Adótörvények a legális gépjármű-javításról
A Parlament novemberben elfogadta a 2013. évi adótörvényeket, amelyek között a legális gépjármű javítói szakmát jelentősen és pozitívan érintő döntések születtek.
A jogalkotó, az MGE-vel (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) való több éves közös erőfeszítés után, elfogadta és lehetővé tette, hogy az ÁFA körbe tartozó cégek személygépjárművük javításával és karbantartásával kapcsolatos ÁFA tartalom 50%-át visszaigényelhessék. Ezzel jelentős lépés történt abba az irányba, hogy valamennyi céges javítás a legális szférában történjék meg.
Az iparűzési adó jelentős felemelése az eredeti elképzelés szerint indokolatlanul megterhelte volna a Magyarországon működő régióközpontok export tevékenységét és ezzel a régióközpontok megszűnését, vagy átalakulását eredményezte volna. Belátva az MGE indokait, a jogalkotó mentesítette az export bevételt az extra iparűzési adó terhei alól, így magyarországi jelenlétüket és működésüket ezzel nem tette kétségessé.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Módosításra került a Gfb. törvény is, amely jelentősen csökkenti az egyezséges kárrendezés korábbi gyakorlatában általános fekete javítások lehetőségeit, többletmunkát adva ezzel a legálisan működő javítóknak.
A törvénymódosítás pozitív hatása mellett, az MGE kiemeli, hogy ANK és MGE továbbra is az egységes gépjármű történeti adatbázis megteremtésében látja a végleges és piaci megoldását annak, hogy a legális javítókban történjék a gépjárművek helyreállítása. Remélik, hogy az adatbázis létrehozására, amelynek első lépése a km óra állás nyilvántartása már megvalósult, hamarosan sor kerülhet.
Rendezték a hibrid gépjárművek regisztrációs adójának problémáját is, így a módosított regisztrációs adó törvény melléklet alapján megszűnik az a korábbi gond, hogy a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolta ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb volt, mint a moderneké. A jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adója egységesen, a belsőégésű motor teljesítményétől, korától függetlenül lesz meghatározva. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után regisztrációs adót fizetni nem kell.
Az MGE úgy gondolja, hogy a fentiekben ismertetett jogszabályok jelentős előrelépést jelentenek a feketegazdaság elleni fellépésben, ezzel a legális szféra versenyképességének helyreállításában.