HírekMotorbemutatóMotorok

Biski: Kétéltű motorkerékpár a víz szerelmeseinek

Biski kétéltű motorkerékpár

A nyári kánikulában igazán jó szolgálatot tehet a Gibbs Amphibians fejlesztése, a Biski nevű kétkerekű jetski. Azért ha jobban elmerengek a kétéltű robogón, felmerül néhány kérdés, szóval még ne rohanj el megvásárolni!

A Biski egy egyedülálló, egy- vagy kétüléses, két sugárhajtású, HSA motorkerékpár, amely több szempontból is világújdonságnak számít. A mindössze 2,3 méter hosszával és 1 méter alatti szélességével a legkisebb a Gibbs nagysebességű kétéltű platformjai közül. Valószínűleg a legfejlettebb műszaki szempontból is. A Biskín utazni igazi szabadságot jelent, miközben komoly a szórakoztatási faktor is.

Amikor először megláttam a Biskíről készült képeket, elképzeltem, hogy azokon a napokon, amikor 40 fok körüli a hőmérséklet, felpattanok a Biski robogómra és elgurulok a legközelebbi bányatóig – ahogy amúgy is tenném – és úgy, ahogy vagyok, motorostul belehajtok a hűsítő habok közé. Aztán felébredtem, és rájöttem, hogy belelóg a kezem a bilibe.

Amikor másodszorra is átlapoztam a képeket és a videót is megnéztem, előjött belőlem a racionalista: ha motorozni megyek, védőfelszerelésben vagyok, de minimum farmer, kabát, bakancs, bukósisak meg kesztyű. Bőr. Na jó, akkor nem merülök bele a vízbe, úszni nem fogok, de a bakancsomba belefolyik majd a víz. Utána hogy motorozok tovább vizes bakancsban? Persze, tudom, 40 fok van, hamar megszárad, de akkor is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Akkor készüljünk úgy, hogy úszni is fogok: mit vegyek fel a motorozós részhez? Fürdőruhát? Annak kicsit kevés a védelmi értéke motoron, bár kétség kívül nagy feltűnést keltenék benne. Neoprén búvároverált? Dehát 40 fok van! Sebaj, ledobok egy pár kilót (vizet), mire a tóhoz érek. Bukósisak akkor is kell a közúton. És mi lesz a cipőmmel?

Szóval most akkor vagy levetkőzöm a vízparton, mielőtt a vízbe megyek, vagy fel sem öltözöm a motorozáshoz, de ha meg úgyis meg kell állnom, akkor pont a buli rész marad el, hogy Pesten belehajtok a vízbe és Csepelen folytatom az utam, vagy kimotorozok a habokból Faaker Seen és már kanyargok is tovább a szerpentinen, mint a filmben. De akkor mi az élvezeti értéke ennek a masinának? Hogy nem kell külön robogót meg jet skit vennem?

Amúgy szuper ötlet, értékelem, hogy valaki kitalálta pláne, hogy meg is csinálta ezt a szerkezetet. A Gibbs Amphibians egyébként állításuk szerint az első olyan cég a történelemben, amely sikeresen létrehozott olyan teljesen homologizált járműveket, amelyek képesek a 30 mérföld/órás sebességet meghaladni a vízen, valamint a szárazföldön is elérik a szokásos sebességet, és 5 másodperc alatt, gombnyomásra váltanak át a szárazföld és a víz között. Van nekik kétéltű quad meg terepjáró és sportos cabrio is.

Ettől függetlenül engem nem győztek meg. Nem veszem meg a Biskit.

[wpdiscuz-feedback id=”7yvyub48et” question=”Neked kéne egy ilyen kétéltű szerkezet? ” opened=”0″]Neked kéne egy ilyen kétéltű szerkezet? [/wpdiscuz-feedback]

Biski műszaki adatok

ÜLÉSEK SZÁMA: 1
SEBESSÉG SZÁRAZFÖLDÖN: 80 MPH
SEBESSÉG VÍZEN: 37 MPH
ÁTÁLLÁSI IDŐ: < 5 MÁSODPERC
REPÜLÉSI IDŐ: < 3 MÁSODPERC
ÜZEMANYAG KAPACITÁS: 20 L
TELJES HOSSZ: 2350 MM / 92.5 IN
TELJES SZÉLESSÉG (TÜKRÖK NÉLKÜL): 950 MM / 37.4 IN
TENGELYTÁV: 1790 MM / 70.5 IN
HASMAGASSÁG: 150 MM
SAJÁT TÖMEG: 228 KG / 503 LBS
TELJES ÖSSZTÖMEG: 348 KG / 767 LBS
MOTOR: 2 HENGERES BENZINMOTOR
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY: 55 LE
ÜZEMANYAGTÍPUS: BENZIN
FELFÜGGESZTÉS: TEKERCSRUGÓS LENGÉSCSILLAPÍTÓK, GIBBS SAJÁT FEJLESZTÉSŰ HSA-TECHNOLÓGIÁJÚ FELFÜGGESZTÉS
FÉKEK ELÖL ÉS HÁTUL: HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉKEK
KEREKEK ÉS GUMIABRONCSOK: FR 120/70-16 RR 150/80-15
MEGHAJTÁS TÍPUSA: (TENGERI) GIBBS CUSTOM DUAL-JET TECHNOLÓGIA
VILÁGÍTÁS: KÖZÚTI ÉS TENGERI NAVIGÁCIÓS VILÁGÍTÁS

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük