HírekMotorbemutatóMotorok

A Royal Enfield cirkálni fog? Royal Enfield SG650 bobber koncepció

Royal Enfield SG650 koncepció bobber

A Royal Enfield „átalakulóban lévő” vállalatnak nevezi magát – évtizedeken át a hagyományok megtestesítője volt, és csak nemrég vezetett be olyan radikális ötleteket, mint az ötfokozatú sebességváltó. De az olyan gépekkel, mint a Himalayan, a párhuzamos iker Continental GT és az Interceptor 650, az indiai márka új piaci pozícióba húzza magát.


Bár továbbra is a klasszikus élményt kereső vásárlókat célozza meg, a hatalmas új, brit központú K+F részleg, amely számos volt Triumph alkalmazottat is magában foglal (és a vezető futóműmérnök, a Harris Performance felvásárlása), azt jelenti, hogy az Enfield sokkal kifinomultabb irányba mozdulhat el.

Itt jön a képbe az SG650. Hivatalosan ez egy koncepciómotor, és az olyan elemek, mint a tuskó alumíniumból megmunkált üzemanyagtartály, a hozzá illő fényszóróburkolat, valamint az alumíniumból készült könnyűfém keréktárcsák, nyilvánvalóan nem megvalósíthatóak a sorozatgyártásban.

De ha egy kicsit mélyebbre ásunk, az SG650 valójában a Royal Enfield következő nagy modellcsaládjának enyhén álcázott, felturbózott változata – egy sor cruiser stílusú ikermotor, amely ugyanazon a 650 köbcentis motoron alapul, amelyet a Continental GT-ben és az Interceptorban is használnak.

Ez meg milyen motor? A motorkerékpár stílusokról részletesen

Az SG650 váza tiszta szériamotor, azonos azzal a vázzal, amely a készülő cruiser vonal alapja lesz. Ahogyan a Triumph a Bonneville Bobber és a Speedmaster modellekből úgy vált ki, hogy a Bonneville ikermotort egy cruiser-specifikus vázba illesztette, a Royal Enfield is ezt fogja tenni 2022-ben.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Royal Enfield tartja a szavát

Az egyik új modell valószínűleg egy bobber lesz, amely vizuálisan hasonlít az SG650-eshez, de lesz egy hagyományosabb cruiser stílusú gép is, hosszabb sárvédőkkel, amely ugyanarra a vázra és motorra épül. Ahogy a Harley-Davidson is közös építőelemek köré épülő motorok széles skáláját hozza létre, a Royal Enfield cruiserei is biztosan különböző sárvédőkkel, könnyűfém vagy drótkerékkel, valamint különböző csövekkel és felfüggesztési beállításokkal kerülnek majd forgalomba, hogy a potenciális vásárlók széles körének megfelelő választékot kínálhassanak.

Az új motorok bemutatása egybeesik a vállalat 120. évfordulójával, amelyet 2022-ben 480 darab Continental GT és Interceptor limitált szériával ünnepelnek meg. 120 motorkerékpárt – 50:50 arányban elosztva a két modell között – a vállalat négy fő piacán, Európában, Indiában, Délkelet-Ázsiában és Amerikában értékesítenek, mindegyik különleges fekete krómozott kivitelben, sárgaréz jelvényekkel és sárga grafikával kerül majd a kereskedésekbe.

A motort először a 2021-es EICMA kiállításon mutatták be a nagyközönségnek.

 

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük