A legnépszerűbb háromkerekű robogó, a Piaggio MP3 új változata Párizsban mutatkozik be
Az új Piaggio MP3 modellek Párizsban debütáltak. A városban, amely az eredeti, a világ első háromkerekű robogójának sikerét szimbolizálja. A modellnek, amely a legszebb és legkézzelfoghatóbb választ jelenti az egyre növekvő igényre, amely a városban és az egyre bővülő nagyvárosi területeken a legnagyobb kényelemben történő közlekedésre szolgáló könnyű, szórakoztató és rendkívül biztonságos járművek iránt mutatkozik.
A sikerről tanúskodik a tizenhat év alatt világszerte eladott több mint 230 000 jármű. Ez idő alatt az MP3 mindig vitathatatlanul vezető szerepet töltött be a saját maga által létrehozott piacon, példázva a Piaggio Csoport robogókra alkalmazott technológiai kiválóságát. Az autók és a robogók világa közötti összekötő kapocsnak tekintett Piaggio MP3, amely mindkettő legjobb tulajdonságait foglalja magában, biztonságosabb, high-tech, fényűzőbb és szórakoztatóbb, mint valaha.
Az olaszországi Pontederában, a Piaggio gyáraiban készülő új Piaggio MP3 modelljei könnyebbek, nagyobb teljesítményűek és technikailag átdolgozottak. A hpe család modern motorjaival vannak felszerelve: a Piaggio MP3 400 hpe és a Piaggio MP3 400 hpe Sport a 400 köbcentiméteres, több mint 35 LE teljesítményű változaton osztozik, míg a kínálat csúcsát jelentő Piaggio MP3 530 hpe Exclusive a teljesen új 530 hpe egységgel rendelkezik, amely ebben a kategóriában rekord teljesítményű, több mint 44 LE.
A dizájn minden eddiginél sportosabb és még inkább autóipari ihletésű lett, köszönhetően az egyedi kivitelezésnek és a részletekre való odafigyelésnek; új a teljes LED-es világítási rendszer, valamint az első pajzs, amely a levegő elleni védelem maximalizálására irányuló kiterjedt kutatás eredménye.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A nyereg-lábtartó-kormány háromszögelésének köszönhetően a vezetési pozíció még kényelmesebb lett; az elektromos nyitással ellátott ülés alatti tárolókapacitás a kategória élén áll, és két zárt sisak számára biztosít helyet. Annak érdekében, hogy a biztonság terén továbbra is az élvonalban maradjon, minden modell ABS és ASR rendszerrel van felszerelve; a felszereltséghez tartozik még a kulcs nélküli rendszer és a maxi színes műszerfal, amelyhez a Piaggio MIA alkalmazáson keresztül okostelefon is csatlakoztatható.
Az új Piaggio MP3, 530 Exclusive változat, a nagy újító szerepének megfelelően a világ első olyan robogója, amely ARAS Advanced Rider Assistance Systems rendszerrel rendelkezik, amely a Piaggio Fast Forward, a Piaggio Group robotikai leányvállalata által kifejlesztett Imaging Radar 4D technológián alapuló innovatív, a vezetőt segítő funkciókkal rendelkezik. Ez az első alkalom, hogy ezeket a csúcstechnológiát képviselő érzékelőket robogókra fejlesztették ki.
Az ARAS eszközök alapvető szerepet játszanak az aktív biztonságban, garantálva a holttér-információs rendszer (BLIS) és a sávváltást segítő rendszer (LCDAS) funkcióit. A BLIS a TFT-kijelzőn megjelenő speciális értesítések segítségével értesíti a vezetőt a visszapillantó tükör holtterében lévő járművek jelenlétéről.
A hátsó területet akár 30-35 méteres távolságból folyamatosan figyelő LCDAS képes azonosítani az oldalirányban gyorsan közeledő járműveket is, amelyek sávváltás esetén potenciális veszélyhelyzetet teremtenek. Ebben a helyzetben a vezető a műszerfalon megjelenő külön értesítést kap.
A hátrameneti sebességváltó a Piaggio MP3 530 Exclusive másik egyedülálló funkciója, amely mostantól egy hátsó videokamerát is tartalmaz, amely még egyszerűbb és biztonságosabb használatot tesz lehetővé. A gazdag alapfelszereltséget a sebességtartó automatika teszi teljessé. Az új elektromos kormányvezérlővel, valamint a három Eco, Comfort és Sport menetmóddal könnyen kezelhető, amelyekkel a Ride-by-Wire gázpedálvezérlés reakciója módosítható, valamint az ASR csúszásgátló rendszer kalibrációja is meghatározható.
photo: Simon Palfrader©