fbpx

Alakul ez: Volcon Grunt 160 km hatótávolságú elektromos terepmotor 1.850.000 Forintért

Volcon Grunt elektromos terepmotorEz a kis dagadt kerekű kompakt motor leginkább azoknak a farmereknek lehet jó megoldás, akik a ló alternatívájaként keresnek maguknak olcsó, praktikus járművet a tanyára.

A Volcon Grunt gyártója azt ígéri, hogy a megrendelőknek jövő tavasszal szállítja az elektromos kismotort, amely igen figyelemreméltó specifikációval rendelkezik. Ahhoz képest, hogy árammal működik, 101 Nm nyomatékot képes leadni, és majdnem 100km/óra a maximális sebessége.

Azzal, hogy töltésenként akár 100 mérföldes (kb. 160 km) hatótávolságot is képes biztosítani, egészen kiemelkedő az elektromos motorok sorában. Két óra alatt újratölthető egy 120-as aljzatból, és 0-ról 60 mérföldes sebességre mindössze hat másodperc alatt gyorsul fel.

Nem mintha ezek a számok az elektromos motorok világban ismeretlenek lennének, de figyelembe véve a Grunt terepjáró képességét is, az adatok lenyűgözőek. A legimpozánsabb azonban az, hogy ez a texasi gyártású motorkerékpár átszámítva mindössze 1.850.000 Ft-ba kerül. Ennyiért aligha lehet jó elektromos motort kapni!

A cég még azt is állítja, hogy a Grunt-nak cserélhető akkumulátorai vannak, így ha veszünk hozzá egy második akkumulátor modult, akkor nem kell megvárni, amíg a motor feltöltődik, csak beledobjuk az új aksit és újra száguldhatunk. Ezt mondjuk nem tudom, hogy a többi gyártó miért nem alkalmazza.

Volcon Grunt elektromos terepmotor30 cm-es hasmagasságával, nagy, kövér gumiabroncsaival és a nagy forgatónyomatékával kiválóan alkalmas mindenféle munka elvégzésére a terepen. Húzhatunk vele farönköt, szállíthatunk bálát vagy takarmányt az állatoknak. Talán még a marhákat is behajthatjuk vele, hiszen gondolom még hangja sincs, ami megzavarná az állatokat.

Az ígéret szép szó, a kérdés már csak az, hogy a prototípus után a sorozatgyártása is elindul-e majd a Volcon Grunt-nak.

 

Forrás: Jalopnik, Képek: Volcon

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x