HírekKultúraMotoros történelem

Az elfeledett 1938-as Galbusera 500 V8 az Italian Bike Week-en

Az 1930-as évek végén megálmodott, de soha nem gyártott, Plinio Galbusera és Adolf Marama Toyo rendkívüli nyolchengeres alkotását Mirco Snaidero rekonstruálta. Ez az egyedülálló motorkerékpár az Italian Bike Week 2025 rendezvényen lesz kiállítva Lignano Sabbiadoróban a hétvégén.

Az Italian Bike Week 2025 rendezvény, amelyre szeptember 18. és 21. között kerül sor Lignano Sabbiadoróban (Udine, Olaszország), a vintage motorkerékpárok rajongóit hívja össze egy kihagyhatatlan eseményre.

Szeptember 20-án, szombaton, délután 1 órakor a Luna Park Area főszínpadán bemutatják a „Marama Toyo nyomában. Rejtélyek és a Galbusera V8 álma – Az eltűnt motorkerékpár” című könyvet. A Moto Club Trieste-ből származó Franco Damiani di Vergada szerkesztette és a Tiglio Edizioni kiadó jelentette meg a kötetet, amely egy elfeledett olasz motorkerékpár-mérnöki remekmű történetét meséli el, amelyet az 1930-as évek végén terveztek, majd az idők során elveszett – egészen mostanáig.

Forradalmian új, 8 hengeres, kétütemű motorkerékpár, amelyet Plinio Galbusera tervezett Bresciából, Adolf Marama Toyo – születési nevén Roberto Antonio Ivanicich – fiumei motorépítő és az olasz speedway versenyzés egyik úttörőjének aktív közreműködésével.

A Galbusera V8 prototípus maradt, és soha nem került sorozatgyártásba, de közel 90 évvel később végre napvilágot látott, köszönhetően az olasz kézműves Mirco Snaiderónak, aki műhelyében aprólékosan újjáépítette.

Csak négy korabeli fénykép alapján dolgozva életre keltette azt az álmot, amelynek úgy tűnt, hogy csak álom marad. A kutatás és a munka tekintetében valóban herkulesi erőfeszítés volt, de ez nem riasztotta vissza Snaiderót, aki már korábban is híres volt egyedi lendkerék-szeletelőgépeiről.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Snaidero által épített, teljesen működőképes és hihetetlenül hűséges replika a bemutató során ki lesz állítva, így a rajongók megcsodálhatják lenyűgöző mechanikai kifinomultságát és hallhatják hatalmas többhengeres motorjának dübörgését.

Olasz Motorkerékpár Hét 2025: A sztárok között, az elfeledett 1938-as Galbusera 500 V8

MŰSZAKI ÉS TÖRTÉNELMI MEGJEGYZÉSEK:

A már eleve egzotikus elrendezésén túl, a Marama Toyo által tervezett 500 cm³-es hosszanti V8-as motor valóban egyedülálló műszaki megoldásokkal rendelkezik, amelyek egyértelműen megkülönböztetik a hagyományos kétütemű motoroktól: a túlnégyzetes furat-löket aránytól a kompresszoros feltöltésig, a négyütemű stílusú kenőrendszertől a két ellentétesen forgó főtengelyig.

Amikor 1938 januárjában a 19. milánói autókiállításon először mutatták be a makettet, a Galbusera állítólag 28 lóerőt produkált és 150 km/óra végsebességet ért el. A projektet a második világháború kitörése miatt először felfüggesztették, majd végül Marama Toyo tragikus halála után végleg feladták, aki 1946-ban, mindössze 48 évesen hunyt el a trieszti versenypályán rendezett Dirt Track verseny végén.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük