fbpx

Saját motor teszt: BMW G310R 2018 – kezdő és alacsony motorosoknak

BMW G310R 2018 motortesztA vezetéstechnikai oktatóm tanácsára váltottam a Kawasaki ER5-ről BMW G310R-re, és nem bántam meg. A 2022-es évben összesen kb. 14.000 kilométert tettem bele. Szervizeltem rendesen, így soha semmilyen műszaki problémám nem volt vele.

162 cm magas vagyok, de még erről a BMW G310R is csak lábújhegyen ért le a lábam, amikor megvettem. Hát elvittem és leültettettem, így lett az ülésmagassága kb. 74 cm és máris teli talppal leért a lábam. Boldogság volt.

Első utam egy 2 napos kis kirándulás volt a Hortobágyra. Nagyon tetszett, mert azzal, hogy a lábam rendesen leért, sokkal magabiztosabb lettem. Ezután sok tréning és mindenféle kirándulás következett. Megkerültem az országot először egyedül, majd barátokkal (2×2200 km), és egy toscán kiruccanás (3030 km) is megvolt.

A BMW G310R 313 ccm, 34 LE, ami bőven elég arra, hogy mindenhol rendben tudtam tartani a tempót. A hivatalos adatok szerint 145 km/óra a maximális sebessége. Ez pont elég is volt, egyszer ki is próbáltam, de 120 km/óra felett elsősorban a nagy szél okozta a legnagyobb kellemetlenséget és nem szerettem 120 fölött hallani az 1 kis hengerecske eszméletlen pörgését. 120 fölött már jobban rezonált is, ezért 120-130 fölé nem sok sokszor mentem, de így is elég volt mindenhova.

Kicsi de vadállatka – BMW G310R 2017 Teszt

A 28 Nm nyomaték pont elég volt a túrákon. Olyan meredek emelkedőkre vitt fel fullon megpakolva dobozokkal, hogy hihetetlen volt. A fogyasztása pedig szuper jó, maximum 3 litert eszik 100 kilométeren. Igaz a tankja csak 11 litert tud befogadni, de mivel keveset fogyaszt, egy barátom meg is jegyezte, hogy a kis motorom inkább termeli a benzint.

bmw g310r 2018 motorteszt 3 bmw g310r 2018 motorteszt 5 bmw g310r 2018 motorteszt 7 bmw g310r 2018 motorteszt 1 bmw g310r 2018 motorteszt 4 bmw g310r 2018 motorteszt 2 bmw g310r 2018 motorteszt 8 bmw g310r 2018 motorteszt 6

A 164 kg-os alap súlya és a motor rövidsége (2005 mm) miatt nagyon jól kezelhető. Az üléspozíciója nagyon kényelmes, a több órás távokon sem volt semmi bajom, kivéve, hogy öregszem… Az első/hátsó tárcsafék remekül dolgozik, sosem volt ezzel sem problémám.

Saját tapasztalatom alapján csak ajánlani tudom ezt a motort, főleg kezdő és alacsony motorosoknak. Az, hogy telitalppal leért a lábam, pont annyi magabiztosságot adott, hogy mindent, amit lehetett megtanultam rajta, és a méretei miatt szinte mindent meg lehet vele csinálni. Az enyém egyébként 2018-as.

A motor eladó, mert már megvan az új, ami egy BMW F750 GS.

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x