KiemeltMotorokMotortesztek

A zenélő űrhajó – Harley-Davidson Touring Ultra Limited 2014 teszt

harley davidson touring ultra limited 2014 5Van ködlámpa, ABS, és annyira felokosították a féket, hogy amint elkezded húzni az első féket, adagolja a hátsóra is a fékerőt önállóan. A műszerfalon rajta van a hátramenet jele, ezt extraként kérhető bele, gyárilag nincs a vasban (bár a tömege simán megérdemelné, mert a magamfajta gyenge, ártatlan nőnemű egyedek igazán izzadnak a parkolással vele).

Menet közben:

A motorra fel kell mászni. Az utas kényelme bizony a sofőr fel/le mászásának kényelmetlensége árán valósult meg, viszont ha már sikerült a nyeregbe kúszni, és elindulni, utána már királyi a pozíció. Lemászáskor reflexszerűen a hangszórót rúgja meg az ember ha nem figyel, szóval jó magas lábemelést igényel a vas.

A motor nagy súlya miatt az elindulás kívánja az óvatosságot, valamint a parkolás vele alapvető átgondolást igényel. Kb. fél napot volt nálam a járgány, 4 helyre mentem el vele, és bizony volt olyan, hogy mentem még egy kört a parkolóhelyért, mert ha oda beteszem és nincs aki kitoljon, akkor eret vágok magamon, hogy nem tudok tovább menni.

A beindításhoz elforgatod a megfelelő állásba a csőkulcsot (3 lehetőség), a villazárat (3 lehetőség), majd felkapcsolod a gyújtást (még egy gomb) és gyújtást adsz rá (még egy gomb). Jutalmul kapsz egy kellemes szivattyúhangot, és a műszerfalon elegánsan beúszik a HD logója, majd az arcodba nyomja a tutit (hátha ostoba amerikai vagy), hogy elfogadod a működés feltételeit (menet közben az útra figyelj, és ne buzeráld a tapiműszert). Aztán gyújtás után rögtön megszólal a rádió, és elindulhatsz, a kidokkolás befejeződött.

Az 1690 köbcenti barátságosan lelkesedik, leginkább kettesben jön a „kilőttek az űrbe” érzés, amikor odahúzol neki. A hörgős hangorkán, ami a mélyből indul hozzá, igen látványos és impozáns elporzásra ad lehetőséget a naplementébe. A váltó megint egy hörlis dolog, akkorákat csattan, hogy néha összerezzentem, hogy vajon kiesik-e alul, de nem hagyod el, csak szimplán ilyen.

Üresbe menet közben jobban esik neki kerülni, álltó helyzetben baromi béna előre-hátra taposgatni, hogy épp merre jársz és úgy vettem észre nem is igazán szereti. Ami jó benne, hogy határozott, ha egyszer oda betapostad akkor ott van, nem dobálja ki magát, csak találj bele a jó helybe. Hat fokozat van, nem tolerálja ha alul váltod, azonnal rángatni kezd ha a fordulat nem oda való. Tudni kell vele motorozni, néhány év rutin javasolt a szerkezethez.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ezt még el kell meséljem! A bakancslistámon rajta van a zenélő vas kipróbálása, most végre sikerült az Ultrával. Hát kérem, kiderült én egy egyszerű tajgai paraszt vagyok, kb. 30 mp az autópályán elég volt az üvöltő zenéből, mert zavart, hogy nem hallom hanyadikban miket művel a blokk, és egyáltalán, körülöttem miért nincs a többi járgánynak hangja, és olyan mintha valami vákuumban motoroznék, és nincs szélzaj meg egyáltalán, miért kell a többinek is azt hallgatnia, amit nekem?

Szóval a menő zenével döngető motorozást komplett agyhalálnak éltem meg, nekem fontos, hogy halljam hanyadikban mit duruzsol a jószág, meg hogy a körülöttem levők épp totálkárra zúzzák magukat, vagy csak szimplán szirénáznak… érdekes megtapasztalás volt, hogy mennyi plusz információ van a közlekedés zajából. Asszem ez a zenehallgatás opció nekem akkor lehet jó alternatíva, ha tábortűz van és nincs gitáros haver…

A jószág lelkesedése igen jó, ha húzod neki, megy mint a meszes. A szélvédelem első osztályú, akkora felület megy előtted mint majd egy Kispolszki, mögötte az én 165 cm szuper védett helyen volt. A végét nem kóstolgattam a járgánynak, mert épp az autópálya feletti körforgalomban ácsorgott a háromlábú a kétlábúval.

Baromi nagy motorfék dolgozik benne, a hátsó fék erőteljes, az első finoman adagolható. Az első húzáskor az ABS adagolja a hátsóra is a féket, tehát nagyon sáros terepen ezzel operálni nem különösebben lehet, de ez nem sárdagasztó kérem.

 

Nincs még vége, lapozz!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük