fbpx

A nők ne motorozzanak!

Harley-Davidson Legs HirdetésNagyjából ez az üzenete a Harley-Davidson cég legújabb sajtóhirdetésének. Ez persze ellent mondd annak, hogy sorban dobják piacra az alacsonyabb és könnyebb motorokat.

Természetesen az amerikai motorgyár minden országban a helyi igényeknek megfelelően, a társadalmi normákat figyelembe véve dolgozza ki reklámkampányát egy-egy helyi ügynökség segítségével. Ezzel a módszerrel születtek már nagyon jó és nagyon rossz reklámjaik is. Erről az utóbbiról még nem döntöttem el, hogy mit gondoljak.

A két egész magazinoldalt elfoglaló hirdetést a Giovanni AFT ügynökség készítette, és a brazil magazinokban jelentette meg. Így már érthető, hogy hogy kerülhetett a lapokba ez a szexista, hím-soviniszta kampány. A latin országokban nyilván sokkal nehezebben emésztik meg a macsók, hogy a nők is szeretnének motort vezetni.

Nemrég a férfiak még azért kampányoltak, hogy a nők nehogy az autók volánja mögé kerüljenek. Magyarországon a mai napig is elhangzik, hogy a nőknek nem kellene vezetniük. De ez? Hogy most már motorozni is akarnak?

Ahhoz azért bátorság kell, és stabil, férfiakból álló vásárlóbázis, hogy egy motorgyár megengedhesse magának, hogy a potenciális vásárlók 50%-át elutasítsa. Vagy nagyon nagy bizonyosság arról, hogy a nők úgysem fognak soha motort vezetni.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x