fbpx

A korábbinál is dinamikusabb az új, 2023-as BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR 2023 szupersportMég dinamikusabb a motor, a felfüggesztés, a futómű, az aerodinamika, a formaterv és a segédrendszerek átfogó újításainak köszönhetően . ezt ígéri az új BMW S 1000 RR 2023-ra.

“Az erősebb motorral, a továbbfejlesztett felfüggesztéssel és futóművel, az új Brake Slide Assist és DTC Slide Control asszisztensrendszerekkel és az újratervezett hátsó résszel optimalizált aerodinamikával új szintre tudtuk emelni az RR teljesítményét.” -mondta Wolfgang Wallner, projektvezető S 1000 RR-ről.

Az először 2009-ben bemutatott szupersport motor most egy új kiadásban lesz kapható, amely fejlett motorral és futóművel, optimalizált aerodinamikával a wingletekkel, új hátsó résszel és új asszisztensrendszerekkel rendelkezik.

Fejlett 4 hengeres motor, amely új mércét állít fel a teljesítmény, a nyomaték és a vezethetőség tekintetében.

BMW S 1000 RR 2023 szupersport

Az új S 1000 RR soros, 4 hengeres motorral rendelkezik, amely a jelenlegi S 1000 RR erőforrásán alapul. A csúcsteljesítmény most 154 kW (210 LE) 13 750 fordulat/perc fordulatszámon, ami 2 kW-tal (3 LE-vel) több, mint az előző modellé. A 113 Nm-es maximális forgatónyomaték 11 000 fordulat/percnél keletkezik.

A csúcsteljesítmény növekedése ellenére az új RR használható fordulatszám-tartománya jelentősen szélesebb és teljesebb lett. A motor maximális fordulatszáma 14 600 fordulat/perc.

Dinamikus kipörgésgátló DTC új, kormányszög-érzékelőt használó csúszásgátló funkcióval.

A Dynamic Traction Control (DTC) új funkciója a Slide Control funkció. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kanyarokból való kigyorsításkor két előre beállított drift-szöget válasszon a kipörgésgátló rendszer számára. Technikailag ez egy kormányszög-érzékelő segítségével valósul meg.

A megfelelő dőlésszögig a kipörgésgátló rendszer a kanyarból való kigyorsításkor a hátsó keréknél engedi a csúszást, így lehetővé teszi a hátsó kerék elsodródását. Az előre beállított kormányszögérték elérésekor a kipörgésgátló beavatkozik, csökkenti a megcsúszást és stabilizálja a motorkerékpárt.

BMW S 1000 RR 2023 szupersport

Fejlett “Flex Frame” és újonnan meghatározott váz- és felfüggesztési geometria.

Az új RR futóművének szíve továbbra is az alumínium hídváz, amely négy gravitációs öntött elemből álló hegesztett konstrukció, és amely tartóelemként integrálja a motort, amely a korábbiakhoz hasonlóan 32 fokban előre dől. Az oldalirányú rugalmasság optimalizálása érdekében az új RR fő váza több nyílást kapott az oldalsó részeken.

Az RR új alvázának kifejlesztésekor a vezetési pontosság további növelésére is nagy hangsúlyt fektettek. A kormányfej szögét 0,5°-kal ellaposították, és a háromszoros bilincsek eltolását 3 mm-rel csökkentették. Az új futóműgeometria nemcsak még jobb vezetési pontossággal, hanem nagyobb pontossággal és az első kerékről érkező egyértelműbb visszajelzésekkel is jár.

Még több kép a BMW S 1000 RR-ről a galáriában

ABS Pro az új Brake Slide Assist és ABS Pro “Slick” beállítási funkciókkal.

Az új Brake Slide Assist funkció fontos és nagyon hasznos újítás a versenypályán versenyzők számára. Az új DTC Slide Control funkcióhoz hasonlóan ez az új rendszer is a kormányszög-érzékelőkre épül, és lehetővé teszi a versenyző számára, hogy a kanyarokba való becsúszás közben, megtartott sebességgel történő becsúszáskor beállítson egy meghatározott drift-szöget az úgynevezett fékezési driftekhez.

Wingletek, újratervezett első és hátsó részek és vonzó színösszeállítások a még nagyobb teljesítmény és sportosság érdekében.

Az M RR-hez hasonlóan az új RR-en mostantól a wingletek biztosítják az első kerék lehető legjobb érintkezését az úttal – különösen gyorsításkor. Aerodinamikai leszorítóerőt és ezáltal további terhelést generálnak a kerekekre. Előnyük, hogy csökken a motor kerékdobálásra való hajlama, később lehet fékezni, és nő a kanyarstabilitás.

Ami a dizájnt illeti, az RR új kiadásának előnye az áttervezett első rész, beleértve a wingleteket, az új, könnyebb és sportosabb megjelenésű hátsó rész, valamint a három új színösszeállítás: Blackstorm metál, Style Passion Racingred non-metál és a versenyorientált Lightwhite non-metál/BMW M.

BMW S 1000 RR 2023 szupersport

Az új BMW S 1000 RR fénypontjai:

  • Megnövelt teljesítmény és nyomaték: 154 kW (210 LE) 13 750 fordulat/percnél és 113 Nm 11 000 fordulat/percnél.
  • Rövidebb másodlagos áttétel a nagyobb tapadás érdekében a hátsó keréknél.
  • Továbbfejlesztett “Flex Frame” nagyobb rugalmassággal.
  • Futóműgeometria új értékekkel a kormányfej szögére, az eltolásra, a görgőállásra és a tengelytávra vonatkozóan.
  • Szériafelszereltségként M Chassis Kit állítható lengőkar-fordulóponttal és megemelt hátsó véggel.
  • Dinamikus kipörgésgátló DTC új Slide Control funkcióval a kormányszög-érzékelő segítségével történő gyorsítás közbeni drifteléshez.
  • ABS Pro új fékcsúszássegítő funkcióval, amely a kormányszög-érzékelőt használja a kanyarokhoz közeledve történő fékezéshez.
  • ABS Pro “Slick” beállítás
  • Optimalizált aerodinamika új orr-résszel, wingletekkel, magas szélvédővel és az alsó háromszoros bilincs leválasztásával.
  • M könnyű akkumulátor alapfelszereltségként.
  • USB töltőport a hátsó szekcióban.
  • Áttervezett hátsó rész és rövidebb rendszámtáblatartó.
  • Optimalizált kábelköteg a rendszámtáblatartó eltávolításához.
  • Fekete színű kuplung- és generátorburkolat.
  • Könnyebb hátsó kerékszerelés a veszteségbiztos tengelyperselyek és a ferdített fékbetétek és fékhorgonylemez miatt.
  • M GPS egéradapter a BMW Motorrad eredeti tartozékkínálatának részeként.
  • Új GoPro-tartó a BMW Motorrad eredeti tartozékválasztékának részeként.
Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x