A kezdő városi rohangálós: Honda CB 500F 2022
Gyakran felmerül motoros csoportokban a kérdés: milyen modellt válasszak első nagymotornak? A Hondának – mint mindenre – erre is van megoldása, méghozzá egy nagyon könnyen kezelhető és mutatós formában: ő a Honda CB500 F.
Mikor először megláttam a kis sárga szörnyeteget két dolog jutott eszembe: az egyik, hogy ez a motor akár a Transformers című film egyik szereplője is lehetne; a másik, hogy vajon fel tudom-e húzni a lábaimat a nyakamig. Sok nőtársam most biztosan egy megkönnyebbült sóhajjal veszi tudomásul, hogy nem csak a 180 centit megközelítő hölgyekre gondolnak a Honda tervezői.
Az ülés magasság mindössze 785 mm, így egyszerre nyújt biztonságot és sportos látványt. Maga az ülés nagyon kényelmes, bár hosszú távon az én lábam már nagyon elzsibbadt a lábtartón magam alá csomagolva.
Már a hazaúton elég könnyen megismerkedtünk egymással, hamar össze lehet szokni a felhasználóbarát modellel. A kezelőfelületek egyszerűek és kézre esnek, nem kell nézegetni hol az index. A kijelző elég kicsi az átlaghoz képest és főleg nappali fényben halványnak tűnik, de viszonylag hamar hozzá lehet szokni.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A gázkar holtjátéka először nagyon meglepett, de azon könnyedén lehet állítani, ha valaki nem szeretné megszokni hol kezd el valóban húzni a motor.
Az elakadásjelző – a többi világító berendezéssel ellentétben – a kormány jobb oldalára került, így egyszerre húzni a gázt és be-vagy kikapcsolni a vészvillogót elég nehézkesen lehet, de kivitelezhető.
Szerencsére a jelenlegi divattal szemben a Hondára nem mini indexek kerültek, így nappali fényben és sötétben is egyaránt jól látható az irányjelzés ténye. A fényszórók nem csak mutatósak, de észrevehetőbbé teszik a kis 500-ast.