A “Szöcske”, avagy a Honda VFR 800 A első hatásai egy “kezdő” női sofőrre
Kaptam még 1 lehetőséget visszaadás előtt az élvezkedésre. No igen, „nagyobb test = nagyobb élvezet”.
A körforgalomban számomra meglepő módon könnyebben közlekedek vele, mint a sajátommal, szépen dolgozik a CBS rendszer.
Megállás utáni első mondatom: „Szép-szép, jól megy, nagyon jól megy, de köszönöm, nem kérem! Nagy is, meleg is…”
Örömmel és megkönnyebbüléssel (hogy nem törtem össze sem mást, sem a VFR-t, sem magamat) ültem vissza a „kis” 250-s CBR-emre és indultunk tovább hazafelé.
Típushibái:
- túlmelegedés – a generátor látja kárát, feketére ég sajnos – relatíve könnyen, elfogadható áron orvosolható – lásd tulajdonosi válaszok,
- a kopó alkatrészek cseréi nála is előjönnek,
- feszültségszabályozóval adódhatnak problémák,
- valamint a kormánycsapágy, melynek kopásához sajnos a magyar utak minősége is hozzájárul.
Hátránya számomra:
- nagy a teste az enyémhez – legalábbis érzetre,
- a súlya sem válik előnyére,
- nem elég hosszú a karom/felsőtestem, hogy hosszú távon kényelmes legyen – úgy gondolom, hogy kb. 180 cm magasságtól tökéletes és kényelmes jármű lehet bárkinek.
Tulajdonosi kérdezz-felelek:
– Miért pont rá esett a választásod, amikor keresgéltél?
– Tetszett a külseje, egyszerű, de sportos és elég erő van benne, illetve mindenképp Hondát szerettem volna.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– Mi lett átalakítva rajta?
– Lecseréltem a plexit egy gyári magasítottra, mert a magasságom (190 cm) miatt ez kényelmesebb számomra. A típushibája miatt elfüstölhet a generátor, így ezt megelőzvén a generátor-fedelet lecseréltem egy átalakítottra, ami több olajzást ad a generátor-tekercsnek, így jobb a hűtése.
– Szerinted mik a hátrányai?
– Sajnos a súlya nem a legelőnyösebb tulajdonsága, de megértem, hogy ő még egy japánban készült, anyag-tartalmát tekintve jobb/több, mint az átlag, de egy tartós motort alkottak a mérnökök. Lehetne kényelmesebb, de persze a sport-túra jellegét tekintve ez egy kompromisszum. Tudok vele élvezni egy pályázást és egy túrát is.
– Kötelező szervizen kívül kellett-e javítani rajta valamit?
– Nem, semmit. Mindig, minden szervizet időben megkapott.
– Miért szeretnél megválni tőle és mire cserélnéd?
– Kicsit kényelmesebbet, túrásabb motort szeretnék. Ha lecserélem, akkor valószínű CBF1000-re cserélném.
Összességében:
- Könnyen kezelhető, manőverezhető jármű.
- Honda lévén igénytelen.
- A végtelenségig megbízható, mint általában bármely Honda modell (leszámítva a típushibákat).
- Lehet vele nyugodt tempóban (5-6 literrel) túrázni menni, illetve izmosabban, sportosabban közlekedni (8-10 liter), de pályázáson is megállja a helyét! Igazi erős öszvér.