Házi barkácsMotorokMotorozás

A veszély nem csak előtted van – Motorkerékpárok visszapillantó tükreinek beállítása

visszapillanto tukrok 01Ha csupán a tükrök szárait hosszabbítod meg, vagy hosszabb szárú tükröket használsz, akkor számolj azzal, hogy menet közben ezek be fognak rezonálni, és hiába a jó elhelyezés, csak masszát fogsz látni bennük. Érdemes stabil szárakat beszerezni, és gondoskodni a megfelelő rögzítésről. Ha például az autópályán lelazul a tükör szára, elkezd pörögni, ha utána kapsz, ha leesik, igazi Darwin-díjas is lehetsz.

Manapság már nem találhatunk a járműveken egyszerű, síktükröket. Kivéve talán autók belső visszapillantóit. Ezek azért jók, mert pontosabban megítélheted bennük a járművek távolságát, sebességét. Kb. annyira pontosan, mint amelyeket magad előtt látsz közlekedni.

Jobb a domború tükör?

A domború tükrök előnye, hogy adott tükörfelületen nagyobb teret látsz be, viszont ennek a képnek a sajátossága az, hogy torzít, és távolabbinak is tűnnek benne a látható dolgok, így könnyen összezavarhatja a mazsola vezetőket. Ezért például az amerikai járművek tükreire a pontagyúak számára rá is írják, hogy a tükörben feltűnő tárgyak közelebb vannak, mint ahogy az látszik. A mikrohullámú sütőre meg azt, hogy megfürdetett macskát ne száríts benne.

A tükrök is koszolódnak a használat közben, bár nem annyira, mint a menetszéllel szemből érintkező felületek. Érdemes ezeket is tisztán tartani, hogy mindig számíthass rájuk. Sajnos, hiába tiszta egy tükör, mindentől nem védhet meg. Valamennyi holttér mindig marad, így nem szégyen sávváltáskor, előzéskor elfordítani a fejed az adott irányba, és biztos, ami biztos alapon meggyőződni arról, hogy szabad-e az út.

visszapillanto tukrok 01Autók esetében a belső tükör a holtteret majdnem ki is zárja, de ott a karosszéria miatt (A és C oszlop, stb.) alakulnak ki holtterek. Motoron fejforgatással ezt szinte teljesen ki lehet küszöbölni. Használd a fejed erre is, ha már nincs karosszéria általi holttér. És sose feledd, ha nincs karosszéria körülötted, akkor sebezhetőbb is vagy, így hatványozottabban kell figyelned a forgalmat, és biztonságban hazaérsz.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük