fbpx

Budapest-Bamako 2010 útvonal

A Budapest-Bamako szervezői az AutoSport Expo 2009 kiállítás első napján, sajtótájékoztató keretében jelentették be a 2010-es futam útvonalát, mely alapján az eddigi legkeményebb Budapest-Bamakora készülhetnek a versenyzők.

„Nagyon röviden és tömören 42 nap, 20 314kilométer, nyolc lengéscsillapító és két laprugó volt a Budapest-Bamako 2010 bejárásának a fő számai. Mindez számos rekordot jelent, hiszen ennyi időt még soha nem emésztett fel a bejárás, illetve ennyi kilométer sem került egyszerre itineríró járműbe a Bamako történetében. Az elfogyasztott futómű pedig utal a pálya nehézségére.” – mondta Polgár András a Nagy Afrikai Futam versenyigazgatója.

Verseny kategória

2010.01.16 Budapest-Mantova 833 km
2010.01.17 Mantova-Perpignan 900 km
2010.01.18 Perpignan-Almeria 1012 km
2010.01.19 Nador –Tinerhir 733 km
2010.01.20 Tinerhir-Mhamid 355 km
2010.01.21 Mhamid-Assa 601 km
2010.01.22 Assa-Laayoune 580 km
2010.01.23 Laayoune-Dakhla 562 km
2010.01.24 Dakhla-Bou Lanoir 415 km
2010.01.25 Bou Lanoir-B2Beach 280 km
2010.01.26 B2Beach-Nouakchott 158 km
2010.01.27 Nouakchott-Nbeika 640 km
2010.01.28 Nbeika-Kiffa 294 km
2010.01.29 Kiffa-Ayoun el Atrous 408 km
2010.01.30 Ayoun el Atrous-Sokolo 549 km
2010.01.31 Sokolo-Togou 509 km
2010.02.01 Togou-Bamako 279 km
Összesen: 9108 km

Kaland Kategória

2010.01.16 Budapest-Mantova 833 km
2010.01.17 Mantova-Perpignan 900 km
2010.01.18 Perpignan-Almeria 1012 km
2010.01.19 Nador-Merzouga 671 km
2010.01.20 Merzouga-Zagora 345 km
2010.01.21 Zagora-Tata 299 km
2010.01.22 Tata-Tatouine 645 km
2010.01.23 Tatoine-Laayoune 330 km
2010.01.24 Laayoune-Dakhla 562 km
2010.01.25 Daklha-Nouadhibou 404 km
2010.01.26 Nouadhibou-B2Beach 365 km
2010.01.27 B2Beach-Nouakchott 158 km
2010.01.28 Nouakchott-Kiffa 651 km
2010.01.29 Kiffa-Gouray 277 km
2010.01.30 Gouray-Kayes 162 km
2010.01.31 Kayes-Diema 287 km
2010.02.01 Diema-Bamako 364 km
Összesen: 8265 km

A versenyzők a 9108 km-es távból körülbelül 6300 kilométert tesznek meg Afrikában, mely távnak a jelentős része korábbi Dakaros útvonalakat és más kemény off-road szakaszokat jelent. A 2009. márciusban közzétett útvonalhoz képest összesen két etapot módosítottak a szervezők az októberi bejárás során.

„Az egyik etapot az apály-dagály ingadozása húzta keresztbe, mivel a 600 km-es napi szakasz rajtját csak délután egy órakor, apály idején tudjuk megtartani, így egy megállót be kellett iktatnunk, és emiatt eltöröltük a kiffai pihenőnapot. A másik módosítás mellett egy jótékonysági akció miatt döntöttünk. A mezőny a befutó előtti, utolsó éjszakát nem Katienanál, hanem Togounál tölti, ahol február 1-jén, a Bamako zárónapján egy iskolai adományozással indul az utolsó etap” – mondta a főszervező.

A sajtótájékoztató során az Afrikai-Magyar Egyesület koordinátora, Szilasi Ildikó ismertette a Budapest-Bamako 2010 Humanitárius Programját, mely során a futam szervezői és az egyesület legalább egy húsztonnás, 86 m3-es, adománnyal teli kamiont juttatnak el a Nagy Afrikai Futam által érintett útvonalán található több rászoruló intézménybe.

Az adományokat oktatási, egészségügyi és szociális intézmények között osztják szét, többek között a marokkói Aghouliseban, a mauritániai Nouakchottban és Mali északi részén található Diemában, valamint Bamako városában. Az intézmények között szerepel többek között a Niaber csecsemőotthon, ahol az első táv-örökbefogadó szülő Fábry Sándor volt, valamint a Jajkiáltás Központ, a szexuális erőszakot elszenvedett gyermekek otthona is.

„Szervezetünk a jövőben nem csak segélyezéssel kíván foglalkozni, a későbbiekben a fejlesztésre helyezné a hangsúlyt. Jelmondatunk: Tudunk nagyot tenni!” – tette hozzá Szilas Ildikó. Az Afrikai-Magyar Egyesület, mint a segélyezésben és fejlesztésben járatos partner arra törekszik, hogy a futam résztvevőit elkötelezetté tegye az adományozásban, az „idén halat, jövőre hálót” elgondolás jegyében.

Van a motoros csajok között olyan, aki tervezi, hogy elindul a 2010-es Bamakón?

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x