Amikor utolér az elkerülhetetlen – Elborult motor felállítása élesben
Állítólag a kapcsolatok hetedik évében van a nagy vízválasztó. Nos, szeretett motorommal ápolt szoros viszonyom hét év együttlét után újabb közös kalanddal vált bensőségesebbé. Elborult a garázsban, amikor egy kissé figyelmetlen voltam. Az eset azonban ennél kacifántosabb volt.
Álmos hajnali órák, de már disznó meleg van. Még a nagy kánikula előtt szerettem volna menni egy kört, hogy ellenőrizzek egy javítást. A reggeli kómától még járni is alig tudtam, pedig két kávét is letoltam már. Mivel nem halogathattam tovább a tesztkört, így előráncigáltam a gépet, és gyííí. Amikor visszaértem, beálltam a garázsba. Mivel hamar végezni akartam a leparkolással, azon melegében elkezdtem betilinkózni a fal mellé, mivel nálam ott a helye a helykihasználás miatt.
A jobb oldali bukócsövön egy felpattintható gumicsődarab hivatott arra, hogy a függőleges helyzetet elérve, nekitámasszam a 400 kilós elefántot a falnak. A fix helyzetet egy autóemelő biztosítja ilyenkor, mely a motorblokk alatt húzódó bölcsőváz bal oldali csövénél támasztja meg a motort úgy, hogy azt a falnak nyomja picit, így stabilan állhat függőlegesen, mintha középtámaszon lenne. Ez a módszer hét év alatt hibátlanul működött, és működik most is. Már ha a kedves gazdi rendesen figyel a részletekre.
Amikor az emelő a motor alá kerül, akkor guggoló, térdelő helyzetben tolom alá, és fixálom bal kézzel, míg a jobb kezemmel a bukócsőnél fogva tartom az egész miskulanciát. Ez a művelet nem jött össze teljesen úgy, ahogy korábban szokott. Midőn térdre készültem ereszkedni, megindult az egész felém, és bár hirtelen elkaptam a bal kormányvéget is, csak annyit tudtam tenni, hogy csillapítottam a dőlés sebességén. Kb., mintha direkt fektettem volna el.
Szerencsére, a bukócsövek – figyelj, mert ez hasznos infó – olyannyira megfogták a dolgot, hogy csak azokon keletkezett alig látható karc. Mondjuk, ha ez nem sima járólapon, hanem valahol betonon, vagy murván történik, azért jobban meglátszana a nyoma. A bukócsövek másik előnye, hogy ha nem menet közben borul a cucc, hanem így, lassan, akkor nem tud az egész motor lapjára feküdni, esetleg átbilleni, így nagy anyagi kiadásoktól ment meg minket. Szóval akinek belefér a motorja stílusába, az valamilyen bukógombát, bukócsövet, csőrendszert mindenképp szerezzen be.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A cirkusz persze itt nem fejeződött be. Ahogy Babar dőlt, a plexije kellemesen beleért a mellette, kb 70-80 centire álló autó bal ajtajába. Na mondom, király. Mindkét járműre vigyáztam, erre most egyszerre b***om össze mindkettőt. A plexi azonnal eltört, de szerencsére a fejidom, a bal kormányvég és a kuplungkar pár centire megállt a lemezfelület előtt. Huhh. Legalább a kár viszonylag kicsi. A kocsi fényezésén nem látszik a nem várt kontakt eredménye, bár az ütésvédő gumicsík arról tanúskodik, hogy nem csak a figyelmetlen autósok kivágott ajtajától véd meg. Azért jó lett volna nem letesztelni a plusz funkciót.
Itt már röhögtem magamon. Bizarr látvány volt, ahogy két kis kedvencem összegabalyodva suttogja egymás fülébe: „- Mekkora egy pancser!” A pancser első gondolata meg az volt, hogy ezt le kell fotózni. De ne örülj, nem tettem meg, mert inkább az azonnali intézkedés mellett döntöttem, mivel a tank tele volt, és bármelyik pillanatban megindulhatott volna a nedűfolyam. Na, akkor állítsuk fel. Viagra, péniszpumpa egyelőre még nincs az otthoni kelléktárban, így maradt Marok Marcsa, de most más feladatot látott el.
Felvillantak szemem előtt a 45 kilós lányok, ahogy 200-250 kg súlyú, elfektetett motorokat – a szex témát hagyjuk máskorra, bár ott is minden bizonnyal sikerrel végzik dolgukat – állítanak fel. Bár én kétszer súlyosabb vagyok, de mit sem ér, ha a motorom is dupla kilókkal bír. Egyszer ezt is ki kell próbálni. Itt van a nagy alkalom. Rajta!
Háttal álltam a motornak, Szerencsére a kormány balra volt bebicskázva, így helyzete épp ideális volt a szakszerű emeléshez. Ha jobbra tekeredik, akkor bajban lettem volna, mert a kocsitól nem tudtam volna baloldali pozícióba forgatni. Na, megfogtam jobb kezemmel a bal kormánymarkolatot, bal kezemmel pedig az utaskapaszkodót. Egyenes karokkal, egyenes háttal leguggoltam és nekirugaszkodtam. És ment. Ment az emelés, de a motor is ment, mivel kvázi hátrafelé gurult, mászott, csúszott a sima kövön. Párszor még megpróbáltam, de reménytelen volt.