A nők tényleg a kapuzárási pánik miatt motoroznak?
Való igaz, hogy mostanában egyre több érett nőt látni motoron, de teljes volt a közfelháborodás, mikor egyik társunk férje azt merte mondani, hogy a nők a kapuzárási pánik miatt kezdenek motorozni. Szeretnéd tudni, hogy mit gondolunk erről?
Az egész azzal kezdődött, hogy volt egy hirdetés, hogy egy bankkártya reklámhoz 18-35 év közötti motoros nőket keresnek, amit alaposan kiveséztünk a zárt facebook csoportban. Például miért számít, hogy hány éves valaki, akin full motoros felszerelés és bukósisak van, hiszen a motoron a kor nem látszik. Mondjuk az lehet egy megoldás, hogy a bankkártya célcsoportja a fiatalabb korosztály – az öregek csak készpénzt használnak, vagy ilyesmi.
A hirdetés alapján mondjuk arra gyanakszom inkább, hogy a reklám készítője arra számított, hogy jelentkezik valami magamutogató kis liba, akinek a pénz nem számít. A 20 000 Ft-os gázsi úgy, hogy valaki az idején kívül a saját motorját és a felszerelését is kockára teszi nagyon karcsúnak tűnik annak tükrében, hogy tini koromban (ami nem ma volt) egy reklámban való statisztálásért fél havi fizetést adtak. És nem nekem kellett vinni a jelmezt, motort meg pláne.
Aztán jött Krisztina posztja:
A bankkártyás reklám forgatása révén „aszongya” ma reggel a párom, hogy azért nem tudunk sokan jelentkezni erre a hirdetésre, mert mindannyian „kapuzárási pánik miatt kezdtünk motorozni 40 felett, ezért varratjátok tele magatokat, pasiztok ezerrel”…. Csak kicsit röhögtem ki
?
?
?
?
?, de elgondolkodtatott, hogy vajon ez mennyire játszik nálunk szerepet? Ki mennyire érzi” magáénak” ezt a feltételezést?
Azt gondolom mondanom sem kell, hogy néhány óra leforgása alatt majdnem 100 hozzászólás érkezett. Nagy szerencséje van ennek az úriembernek, hogy nem csöppent be személyesen a tyúkólba, mert biztos, hogy darabokra szedték volna a csajok… bár ennek veszélye még mindig nem múlt el. Rengeteg szellemes megjegyzés született, valamint sokan leírták, hogy mikor és miért keztdek motorozni – azt elárulhatom, hogy a többség nem 40 felett és nem a pánik miatt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Maradjunk annyiban, amit Éva írt le elsőként, hogy kapuzárási pánikjuk a férfiaknak van, a nők klimaxolnak, ami persze nem azt jelenti, hogy az jobb lenne. Brigó pedig a fején találta a szöget, mikor azt írta: „Butaság. Jobb esetben kivetítés.” – Gondolom erről is tudnánk mesélni mi nők, hogy a férfiak hogy próbálják meg a bajaikat ránk vetíteni, és ezzel elhessegetni magukról a negatív gondolatokat. Netán a kapuzárási pánikjukat…
Kapunyitási pánik
Legszívesebben az összes történetet leírnám, de inkább csak megmutatok néhányat, hogy lásd, a nők nem a kapuzárástól félnek, hanem inkább örülnek, hogy új kapuk nyílnak, bármikor is kezdik a motorozást. Ezt akár a menopauzával is összefüggésbe hozhatjuk, hiszen míg a férfiaknál a változó kor csökkenő libidóval is jár, a nőknél (az átmeneti kellemetlen időszak után) a teherbeesés kockázatának állandó témája kerül a sutba.
Roberta: „Nálam még kicsit korán lesz ez a kapuzárási pánik 30 évesen. Az én esetemben gyerekkori vágy a motorozás. 2 éve sikerült megvalósítani. Jövő hét szombaton lesz az esküvőm, így a pasizás le van tudva. Tetoválást pedig nem szeretnék.”
Alexa: „16 éves korom óta motorozom, 21 évesen tettem te az A korlátlant és ez lesz az 5. szezonom saját 500 ccm motorral. 18 éves korom óta tetováltatom magam. Üzenem a párodnak, hogy ez a „40-es bűvös szám” nem mindenkire igaz
Orsolya: „29 éves korom ota, 10 eve motorozok. Tetko is van bőven, de pont nem pasizas miatt, hanem mert a hátsó ülésről előre kívánkoztam. Sőt. Szerintem közülünk igen sokan a hapsijaiktól vették át e szenvedélyt ugyan így…?”
?”
Encsi: „Tavaly vettünk egy nagyrobit munkába járni…. soha nem jutott eszembe motorozni…… sőt kapálóztam ellene… de olyan különleges érzés volt hajtani…. amikor megmagyarázhatatlanul fülig ér a szád…. szerencsére a sisak alatt… ez pánik??? Ugyanez fogott el annak idején minket a párommal amikor kipróbáltunk egy SMART ot…. megmagyarázhatatlanul vigyorogtunk benne… ő is… megvettük a 4.2 Audi mellé… remélem a 800-as Disel Smart se az volt?
