A nők ne motorozzanak!
Nagyjából ez az üzenete a Harley-Davidson cég legújabb sajtóhirdetésének. Ez persze ellent mondd annak, hogy sorban dobják piacra az alacsonyabb és könnyebb motorokat.
Természetesen az amerikai motorgyár minden országban a helyi igényeknek megfelelően, a társadalmi normákat figyelembe véve dolgozza ki reklámkampányát egy-egy helyi ügynökség segítségével. Ezzel a módszerrel születtek már nagyon jó és nagyon rossz reklámjaik is. Erről az utóbbiról még nem döntöttem el, hogy mit gondoljak.
A két egész magazinoldalt elfoglaló hirdetést a Giovanni AFT ügynökség készítette, és a brazil magazinokban jelentette meg. Így már érthető, hogy hogy kerülhetett a lapokba ez a szexista, hím-soviniszta kampány. A latin országokban nyilván sokkal nehezebben emésztik meg a macsók, hogy a nők is szeretnének motort vezetni.
Nemrég a férfiak még azért kampányoltak, hogy a nők nehogy az autók volánja mögé kerüljenek. Magyarországon a mai napig is elhangzik, hogy a nőknek nem kellene vezetniük. De ez? Hogy most már motorozni is akarnak?
Ahhoz azért bátorság kell, és stabil, férfiakból álló vásárlóbázis, hogy egy motorgyár megengedhesse magának, hogy a potenciális vásárlók 50%-át elutasítsa. Vagy nagyon nagy bizonyosság arról, hogy a nők úgysem fognak soha motort vezetni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |