KiemeltMotorokMotortesztek

Becsületbeli ügy: Harley-Davidson Nightster Special 2023 teszt

Harley-Davidson Nightster 2023 tesztAz egész teszt egy nagy dilemmával kezdődött. Pont mézeskilométereinket töltöttük az új motorommal, amikor NaNa hívott, hogy lenne egy Nightster tesztelés. Természetesen egyből igent mondtam, de ott motoszkált bennem a kérdés, hogy most tényleg rá akarok ülni egy sokkal gyengébb motorra, amikor végre álmaim gépe van a seggem alatt?

Márciusban megvásároltam álmaim gyönyörűségét, a régen áhított V-Rod-ot, amely nem a tucat Rod-ok egyike, hanem egy ritka típusa, ugyanis a NightRod, a V-Rod és a Street Rod keveréke. Nem csak csodás, de brutális is, mert egy volt motorversenyző (az előző tulaja) gondoskodott róla, hogy a gyári 121 LE-t még megtoldja néhánnyal.

Nem mintha az nem lenne bőven elég, de Józsikánk a versenypályán kívül is szerette a kihívásokat. Évekkel ezelőtt beleszerettem ebbe a motorba, de akkor még álmodni sem mertem róla, hogy egyszer nemhogy ilyenem lehet, de pont EZT sikerül megszereznem, így egy csodás nyár elé nézhettem.

Pont mézeskilométereinket töltöttük Morcossal (V-Rod), amikor az éves Csajos 6-os (6 ősbarát) találkozót szerveztük Balatonberénybe, amit megspékelt egy Makói szintén csajos összeröffenés lehetősége. Teljes lázban égtem, hogy milyen jó lesz közel 1000 km-t motorozni majd egy hétvégén, tervezgettem, hogyan fogom felrögzíteni a csomagom, amikor NaNa hívott, hogy lenne egy Nightster tesztelés.

Harley-Davidson NightRod
Harley-Davidson NightRod

A sors fintora, hogy a tesztmotor pont azon időszakban lehetett nálam, amikor a 2 napos hétvégi túrát terveztük. Természetesen egyből igent mondtam neki, de miután letettem a telót, akkor azért meginogtam, mert ott motoszkált bennem a kérdés, hogy most tényleg rá akarok ülni egy sokkal gyengébb motorra, amikor végre álmaim gépe van a seggem alatt?

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Most akkor melyikkel menjek? A szívem Morcos után dobogott, de becsületbeli ügynek tartottam, hogy ha elhozok egy tesztmotort, akkor arról valóban a megtett km-ek után alkossak véleményt, ne pedig csak látszatra 2 kör után, így eldőlt, hogy Nightster lesz az útitársam. Na, persze… Azért ez nem volt ilyen egyszerű, mint most itt leírva, mert az utazás előtti este is még hezitáltam és számolgattam, hogy milyen lehetőségeim lennének a hétvége után km-t beletenni a tesztmotorba, ha netán mégsem azzal mennék.

A tesztmotort előzetes egyeztetéseket követően augusztus 16-án hoztam el Budapestről. A motorátvételnél a hihetetlenül szimpatikus és kedves Norbi volt segítségemre, aki megmutogatta a kezelőegység főbb jellemzőit, beállítási lehetőségeket – mert van ám rajta bőven –, válaszolt a felmerülő kérdéseimre, majd magamra hagyott a tesztalannyal.Harley-Davidson Nightster 2023 teszt

Jól szemügyre vettem a kis kékséget és azt már első ránézésre megállapítottam, hogy itt megcsalásról szó sem eshet, mert küllemre bizony Morcikám sokkal tetszetősebb. Ezt nyugtázva kicsit a lelkem is felszabadult és már egész más szemmel és seggel ültem fel Kékire. Ez a típus elvileg az 1957 óta gyártott, jól bevált Sportster utódjaként állt csatasorba, így arra számítottam, hogy majd egy kicsit felpöckölt, átöltöztetett „nyjú” Sporival találkozom.

Hát, nem így lett. Ez a motor nyomokban sem tartalmazza a klasszikus spori elemeit, a retró elemeket, mert ízig-vérig modern „újhullámost” csináltak belőle. Ezt egyértelműen bizonyítja a már-már inkább futurisztikusnak számító blokk kialakítása, ahol a bordák már csak mutatóba kerültek rá.

