fbpx
HírekMotorbemutatóMotorok

Az X-ADV-vel száll versenybe a Peugeot Motorcycles XP400-as modellje

Peugeot XP 400 2023Lehet, hogy híres francia név, de a Peugeot Motorcycles az elmúlt évtizedben kétszer is gazdát cserélt. 2014-ben az indiai Mahindra and Mahindra 51%-os irányító részesedést szerzett, majd 2019-ben megszerezte a fennmaradó 49%-ot, 2022 novemberében pedig egy német holding, a Mutares 50%-os részesedést és 80%-os irányító részesedést szerzett a Peugeot Motorcyclesben.

A Mahindra úgy ítélhette meg, hogy a BSA szellemi tulajdonának 2016-os felvásárlása a motorkerékpár-ipar örökségét tekintve életképesebb, a jövőbe mutató márkaplatformot biztosít számára.

A Peugeot központja azonban továbbra is Franciaországban marad, és 2023-ra a vállalat két új irányba indul el: bemutatja első kalandrobogóját – amely a Honda X-ADV-vel kelne versenyre – az XP400-at, és a modern kor első motorkerékpárját, amely a Peugeot jelvényét viseli, a PM-01-et.

A 2022-es EICMA kiállításon bemutatott PM-01-nek két változata van, egy 292 köbcentis “300-as” és egy 124 köbcentis “125-ös”, de mindkettőnek azonos a stílusa. A nagyobbik modell 29 lóerős teljesítményre képes 9000-es fordulatszámon és 23 Nm nyomatékra 7000-es fordulatszámon, míg a kisebbik, tanulóknak szánt gép 14 lóerőre 9000-es fordulatszámon és 11 Nm-re 7500-as fordulatszámon.

Peugeot PM-01 125 2023

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A PM-01 300 nagyobb motorja 10 kg-mal, 162 kg-ra növeli a súlyát, míg a 125-ös 152 kg-ot nyom, és mindkettő ugyanazzal a 41 mm-es USD villával és monoshock hátsó felfüggesztéssel rendelkezik. Az árról és az elérhetőségről egyelőre nincs hír.

Kíváncsi vagy a Peugeot tulajdonos váltás utáni első motorkerékpárjára?

Az XP400 a Peugeot első próbálkozása egy robusztus, kaland-stílusú robogó megalkotására, amely drótkerekes “GT” vagy könnyűfém kerékkel szerelt “Allure” változatban készül, mindkettő 17 colos első és 15 colos hátsó kerékkel – ami jóval nagyobb, mint egy átlagos robogó kereke. A 241 kg-os súlyukkal a motorok azonban inkább alkalmasak a városi dzsungelben való közlekedésre, mint igazi terepjárásra.

A PM-01 és XP400 modellek mindegyike öt colos színes TFT műszerekkel, LED világítással és ABS-szel rendelkezik.

 

Forrás

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x