fbpx

Adótörvények a legális gépjármű-javításról

A Parlament novemberben elfogadta a 2013. évi adótörvényeket, amelyek között a legális gépjármű javítói szakmát jelentősen és pozitívan érintő döntések születtek.

 

 

A jogalkotó, az MGE-vel (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) való több éves közös erőfeszítés után, elfogadta és lehetővé tette, hogy az ÁFA körbe tartozó cégek személygépjárművük javításával és karbantartásával kapcsolatos ÁFA tartalom 50%-át visszaigényelhessék. Ezzel jelentős lépés történt abba az irányba, hogy valamennyi céges javítás a legális szférában történjék meg.

Az iparűzési adó jelentős felemelése az eredeti elképzelés szerint indokolatlanul megterhelte volna a Magyarországon működő régióközpontok export tevékenységét és ezzel a régióközpontok megszűnését, vagy átalakulását eredményezte volna. Belátva az MGE indokait, a jogalkotó mentesítette az export bevételt az extra iparűzési adó terhei alól, így magyarországi jelenlétüket és működésüket ezzel nem tette kétségessé.

 

 

Módosításra került a Gfb. törvény is, amely jelentősen csökkenti az egyezséges kárrendezés korábbi gyakorlatában általános fekete javítások lehetőségeit, többletmunkát adva ezzel a legálisan működő javítóknak.

A törvénymódosítás pozitív hatása mellett, az MGE kiemeli, hogy ANK és MGE továbbra is az egységes gépjármű történeti adatbázis megteremtésében látja a végleges és piaci megoldását annak, hogy a legális javítókban történjék a gépjárművek helyreállítása. Remélik, hogy az adatbázis létrehozására, amelynek első lépése a km óra állás nyilvántartása már megvalósult, hamarosan sor kerülhet.

Rendezték a hibrid gépjárművek regisztrációs adójának problémáját is, így a módosított regisztrációs adó törvény melléklet alapján megszűnik az a korábbi gond, hogy a hibrid autók regisztrációs adóját a hatóság úgy számolta ki, hogy a korszerűtlen belsőégésű motorral ellátott autók adója alacsonyabb volt, mint a moderneké. A jövőben a hibrid személyautók regisztrációs adója egységesen, a belsőégésű motor teljesítményétől, korától függetlenül lesz meghatározva. A kizárólag elektromos hajtású gépkocsik után regisztrációs adót fizetni nem kell.

Az MGE úgy gondolja, hogy a fentiekben ismertetett jogszabályok jelentős előrelépést jelentenek a feketegazdaság elleni fellépésben, ezzel a legális szféra versenyképességének helyreállításában.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x