fbpx

Becman Isztambulban sütötte a szalonnáját

A miskolci Nagy Béla, akit sokan csak Becmannak ismernek, hosszú útra készült február végén.

Történt ugyanis, hogy egy meghívást kapott a legnagyobb törökországi motorkiállítás szervezőitől egy négy napos rendezvényre. Olyan nagy nevek szórakoztatták ezen a rendezvényen a korábbi években a közönséget, mint a többszörös stunt világbajnok Chris Pfeiffer, és a tizenháromszoros triál világbajnok Doug Lampkin.

Meglehetősen magasra volt téve a léc az elvárások terén mind a szervezők, mind a nézőközönség részéről. A magas növésű streetfighter versenyzőről régen hallhattunk itthon, és sokan úgy gondolták, végleg kivonult a kaszkadőr motorozás porondjáról. Becman, miután 2005-ben abbahagyta a versenyzést nagyrészt külföldi rendezvényeken szórakoztatta a közönséget. Ezt követően külföldön szép sikereket ért el, 2006-ban a német MotoGP futamon a Sachsenringen bemutatózott a 250 ezer fős közönségnek, azután pedig bejárta szinte Európa összes országát Belgiumtól Görögországig, Finnországtól Romániáig.

Minden bemutatóján nagy sikert aratott, köszönhetően sajátos előadásmódjának, szórakoztató, előre megkoreografált műsorának és a kemény stílusból összeválogatott zenéinek. Műsora nem a ma megszokott „egykeréken forgás minden pozitúrában” jellegű előadás, hanem szórakoztató, a laikusok számára is élvezhető klasszikus kaszkadőrmotorozás, melyben helyet kap a humor, az akrobatika, a quadok és a hatalmas teljesítményű KTM SuperDuke 990 is. A 210 kilogrammos 1000 köbcentis V2-es motorkerékpárral is végre lehet hajtani a legnehezebb gyakorlatokat is, csak éppen sokkal nehezebben, mint egy könnyű és kezes 600-as sportgéppel. Becman éppen a motor hátrányos adottságaiból igyekszik előnyt kovácsolni bemutatóin, ami valljuk be, nem könnyű feladat.

Videó a túrárólHárom nappal az első bemutató előtt indult útnak csapatával, hogy időben odaérjen a több mint 1500 kilométerre fekvő Isztambulba, amely Törökország gyöngyszeme, a történelemben korábban Bizáncnak, majd Konstantinápolynak nevezték. Mivel az ország nem EU tagállam, szükség volt a járműveket minden határnál vámkezelni, ami sokszor egyáltalán nem volt könnyű feladat.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x