A zenélő űrhajó – Harley-Davidson Touring Ultra Limited 2014 teszt
A hátsó csomagtartóban van szivargyújtó töltő is, tehát laptopot vagy akármit is tölthetsz ott útközben, tetszett az a csatlakozás ott, biztosan más kütyüfanok is értékelik. Van ott még egy szerszámkészlet is, meg egy mappatartó is, full komfortos a dolog, és belülről a csomagtartók kárpitosak, nem csak a pucér műanyag figyel.
Az ülés betegesen kényelmes, az üléspozíció nagyon klassz. A lábtartást szokni kell, a váltó bokaváltós, lefelé tapos, felfelé tapos rendszerrel. Ez viszont variálható, most épp így volt beállítva. Jó nagy hely van a váltós oldalon is a lábtartásra, kb. 5 centit mozoghat előre-hátra a lábfeje az embernek, ami baromi kényelmes hosszú távon, városban viszont szokni kell, hogy tenni-venni kell a bal lábbal. De hát ezt alapvetően nem is városi tekergésre tervezték.
Végül úgy döntöttem, hogy zenélő űrhajó kategóriába sorolom a vasat, ugyanis kényszeres rádióbekapcsoló a szerkezet, és állandóan nyomja a zenét, folyamatosan le kell nyomni a mute gombot a torkán, hogy ne bulizzon. Azért megvan az érzés, amikor elinduláskor a nagy brutális monstrumból rádión hagyva, kiemelt basszusokkal felvisít a „come-on barbi girl…” és persze nő ül a nyeregben… Sose fogom tudni ezt kimagyarázni az utókornak…
Nézzük is a műszerfalat:
Az óriási fejspoilerben érintőképernyős menőség figyel középen, kesztyűben nem működik, de hál istennek azért oldalt mellette vannak alapvető funkciógombok, és tuti ami fix MINDKÉT hüvelykujjról joystickes pöcökkel vezérelhető…
Bal oldalt a rádió hangerőt, tempomatot vezérled hüvelykkel a kormányról, jobbról meg a többit. Felette hagyományos mutatós műszerek (üzemanyagszint, km/h, fordulatszám, volt mérő) kellemesen összedizájnolva az analóg/digitális kontraszt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A műszerfal mint említettem nem ér véget a fejszpoileren, a kormányokon folytatódik mindenféle kapcsolós és joystickes cuccal. Megpróbálom most felsorolni a lehetőségeket, hogy miket tud a vas, azt hiszem az egyetlen hiányossága hogy nincs benne fürdőszoba és mikró, de szerintem még pörögnek pár évet ezen a projekten a HD mérnökei és az is meg lesz oldva valamelyik csomagtartóban.
Mondjuk a jobb oldali lehetne a konyha, a bal oldali meg a mobil zuhany a víztartállyal… 😀 Elöl és hátul 2-2 igen jó minőségű hangszóró figyel, az utasnak külön élmény lehet, amikor a veséjét masszírozza a basszus. 4×25 W, szóval leordítja menet közben a kipufogókat simán és még jól is szól.
Van riasztó, tempomat, navigáció, rádió, USB-n is tölthetsz fel zenéket magadnak, oda rádughatod a mobilodat is, ipod kapcsolat, bloototh kihangosító mobilhoz, üres jelző, sebességjelző, interkom az utasodhoz, CB más Ultrákhoz menet közbeni karattyoláshoz (ott figyel a két combos antenna a csomagtartó sarkán), kormányfűtés, angol nyelvű hangfelismerés pár funkcióhoz (bár alapesetben a jó motoros eddig is beszélt a vasához), és ki tudja még mi.
A csomagtartóban találtam egy CD-t a motorhoz, elsőként keresztbe állt a szemem, hogy nehogy má’ telepítő CD-je is van a vasnak, de csak a használati útmutató volt digitálisan. Minden esetre eljátszadoztam a gondolattal, hogy milyen lehet, amikor indulás előtt a mobil alkalmazásról rászólsz a vasadra, hogy kezdjen el melegíteni, fűtse fel a kormányt, hogy mire kiérsz azonnal indulhass…
Még több kép a galériában
A fejspoiler kapott egy légbeömlőt, aminek a feladata, hogy 70-80 km/h felett kinyitva ad egy egyenes áramlatot még pluszba a plexi alá a bukóra, hogy a plexiről lefutó turbulencia ne rázza az ember fejét. Menet közben nekem pont nem jött be a dolog, és a plexi mögött szimplán csukott állapotban jó volt, nem talált el turbulencia, csak ha kinyitottam azt a bigyót.