A ZalaZONE és a HUMDA összefog a Széchenyi István Egyetemért Alapítvánnyal
A ZalaZONE Járműipari Tesztpálya és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. alapítói és fenntartói jogai az Országgyűlés döntése értelmében a győri Széchenyi István Egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerülnek. A meghatározó hazai mobilitási szereplők így hatékonyabban tudnak kiegészülni, együttműködni az egyetemi, képzési, tudományos világgal.
Egységes mobilitási ökoszisztémát alkotva az eddigieknél is komplexebb módon lesznek képesek kapcsolatot teremteni az állami és a piaci szereplők között. Az ipar igényeinek megfelelő megközelítéssel a teljes hazai mobilitási szegmens sokkal inkább jövőbemutató megoldásokat tud majd felmutatni, amelynek előnyei már középtávon jelentkezhetnek a foglalkoztatottságban és ezáltal az egész gazdaság működésében.
Az összefogás révén komplexebb módon lehet megközelíteni a mobilitás, a járműipar, a közlekedésbiztonság, a zöld mobilitás, illetve a kutatás-fejlesztés világát. A HUMDA tervei között szerepel, hogy a Hungaroringgel együttműködve európai szinten is kiemelkedő autóipari centrumot alakítson ki. Ott épülhet meg a HUMDA kutatóközpontja, egy technológiai park, valamint az autóipari gyártóknak és beszállítóknak megfelelő tesztkörnyezet.
A zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályával együtt a hazai „autóipari Szilícium-völgy” részét képezik majd ezek a létesítmények. Célunk, hogy a jövőben egy Magyarországon működő vagy ide készülő külföldi járműgyártó minden követelményének meg tudjon felelni az ország.
A műszaki-mérnöki területeken nagy hagyományokkal és tudásbázissal rendelkező Széchenyi István Egyetem a járműipari képzések, kutatások és együttműködések meghatározó hazai felsőoktatási intézménye. Az egyetem a szektor számos vállalatával ápol szoros partnerséget, köztük mintegy két és fél évtizede az Audi Hungaria Zrt.-vel. E kapcsolat mérföldköveit a Practing gyakorlatorientált mérnökképzési program elindítása, a Belsőégésű Motorok Tanszék, majd az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar és az Audi Hungaria Külső Tanszék létrehozása jelentik.
Az Audi Hungaria az intézmény első számú ipari partnere. Emellett a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja az autonóm közlekedési rendszerekkel és elektromobilitással kapcsolatos kutatások egyik hazai fellegvára. E tevékenységeket nemcsak az intézmény győri, hanem ZalaZONE-on kiépülő infrastruktúrája is segíti. Az egyetem nagy hangsúlyt fektet a tehetséggondozásra is, járműiparhoz kapcsolódó hallgatói csapatai Európa legjobbjai közé tartoznak. Az intézmény portfóliójában olyan különleges képzés is megtalálható, mint az integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ez a sokrétű tevékenység egészül ki a ZalaZONE Járműipari Tesztpályával és a HUMDA-val. Az értéklánc szinte minden eleme, az egyetemi világ, az autógyártás, a globális szinten is kiemelkedő kutatás-fejlesztés, az egyedülálló járműipari tesztkörnyezet és a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője közösen dolgozik azokért az eredményekért, amelyek mindannyiunk hétköznapi életét határozhatják meg hosszú évtizedekre.
A HUMDA Lab a HUMDA kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalata nemzetközi partnerekkel együttműködve folyamatosan új műszaki megoldásokat, új technológiákat tesztel, ezáltal segítve, hogy hazánk vonzó befektetési, vállalatalapítási és teszthelyszínné válhasson az autóiparban és autó-motorsportban érdekelt technológiai cégek számára.
Az együttműködés szinergiákat jelenthet az autóipari szakemberek utánpótlásában, a járműipari fejlesztésekben, a zalaegerszegi tesztpálya, az autó- és motorversenyzés, valamint a közlekedésbiztonság mellett számos területen. Az alapítványi fenntartás rugalmasabb működést tesz lehetővé a mobilitási területen, és így hatékonyabban lehet kiszolgálni az autóipari szereplőket, akik gyorsabban tudnak döntéseket hozni egy-egy beruházásról, fejlesztésről.
Európai szinten is egyedülálló konstrukcióban készülhet fel az ország a jövő kihívásaira a mobilitás szinte minden részterületén. Az elektromos meghajtás térnyerése, a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás lehetőségei révén ennek energetikai vetülete is kiemelkedő.