fbpx

A Harley-Davidson Roadster új fejezetet jelent a Sportsterek történetében

hd roadster 01Az új Roadster modellt a forma és a funkció velejéig csupaszítottuk le.

Milwaukee (2016. április 18.) – Az új Harley-Davidson Roadster motorkerékpár egyszerre őrzi a tradicionális, 60 éves formai elemeit, ugyanakkor a színtiszta vas leglényegesebb elemeiig csupaszítottuk le. Merészen feltűnő, és mind a város utcáin, mind a kanyargós utakon egyaránt elemében érzi magát, jól motorozható.

„A Harley-Davidson Sportster modellcsalád 1957-es megjelenése óta bebizonyította, hogy képes újból és újból megújulni, és az új Roadster új fejezetet jelent ebben a történetben”, mondta Brad Richards, a Harley-Davidson vezető dizájnere. „Azt tapasztaltuk, hogy vásárlóink a Sportstert különböző felhasználási céllal vásárolják. Ez a Roadster a stílusirányzatok keveréke. Az volt a szándékunk, hogy egy olyan Sportstert építsünk, amely kecses, ugyanakkor erőtől duzzadó és kiválóan motorozható.”

Az új Roadster, amely része a Harley-Davidson jelenlegi Live Your Legend marketingkampányának, a klasszikus versenymotorok és a lecsupaszított custom motorok legfrissebb irányvonala által inspirált. Minimalista formatervezésével, valamint az ’50-es és a ’60-as évek Sportster versenymotorjaira emlékeztető karakterével, a Dark Custom modellcsalád méltó képviselője.

„A célunk az volt az új Roadster megtervezésében, hogy egyesítsük az ’50-es évek közepének nagyteljesítményű KHR modelljeinek, valamint a gyorsulási versenyek aszfaltjára tervezett későbbi Sportstereknek a jellemzőit”, mondta Richards. „Ezeknek a motoroknak az alátámasztásig felnyírt sárvédőik és apró üzemanyagtartályaik voltak, és a teljesítménynek mindent alárendelve, a lényegükig le voltak csupaszítva.”

A Roadster az új kerekekkel és gumikkal, a kiváló minőségű felfüggesztéssel, és az erőteljes középtartománybeli forgatónyomatékkal lüktető léghűtéses 1200 cm3-s V-Twin motorral élenjáró teljesítményt nyújt. A kifejezetten hozzá tervezett 48 cm-es első és 46 cm-es hátsó, nem egyenletesen osztott 5 küllős öntött alumínium kerekek nagy szerepet vállalnak az atletikus kinézetű motor kiegyensúlyozottságában.

„Kerekeit a klasszikus küllős kerekek ihlették, és ez a legösszetettebb öntött kerék, amelyet valaha is gyártottunk”, mondta Ben McGinley, a Harley-Davidson ipari tervezője. „Az egymásba fonódó küllők a kerék ellentétes oldalait kötik össze, amelytől a vizuális hatás több mint izgalmas. Ezek a kerekek méretükhöz képest nagyon könnyűek. Ez szintén fontos szerepet tölt be a Roadster kezelhetősége szempontjából.”

Felfüggesztését új, hármas karakterisztikájú rugókkal ellátott, 43mm-es catridge-típusú fordított villa teszi tökéletessé, amely egy robusztus alsó-felső villahídba érkezik, hátul pedig gáztöltetű emulziós lengéscsillapítással és állítható előfeszítésű, hármas karakterisztikájú rugókkal ellátott felfüggesztést találunk, mindez bármely más Sportsternél hatékonyabb, 11,5 cm-es első és 8 cm-es hátsó rugóutat tesz lehetővé. A kimagasló fékezőerőt az első kerékre szerelt 300 mm-es dupla úszó féktárcsa biztosítja. A Roadsterhez ABS-fék is rendelhető.
Az új ültetett kormány és a középre szerelt lábtartók révén a motorost harcias testtartásba helyezi, és a súlyát a klasszikus vonalvezetésű, 12,5 literes Sportster üzemanyagtartályra összpontosítja.

Lecsupaszított stílusának megfelelően a hátsó sárvédőt 4 cm-rel rövidebbre vágtuk, mint a korábbi rövidített Sportster sárvédőket. A hornyolt szíjvédő és hővédők a versenymotor alkatrészek könnyítésére fúrt lyukakat utánozzák, az alsó-felső villahíd előtt mélyen felszerelt 10 cm átmérőjű műszeregység egy digitális sebességmérővel felszerelt rendkívüli fordulatszámmérőt tartalmaz. A hátsó irányjelzőket közvetlenül a sárvédőtartókra szereltük, és a motor hátsó részét új rendszámtábla, kombinált LED-es hátsó világítás és sportos ülésdizájn teszik tömörré és letisztulttá.

„Az ülés vonalvezetése az igen rövid hátsó sárvédőbe olvad bele”, mondta McGinley. „A motor borítóelemeinél a fémveretes bőrdzsekik mintájára betéteket használtunk, az ülés hátsó részét pedig utasülésnek terveztük, így téve még sokoldalúbbá a Roadstert.”
A modellt négyféle színben kínáljuk: Vivid Black matt szürke díszcsíkkal; Black Denim vörös hajszálcsíkkal; Velocity Red Sunglo vörös hajszálcsíkkal; valamint kéttónusú Billet Silver/Vivid Black burgundivörös hajszálcsíkkal.

Látogass el a H-D.com oldalra és tekintsd meg a 2016-os Harley-Davidson modelleket, illetve találd meg a hozzád legközelebb eső Harley-Davidson márkakereskedést.hd roadster 02hd roadster 03hd roadster 04hd roadster 05hd roadster 06

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x