It’s a Sportster, Baby – Harley-Davidson Nightster 2022

Lökettérfogata 975 cm3, amely 89 LE csúcsteljesítménnyel bír. A retró hatás, de még a Harley „fíling” is végképp elszállt az első km-ek után. Egy pillanatig el is kellett gondolkodnom, hogy valóban Harley-n ülök-e, mert olyan érzésem volt, mintha egyik legmodernebb japán gép nyergébe pattantam volna. Semmi rezonancia, semmi nehézség, keménység.

Alapról nagyon jól húz, bátran lehet vele előzni, mert van benne erő és még a menetszél sem akar lekapni a motorról. Ami még meglepett, hogy kihúzatás alkalmával a piros közelében is volt benne még, nem fogyott el.

Ami furcsa volt, hogy hatodikban nem szabadott hagyni leesni a fordulatot, mert olyan érzésem volt, mintha szét akarna hullani alattam a motor, azonban 120-nál visszaállt az egyenes vágányra és újra olyan simán ment, mintha dróton húzták volna.Harley-Davidson Nightster 2023 teszt

Különböző vezetési módokat lehet beállítani (road, rain, sport), amelyek nem csak dizájnelemek, hanem valóban érzékelhető a menetteljesítménybeli különbség. Volt alkalmam mindegyiket kipróbálni, de nekem a sport fokozatban tetszett a legjobban, bár itt tényleg kicsit rakoncátlankodott. A road módban teljesen kiegyensúlyozott volt, míg a rain fokozat teljesen megzabolázta a lovakat.

Csodás fékrendszert kapott, ami biztonsággal és stabilan állította meg bármilyen szituációban a motort. Az első fék túlzott harapása miatt jól teszi a dolgát az ABS, valamint kipörgésgátlót és gázadás vezérlőt is kapott a Nightster, ami valószínűleg sok kellemetlenségtől óvja meg a kezdőket. Ez a funkció egyébként kikapcsolható a vakmerők örömére.

Harley-Davidson Nightster 2023 tesztA hangjáról inkább nem mondanék semmit, mert ugye Morcos a brutál hangos kategória, ez azonban a teljesen hallhatatlan. Ezt nagyon nehéz volt megszoknom. A kipufogó esztétikailag sem lett a tervezőcsapat aranyérmes munkája, de mondhatnánk úgy is, hogy csúnyára sikeredett, akárcsak a szélvédő plexi.

Jeladóval ellátott gyújtás gondoskodik róla, hogy a motorhoz érve ne kelljen kulcsot használnunk, de érdemes kéz közelben tartani, mert az ülés alatt lévő üzemanyagtartályhoz csak a kulcs segítségével jutunk el. A 11 literes tank kicsinek számít, azonban az 5-5,5 literes fogyasztással nem kell minden második kútnál megállni tankolni. A tankolás nem volt meglepi, hogy az ülés alatt rejtőzik az üzemanyagtartály, mert ezt éppen szokom a sajátomnál, csak ennél pont az ellenkező irányba nyitható fel az ülés.

60 éves lett a Sportster

A kuplung annyira csuklóbarát, hogy még huzamos távnál, sok váltás során sem fáradt el.

A 221 kg tömeg megközelítőleg sem tűnik annyinak, mert olyan könnyedséggel lehet tologatni, oldalsztenderről felállítani, hogy magam is meglepődtem. Az üléspozíció nagyon jó és a nyeregkialakításnál figyeltek a deréktámaszra is, ami nagyon komfortossá teszi a hosszú etapokat is.
Végül 1100 km megtett tesztúttal vittem vissza a motort és egy kellemes csalódással.

Igazi csajos motor, bátran ajánlom a kezdő motorosoknak is (kivéve a retró Harley rajongókat), mert nem fognak benne csalódni. Harley-ra fel!!!