?kapuzárási pánik…
?
?. Ez egy filing! amire ráérzel
?”
Viktória: „Én most tettem le a jogsit 48 évesen. Párom fiatalon igazi őrült motoros volt, de mire megismertem már nem motorozott. Kb. 3 éve kezdte újra, azóta jár ide-oda túrázgatni, de mindig csak 1 ember tudott vele tartani a családból. Nem a pánikolás, hanem a közös családi túrák adta a plussz löketet, hogy a szeretnékből megcsinálom legyen. A fiam 20 éves, Ő már többnyire külön utakon jár, de a lánykám még csak 12. Így, ha szerzek egy kis rutint, mehetünk együtt világot látni. Tetkóm nincs, nem is lesz, de másokon nagyon jól tud kinézni.
Éva: „Valóban sorsdöntő kor a 12. életév. Én is akkor szerettem bele egy verhovinába. Osztálytársamé volt, de mi is mehettünk felváltva 1-1 kört a kisházak között. Imádtam és áradoztam róla a nagyszüleimnek (ők voltak a bizalmasaim), de sajnos annyira féltettek, hogy nem lett motorom. Viszont a nagybátyámnak vettek egy 350-es Pannóniát. Na vele eszméletlen szerpentineken gurultunk a Mátrában. Érdekes, vele nem féltettek, pedig emlékeim szerint a bukón kívűl nem volt más védőfelszerelés. Aztán „udvarolt” a szomszéd házból egy srác 250-es MZ-je volt. Sokat vitt motorozni, aztán kiderült, hogy 19 éves létére engem, a kis 13 éves fruskát szemelt ki menyasszonyának. Ezzel vége lett a motoros kalandoknak. Aztán maradt az álmodozás, majd jöttek a gyerekek. 3 gyerek mellett elhalványult ez az álom. Aztán az életem derékba tört, egyedülálló lettem, a srácok kirepültek. A sors ezek után összesodort egy motoros fickóval és az álmok előbújtak, a régi emlékek felelevenedtek. A pasi már a múlté, de az álmomat valóra tudtam váltani, mert az addigi anyagi és erkölcsi felelőség, ami a gyerekeimről való gondoskodás velejárója, mint gátló tényező megszűnt. Korábban a gyerekeimért éltem, ami szintén az álmaim közt szerepelt, de ma már csak magamról kell gondoskodnom, ezért élhetem tovább az álmaimat. ? 50 évesen vágtam bele a motoros jogsiba, tavaly októberben levizsgáztam A korlátlanból, és a következő héten megvettem a Boszimat. Kimondhatatlanul boldog vagyok.
? …és 6 éve boldog párkapcsolatban élek. A párom nem motorozik, de inkább támogat a hobbimban, mint gátolna. Szóval még csak a pasizás sem érdekel. Tetkóm is kb. 8 éve van, de az is anyagi okokból nem volt korábban. Ha már csináltattam, igenyeset akartam, az pedig nem olcsó. Legalább is 3 gyetek mellett mindig volt mire költeni.
?
Hilda: „Körülöttem mindig motoroztak,bátyám, unokabátyáim, de senki se vitt magával…még kicsi vagy -mondták. ?? Aztán alkalom szüli a tolvajt módon felültem kvázi bárki mögé, csak motoron legyek. Két éve a sógorom elvitt egy körre, majd mesélre, hogy van egy facebookos női motoros csoport! ?? Csatlakoztam ide ?, onnan már …hogy nekem is menne, ki kell próbálnom. ? Akkor én is 45 voltam, tavaly jogsi….. nincs kapuzárás, csak új világ nyílt! ??????”
Mindegy, hogy valaki tizen-huszonévesen kezdi a motorozást nő létére vagy belelóg a jogsiszerzés a negyvenes-ötvenes éveibe, az biztos, hogy ezzel a lépéssel mindegyikünk megmutatja az erejét a világnak és persze önmagának. Van, aki még gyerekként a szüleitől örökölt géneknek engedelmeskedve pattan motorra. Olyan is, aki a szülői aggódástól vagy szigortól szabadulva kezd motorozni fiatalon, vagy fiatal felnőttként önállóságát bizonyítandó teszi le a motoros vizsgát.
Nem hagyhatom ki a felsorolásból azokat sem, akikről az eredeti felvetés szól, akik a saját családjuk fogságából, felnőtt gyermekeik mellől már középkorúként választják ezt a hobbit kikapcsolódásként, hiszen ők is azt bizonyítják, hogy az ember bármikor válthat, bármikor változtathat, és soha nem késő megvalósítani az álmainkat, még ha a környezetünk folyamatosan sulykolja is, hogy ezt nem szabad, nem illik, nem tudod megcsinálni.
Persze ez a történet igazából azzal folytatódhatna, hogy vajon miért van olyan sok motoros nő egyedül… legközelebb ezt is megpróbáljuk megfejteni.