EseményekMotorverseny

Acis Ladies a Speedladies Cup 1. fordulóján


Overall-avatás, avagy hogyan veszítsd el a szüzességed egy óvatlan pillanatban harminc derekán…

Zsófi: Nemsokára harminc éves leszek. Egészen pontosan a 2014-es szezonzáró futam versenyhétvégéjén. De most még csak április van, ne siessünk ennyivel előre!

Mindenféle meteorológiai oldal lefagyhatott volna a múlt héten, annyiszor nyitottam meg újra és újra, és frissítettem rájuk… Aztán eljött a csütörtök és napsütést írtak 20 fokkal! Kell ennél több? A gumi már bőven tapad, de a bőrruha még nem ragad.

És álljunk is meg itt egy pillanatra: overall, hogy én mennyire makacs tudok lenni, amikor védem és istenítem a régi, jól megszokott dolgaimat. Idén 8. szezonját kezdte volna meg imádott kétrészesem, de adódott egy remek lehetőség, aminek köszönhetően új versenyruhát tesztelhettünk, méghozzá a legjobb fajtából! Őrületes a különbség, óriási mozgásteret ad az egyrészes, sokkal könnyedebben lehet mozogni a motoron, rendkívül kényelmes viselet.

A pénteki nap szikrázó napsütés és viszonylag erős széllökések fogadtak minket a PannoniaRingen. Ahogy teltek az órák, csendesedett a légmozgás, egyre élvezhetőbb lett a motorozás, kifejezetten jó ez a hőmérséklet motornak és motorosnak egyaránt. A időeredmények pedig biztatóan alakultak, nem sokkal az egyéni PB-mtől futottam a köröket.

Óriási élmény volt látni, hogy megkezdődött a szezon, a bokszutca teljesen megtelt, épphogy találtunk magunknak helyet. Az új dizájn, az új csapatruha és a remek időjárási viszonyok mind azt eredményezték, hogy egy csodás napnak nézünk elébe.

Hajni a csapattársam és én is nagyon jól éreztük magunkat, én már a regisztrációkor beneveztem az SSP 600-ba is a női versenyen túl. Kérdéses volt, hogy a starthelyek mennyire fognak megtelni, de a folyamatosan mért köridők alapján nap végére a 35. kockát sikerült megcsípni a fullos rajtrácson. Innen kihívás pontszerző helyet elcsípni, de nincs lehetetlen, tavaly is sikerült és egyébként is szeretek a fiúk között versenyezni, nagyon motiváló és rengeteg gyakorlásra ad lehetőséget a nagy tömeg. Kifejezetten élvezem, amikor a rajt után az egyes kanyarban nyomulat van és egyszerre több tízen „esünk rá” az ívre. Nem félek. Ha félnék, nem csinálnám.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Eltelt a péntek, holnap új nap virrad, bízva az égiekben egy nagyon finom vacsorát ettünk közösen a csapatfőnökünkkel, aki ezennel megnyitotta a 2014-es versenyszezont.

Szombat: erősen szeles, de világít a nap, ebből még olyan is lehet, mint tegnap volt! Az első menetet kihagytuk, még hideg volt a levegő is, az aszfaltról nem is beszélve… Szépen, okosan a 10:40-essel kezdtük meg a motorozást. Ismét nagyon jól éreztük magunkat, bár sajnos a szél nem csillapodott, ez a köridőkben is látszódott, de az egész mezőnyt zavarta a körülmény. Azért jó néhány lendületes kört tettünk meg, kellett vérpezsdítésnek, nemsokára verseny…

Eljött a dél, a második, egyben utolsó menet az SSP 600 előtt. A fotósunk már várta, hogy amikor lejövünk a pályáról, elkészíthesse az új dizájnról és ruhákról a fotókat. Nekem ez az edzés rövidre sikerült: a harmadik körben egy srác megelőzött, utána eredtem, szépen húzott magával, de sajnos az egyik kanyarban annyira más ívet követtem, mint amit eddig megszoktam, hogy ahhoz az én bevált féktávom nem passzolt. Egy pillanat alatt ment el az eleje, esélyem sem volt korrigálni.

Egészen le volt döntve a motor ívre, így nem koppant nagyot. Sajnos engem kicsit meglendített és a bal lapockámra érkezve csúsztam utána a kavicságyba. Ilyen sem történt még velem, elvesztettem hát a szüzességem. Mivel a hátam fájlaltam, nem hagyták, hogy nagyon mozgolódjak, vákuumágyon vitt be a medical centerbe a mentő, kizárva az esetleges gerincsérülés további tetézését.

Hála Istennek semmi komoly, megúsztam egy bordaközi izomhúzódással, ami kb 3-4 órán keresztül úgy fájt, hogy mozdítani sem bírtam a bal karomat és a levegővétel sem volt akadálymentes. Aztán délután 4 körültől óráról órára rohamosan javult a helyzet, már a kedvem is megvolt, hogy visszaüljek, de sajnos annyira még nem tudtam mozgatni a kezem, hogy felvegyem a bőrruhát és a motoron is voltak hiányosságok. Így kihagyni kényszerültem ezt a futamot.

Ezúton is hálás köszönet a barátaimnak Hajninak és Janinak, hogy mellettem voltak és vigyáztak rám és remélem, hogy ezennel a 2014-es szezon legnagyobb kellemetlenségén túl is vagyunk. Egy biztos, az új ruha beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen a legnagyobb védelmet biztosította, gyakorlatilag karcolás nélkül úsztam meg az esetet!

Mivel nem tudtam rajthoz állni, sajnos nulláztam az első futamot. Ez azonban csak még nagyobb motiváció a hétvégi Slovakringen rendezendő második megmérettetéshez. Már nagyon várom, és addigra a Hondám is 100%-osan készen áll majd az eredményes versenyzéshez. Nagyon jó futam lesz, érzem.

acis team speedladies cup 1 1acis team speedladies cup 1 2acis team speedladies cup 1 3acis team speedladies cup 1 5

speedlaldies 2014 1 eredmeny

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük