fbpx

Caritas run, HUMDA Moto Safety és Nemzetközi Női motoros Nap – egy nap magamért és egy a beteg gyermekekért

16. Nemzetközi Női Motoros Nap és Caritas Run Szegeden

A tavaly júniusi Hungaroringes tréning után, amit csak lehetett megpróbáltam beépíteni a motoros rutinomba, így az elsőmhöz képest kevesebb izgalommal, kíváncsian vártam a Szegedi Repülőtérre 2022. május 06-ára szervezett HUMDA Moto Safety közlekedésbiztonsági tréninget.

Hoztam a formám, kis kerülővel, de végül könnyedén megtaláltam a repteret. Mondjuk nagy segítség volt néhány légijármű-, na meg az útról messziről látszódó, füves placc közepén álló több, mint száz motor felfedezése.

Már az elején úgy tűnt, a tavalyihoz képest szervezettségben iszonyat sokat fejlődött a csapat. Tényleg minden gördülékenyen és simán ment már a bejárattól. A kapuban várt egy instruktor, aki eleve csoportok szerint parkoltatta le a motorokat, onnan lehetett átsétálni a büfé területére, szintén a csoportnak megfelelő regisztrációs pontokhoz. Itt kényelmesen le lehetett ülni a dokumentáláshoz, vagy egy kávéhoz, még mászkálhattunk motormustrára, ismerősök köszöntésére, vagy mosdóba, kinek mire volt szüksége.

Késések miatt kis csúszásszal indult a megnyitó, ahol elmondták, hogy innentől szigorú felügyelettel mozoghatunk csak, mert a reptér a tréning alatt is üzemel, így a le- és felszállások miatt csak engedéllyel használhatók az utak. A kényelmünkért mindhárom gyakorlati helyszín mellett árnyékoló sátor padokkal, palackozott víz és mobil vécék voltak telepítve.

Felvezetéssel érkeztünk a fűről a gurítókon kiépített tréningpályákra, ahol minden csoport további csoportokra lett bontva, ahol vagy ugyanolyan, vagy más jellegű feladatokat kaptunk. Pl. a szlalomból és a fékpályából két ugyanolyan volt építve, a kanyarívesből két különböző. Ez azt hozta magával, hogy 10-13 főre tudott 3-4 tréner is, ezáltal több hibát kiszűrve és javítva, tanácsot adva.

Hálás vagyok a lehetőségért és a tudásért, mellyel gazdagodtam a HUMDA MotoSafety tréningjén

Az első etap elején elmondták, hogy 90 perces körökre számítsunk, így ha valaki elfárad, vagy felforr a motorja, bármikor kiállhat. Én mindjárt az első feladatnál azt gondoltam, hogy kiállok, annyira meglepett, hogy a bólyasor mellett gyalog, de sebességben, csúsztatott kuplunggal kell végigkísérni a motort. Persze sejtettem, hogy nyilván oka van, ezért nem adtam fel. De a kegyes időjárás ellenére már itt elkezdett folyni a védőfelszerelésemből a víz…

A srácok minden pályát profin építettek fel, az alapoktól apránként emelve a szintet. Minden gyakorlati etapra kis elmélet, bemelegítés majd egyre nehezedő feladatok voltak a jellemzők.

16. Nemzetközi Női Motoros Nap és Caritas Run Szegeden

A szlalompályán forgalmi szituációs összetett gyakorlatokat tanultunk, egyenletes haladással Holland kapuztunk, gyakoroltuk a fékezést és az akadály kikerülést egyre növekvő sebességgel, a kanyarív pályán kombinált szűk- illetve nagykörökön kanyarodási technikákat hajthattunk végre, illetve az ütemváltással történő járművek közti haladást imitáltuk a Harley kapukon.

A legjobb a kanyarkombinációs pályán az volt, hogy már az elején motor és vérmérséklet szerint szedtek szét bennünket, így mindenki az adottságainak megfelelően tudott gyakorolni. Az instruktorok folyamatosan, hangjukat nem kímélve segítettek, irányítottak, ugyanakkor a dícséretekkel sem fukarkodtak.

 

Lapozz a cikk folytatásához a következő oldalra!

Ajánlom másoknak is
5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x