fbpx

Nem áll le a belsőégésű motorral szerelt járművek forgalmazása 2035-ben

Még nincs vége a belsőégésű motoroknak Autós Nagykoalíció

Az Autós Nagykoalíció üdvözli, hogy a német kormány előterjesztésére, a magyar kormány teljes támogatásával az Európai Unió döntéshozói úgy határoztak, hogy a belső égésű motorok 2035 után is tovább élnek.

A közvéleményt régóta foglalkoztató tervet a 27 tagállam szerda hajnalban jelentette be. Célja, hogy elősegítse a kontinens éghajlati célkitűzéseinek elérését, különös tekintettel a szén-dioxid-semlegességre 2050-ig.

Az intézkedés ténylegesen leállítja a hagyományos benzines és dízelmotoros járművek, autók és kishaszongépjárművek értékesítését 2035-től, ugyanakkor mindez nem jelenti a belső égésű motor végét.

Az Európai Unió környezetvédelemért felelős miniszterei ugyanis megegyeztek abban is, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának.

Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó járműveket lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyan járművek is forgalomba kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belső égésű motorral vannak felszerelve.

Az utolsó motorkerékpár a Földön – mi lesz velünk, ha minden jármű elektromos lesz?

A hagyományos, benzines belső égésű motorral hajtott járművek értékesítése szintén nem áll meg 2035-ben, ugyanis elfogadták a „Ferrari-kiegészítésként” emlegetett záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10.000 darabnál kevesebb járművet gyártanak, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól.

Címlapkép: shutterhero

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x