A szuperburgonya: Suzuki AN650A Burgman 2011 Teszt
A luxus részek:
A kormányfűtés és ülésfűtés. Jóóó, szeressüüüük, lehet hidegben is gurulni fázás nélkül! A kormányfűtés 3 fokozatú, az ülésfűtés meg ki-be kapcsolható az utasnak és/vagy a sofőrnek. A kormányfűtés igen jó, bár van oda még kézvédelem is a széles tükrök miatt. Az automata váltót már mondtam, normálisan és jól dolgozik, nincs csörömpölés és kalimpálás, szép csöndben teszi a dolgát, városban kiváló. A háttámlás fotelüléseket is besorolnám a luxuskategóriába, azért nem rossz az, akárhogy is köpködnek a vérmotorosok, akik elvből messzire kerülik a robogó fazonokat, valami oka csak van, hogy háttámlát láttam már Afrikán is meg csoppereken is számtalant…
Utassal:
Nos, a járgány gyorsan családtaggá lett fogadva, a kis tinik erőteljes lelkesedéssel fogadták a kis gömböcöt. Főként, amikor kiderült az ülésfűtés a hűs őszi estében gurulva, no akkor aztán volt „jajjdejóóónekemezakedvencemidáig!”. A fotelülés a háttámlákkal általánosan pozitív fogadtatásban részesült (én is kedveltem), kisebb testű utassal jól viselkedik, nagyobb súlyú utassal, rosszabb úton azért volt némi nyafogás a seggrepacsitól. A menetstabilitása nagyobb tempóknál nem változik, szépen teszi a dolgát autópályán utassal is. A motor lelkesedésén különösebben nem érződik, hogy felvenné hányan ülnek rajta.
Fogyasztása:
Akárhogy is téptem a száját, akármennyi utassal, ez nem eszik többet 5, 5 lityinél. Ezzel bevágódott nálam.
Szociális tekintetben:
A motoros kultúrában csak „robogó” marad, pláne azok szemében akik sose ültek rajta. Aki nem ért hozzá, azt mondja, hú de nagy motor, de milyen szép! Mondjuk szerintem az első lámpái és a plexije szépen össze van dolgozva, de a többi része azért régimódi már a mai divathoz – talán megérdemelne egy új ruhát…
Az elektromos tükörrel lehet haverkodni az autósokkal, amikor bánatosan bebambulva megállsz mellettük mert nem férsz el, majd sátánian elvigyorodva, trükkösen felhúzott szemöldökkel becsukod a tükröt, nincs az az ember, aki ne vigyorogna vissza és ne tekerné el a kormányt. Ha le van húzva az ablak, még ki is szól, hogy „ja kérem, így lehet…”.
Az idősebb korosztály már értékeli a luxust, a kormányfűtést és ülésfűtést, ezeket felsorolva azért nagyságrendeket javul a guriga megítélése. Aki nem akar motorosmacsóskodni, hanem egy kényelmes mindennapi társat akar a városba, az szeretni fogja.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Kinek ajánlom:
Nos, szerintem ez egy ideális ingázómotor. Megvan a teljesítménye, hogy gyorsan letudja az autópályás/autóutas részt, elsuhan a városi dzsungelben, és meg is lehet vele jelenni a mindennapi közelharcban cókmokolás nélkül, és estére még belefér a bevásárlás is. Mindennapi városi élethez.
Aki a motorozást vele A MOTOROZÁS-ként akarja megélni, az ne menjen vele túrázni, sőt meg se vegye! Annak ez túl kényelmes lesz, túl sokat fog adni. Viszont aki megelégszik a hét közbeni jól bevált, nagy kényelmet nyújtó társával, mert a tempót bírja rendesen a többi motorszabású motorral is, az meg fogja szeretni és bizony megy majd vele és az asszonnyal túrázni is.
Már ha az asszony hagyja, hogy elöl üljön…