Harle-Davidson Nighster Special Műszaki Adatok

Általános specifikációk  
HASMAGASSÁG 120 mm
ELSŐ FUTÓMŰ DŐLÉSSZÖGE (FOK) 30
UTÁNFUTÁS 137 mm
TENGELYTÁV 1545 mm
GUMIABRONCSOK, ELSŐ MŰSZAKI ADATAI 100/90-19 57H
GUMIABRONCSOK, HÁTSÓ MŰSZAKI ADATAI 150/80B16 77H
GUMIABRONCS, TÍPUS Dunlop™ Harley-Davidson Series Bias Blackwall gumik
ÜZEMANYAGTARTÁLY MÉRETE 11,7 l
OLAJKAPACITÁS (SZŰRŐVEL) 4,5 l
TÖMEG, SZÁRAZON 216 kg
   
Motorblokk specifikációk  
Revolution™ Max 975T  
FURAT 97 mm
LÖKET 66 mm
HENGERŰRTARTALOM 975 cm3
SŰRÍTÉSI ARÁNY 12.0:1
ÜZEMANYAGRENDSZER Elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)
KIPUFOGÓ 2 az 1-ben kipufogórendszer a kipufogó leömlőcsövekben elhelyezett katalizátorokkal
   
Motor teljesítmény  
MOTOR FORGATÓNYOMATÉKÁNAK VIZSGÁLATI MÓDSZERE EC 134/2014
MOTOR FORGATÓNYOMATÉKA 3 95 Nm
MOTOR FORGATÓNYOMATÉKA (FORD./PERC) 5750
LÓERŐ 89 HP / 66 kW @ 7500 rpm
OLDALDŐLÉSSZÖG, JOBB (FOK) 32
OLDALDŐLÉSSZÖG, BAL (FOK) 32
ÜZEMANYAG-TAKARÉKOSSÁG VIZSGÁLATI MÓDSZERE EU 134/2014
ÜZEMANYAG FOGYASZTÁS 5,5 l/100 km
   
Váz  
ELSŐ VILLA 41 mm-es SHOWA™ kettős szabályozószelepes hagyományos villák. Tripla alumínium villabefogók.
HÁTSÓ LENGÉSCSILLAPÍTÓK A hátsó felfüggesztésről kettős, kívülre felszerelt, közvetlen működésű (összekötő mechanizmus nélküli), tekercsrugós emulziós lengéscsillapítók gondoskodnak, amelyek előfeszítése menetes gallérral állítható.
KEREKEK, ELSŐ TÍPUS 4 Öntött alumínium, ezüst
KEREKEK, HÁTSÓ TÍPUS 4 Öntött alumínium, ezüst
FÉKEK, TÁRCSÁS TÍPUSÚ Elöl: dupla úszó féktárcsás, agyra szerelt; Hátul: tömör, egyforma expanziós féktárcsák
FÉKEK, NYERGES TÍPUSÚ Elöl: axiális felszerelésű, 4 munkahengeres féknyereg; Hátul: lebegő, egy munkahengeres féknyereg
   
A MOTOROS BIZTONSÁGÁT SZOLGÁLÓ FELSZERELÉSEK  
BLOKKOLÁSGÁTLÓ FÉKRENDSZER (ABS) Széria
KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZER (TCS) Széria
NYOMATÉKOPTIMALIZÁLT KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZER (DSCS) Széria
GUMIABRONCSNYOMÁS-ELLENŐRZŐ RENDSZER (TPMS) Széria
SEBESSÉGTARTÓ AUTOMATIKA Széria
FÉNYSZÓRÓ ÉS VILÁGÍTÁS Teljes egészében LED-es fényszóró, tompított és távolsági fénnyel; teljes egészében LED-es hátsó lámpák; LED-es, csepp alakú irányjelzők
   
INFOTAINMENT  
TÍPUS Színes TFT
KÉPERNYŐMÉRET 102 mm (4″ körátmérőjű)
FUNKCIÓK Sebességmérővel, fokozatkijelzéssel, kilométer-számlálóval, üzemanyagszint-jelzővel, órával, a környezeti hőmérséklet kijelzésével, alacsony hőmérsékletre való figyelmeztetéssel, kihajtott oldaltámaszra figyelmeztetéssel, borulásjelzővel, sebességtartó automatikával, a még megtehető távolság jelzésével, fordulatszámmérővel és Bluetooth-csatlakoztatási lehetőséggel N/A a párosított telefonnal hívásra, zenehallgatásra és navigációra (csak a H-D alkalmazásban) van lehetőség.

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük