A legjobb motor szlovákiában magyar
Ismét külföldön nyert a Radical Garage, a szlovák customshow legjobbja lett a Triumph.
Március 13-16. között rendezték meg Pozsonyban 14. alkalommal a Motocykel Expót, melynek keretében szlovák motorépítő bajnokság is volt. A Custom Chrome képviselője által meghívott vendégként vett részt a rendezvényen a magyar Radical Garage műhely, és szokás szerint Görbe Sanyiék most sem tértek haza üres kézzel.
Az egyedi építésű Triumph Bonneville ezúttal a kiállítás legjobbjának járó Best of Show díjat hozta haza, ezzel is öregbítve a magyar motorépítők hírnevét. Ennek ellenére az egy héttel később zajló magyar motorépítő bajnokságon, az EMAT-on sajnos nem csodálhattuk meg a Görbe Sanyi radikális építéseit.
A másik magyar résztvevő a Gigamachine Choppers volt. Sütő Csabáék is sikerrel jártak a nemzetközi megmérettetésen, ők oldalkocsis építésükkel a Módosított Harley kategória második helyét, valamint az itthon az EMAT-on is kiállított baggerrel a Módosított Harley kategória 3. helyét hozták el a benevezett kb. 50 épített motor előtt.
A magyar résztvevők elmondása szerint a kiállítás nagyon színvonalas volt. Az itthoni Budapest Motor Fesztiválhoz hasonlóan több kiállítás is zajlott egyszerre, így a hajósok és a vadászok is ezen a hétvégén csodálhatták meg szakmájuk újdonságait. Összesen 40-45 000 látogató volt kíváncsi a rendezvényre.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A szlovák motorkerékpár piac a magyarhoz hasonlóan kezd kilábalni a gazdasági válságból. A tavalyi évben összesen 3355 új kétkerekű gépjárművet regisztráltak, aminek nagyjából a 80%-a nagymotorkerékpár. Persze ez a szám még a közelébe sem ér a 2007-es adatnak, amikor 6161 kétkerekű került forgalomba, de a három évvel ezelőtti eladási adatokat már sikerült megháromszorozniuk a szlovákoknak.
A statisztikusok nagyjából 68 000-re tették 2012-ben a teljes, országos motorkerékpár parkot, miközben az 5,41 millió szlovákiai lakosból 4,3 milló személy motorozásra alkalmas életkorban van.
Már csak egy hasonló magyarországi adatra lenne szükségünk, hogy valamilyen következtetést levonhassunk. Ami számunkra a legfontosabb hír, hogy a magyarok ezúttal Szlovákiában taroltak. Gratulálunk Görbe Sanyiéknak!