchot a Hero-motorral. A Hero ezzel az ezüstéremmel az első indiai motorkerékpár lett, amely a Dakar dobogóját díszítette. A harmadik helyre Adrien Van Beveren kapaszkodott fel szintén egy Hondával.

Yael Kadashai #111

A motoros nők közül a GasGas-szal versenyző, izraeli Yael Kadashai sajnos nem tudta befejezni a versenyt, a nyolcadik szakasznál kiesett a versenyzők közül. A szerencse nem állt mellette ezútta, ugyanis már a prológon elveszítette a navigációját. A második nap már sokkal jobban sikerült, bár akkor a gumijai és az üzemanyagtartálya döntött úgy, hogy tönkremegy. Végül az utolsó üzemanyagcseppekből még sikerült befejeznie a szakaszt.

Hogy végül miért kellett befejeznie a versenyt, arról nem találtam információt, de ahogy az instagramján írta, már alig várja a következő Dakart a zord hőmérséklet ellenére is.

Jane Daniels #110

A motoros nők közül a Fantic motorkerékpárral versenyző, angol Jane Daniels a kezdetektől fogva stabil formában és következetesen, szakaszról-szakaszra bizonyította, hogy pontosan megvan benne az, ami ahhoz kell, hogy nevet szerezzen magának a Dakaron. Végül a 48. helyen végzett a motorosok között.

Matilde Tomagnini, a Fantic márka fejlesztési vezetője meglehetősen büszke Jane Danielsre. A brit versenyző, kétszeres enduro világbajnok, valóban figyelemre méltóan debütált idén a Dakaron.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

“Jane kiválasztása kockázatos volt számunkra, de nem csalódtunk” – ismeri el Tomagnini. “Bizonyította, hogy nagyon kemény versenyző. Például a 48 órás Chrono szakasz első napján történt csúnya bukása után több mint 200 km-en át teljesen elgörbült kormánnyal és navigációs toronnyal folytatta a versenyt, amíg sikerült részben visszatenni őket a helyükre”.

Két nappal később Jane Daniels megtapasztalta a Dakar egy másik arcát, amikor csapattársa, Jeremy Miroir segítségére sietett. “Ez a tízedik szakaszon történt” – mondta az angol versenyző. “60 kilométeren keresztül vontattam őt, hogy segítsek neki befejezni a speciált, majd további 95 kilométeren keresztül, hogy eljuttassam a bivakba. Ez volt egyértelműen az eddigi legnehezebb élményem”.

“Ami engem illet, ez az első Dakarom, és mindenekelőtt azért vagyok itt, hogy felfedezzem ennek a rendkívüli versenynek minden aspektusát. Az egyetlen célom, hogy célba érjek. Egymás után veszem az etapokat, anélkül, hogy gondolkodnék, vagy akár csak igazán az eredményemet nézném”. – mondta Jane két nappal a verseny vége előtt.

“Hogy őszinte legyek, ez a rali sokkal nehezebb, mint ahogyan azt elképzeltem. Több kilométert teszünk meg, mint gondoltam, és a napok nagyon hosszúak… Az Enduroban naponta maximum 8 órát hajtasz másfél órás különleges szakaszokkal, és a leghosszabb verseny hat napig tart. Itt napi 12 órát töltesz a motoron, és a különversenyek könnyen meghaladják az öt órát…”.

Cristina Gutiérrez #306

A nők igazán kitettek mahgukért az idei Dakaron. Az Challenger osztályban a küzdelem a feje tetejére állt az utolsó szakaszon Mitch Guthrie rovására és Cristina Gutiérrez javára, aki Jutta Kleinschmidt 2001-es győzelme óta az első női versenyző lett, aki Dakar-győzelmet szerzett.

“Mindig megpróbáltam a végsőkig küzdeni. Az utolsó kilométerekig nem tudtuk, mi történt. Ezen a szakaszon sokat nyomtunk, mert tudtam, hogy 25 perc sok, de ha valami történik mögötted, sosem tudhatod. Amikor a célba értem, nem tudtam, mi történt, de nagyon örülök, büszke vagyok a csapatra és boldog vagyok az autóval. Az biztos, hogy nagyon boldog vagyok. Külön gondolok a családomra, a burgosi kórházban lévő gyerekekre, mert amikor versenyzek, mindig velem vannak, valamint Carles Falconra, a spanyol srácra, aki ezen a Dakaron halt meg.

Nagyon örülök a győzelemnek, és ez mindannyiuknak szól. Az egyik értékem, hogy soha nem adom fel, és a versenyen sem adtam fel soha. A célba érkezésig hajtottam magam. Ez a lehető legjobb célba érkezés, és szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak, Arnaud-nak és az egész csapatnak, hogy ezt a gyönyörű autót adták nekünk”. – Mondta Cristina a célba érkezés után.

A összesen 340 indulóból 239 jármű érkezett meg Yanbuba, köztük 96 motor (132-ből), 7 quad (10-ből), 55 Ultimate osztályú autó (70-ből), 3 Stock osztályú autó (3-ból), 29 Challenger osztályú autó (42-ből), 28 SSV (36-ból) és 21 teherautó (47-ből). Közülük 182 jármű versenyzője, sofőrje és legénysége állhatott fel a végső dobogóra, hogy átvegye a célba érő érmet, a többiek nem teljesítették a teljes távot.

A Dakar Classic 4. kiadása, amelyen 78 jármű vett részt, 71 legénységgel fejezte be a versenyt. A spanyol Carlos Santaolalla Milla nyerte a szabályossági versenyt. A Mission 1000 terrains kihívás 10 innovatív alternatív motortechnológiával hajtott járműnek tette lehetővé, hogy nekivágjon a Dakarnak, és előre tekintsen a jövőbe.

Nézd meg a táblázatot, a többi induló nő ereményeiért!

#110Jane Daniels 48Motor
#111Yael KadshaiMotor
#229Lucie Baud36Autó
#238Laia Sanz15Autó
#239Aliyyah Koloc47Autó
#256Xiangyan Sun107Autó
#262Pato PitaAutó
#274Magdalena Zajac112Autó
#306Cristina Gutiérrez 16Autó
#312Valentina Pertegarni40Autó
#321Annett Quandt & Annie Seel78Autó
#322Camelia Liparoti67Autó
#324Rosa Romero52Autó
#329Dania Akeel113Autó
#406Rebecca Busi103Autó
#419Sara Price30Autó
#426Emilija Gelazninkiene 60Autó
#429Christine GZ69Autó
#616Syndiely WadeAutó
#618Marije Ven Ettekoven, Floor Maten & Anja Van Loon101Autó
#619Margot Llobera121Autó
#625Susana HernandoAutó
#700Lidia Ruba6Classic
#703Luis Barbero Garcia4Classic
#708Puck Klaassen50Classic
#711Raquel Arraz 59Classic
#712Barbora Holicka & Lucie Engova63Classic
#716Katarzyna Malicka69Classic
#718Fabrizia Pons42Classic
#725Sam TeugelsClassic
#734Simona Morosi40Classic
#740Sandra Guasch Planells30Classic
#742Katherine Lovemore48Classic
#746Myrian Manzoni 52Classic
#761Alexia Giugni7Classic
#904Annunziata del Gaudio60Classic
#908Ursula Ruppert51Classic
#910Monica Buonamano58Classic
#911Tabatha Romon9Classic
#912Lina Van de Mars68Classic
#913Nekane Abin Bardeci 19Classic

Találkozunk 2025-ben!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük