A Honda és a Yamaha is Red Dot Termékdizájn díjat kapott
A hír még annyira friss, hogy a Red Dot 2020 dizájnverseny szervezői csak március 30-tól kezdik lassan csöpögtetni az idei nyertesek listáját. Persze maguk a díjazottak már tudják az eredményt, és jó hír, hogy két motorkerékpár is van győztesek között.
Az egyik sikert a Honda könyvelheti el, hiszen a döntőbizottság választása a különleges, kiváló terméktervezésért járó kategóriában a CBR1000RR-R Fireblade SP-re esett. A kitüntetések újabb bizonyságai a Honda szép, kimagasló használati értékű tárgyak iránti elkötelezettségének.
A másik nyertes a Yamaha Motor Ténéré 700-as motorkerékpárja. A cég 2012 óta már kilencedik alkalommal nyert idén Red Dot dizájndíjat termékeivel.
A minden évben átadott Red Dot kitüntetéseket terméktervezéshez, márkaépítéshez és kommunikációhoz kapcsolódó munkák nyerhetik el, amelyeket aztán kiállítanak a Red Dot Design Museumban. A tárlatnak stílszerűen az esseni Design Zentrum Nordrhein-Westfalen ad otthont, méltó környezetet teremtve a lélegzetelállító alkotásoknak. A nemzetközi zsűri negyven szakembert tömörít magába, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, majd összegzik és megvitatják tapasztalataikat.
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP
A 2020-as CBR1000RR-R Fireblade SP az 1992-ben életre hívott Fireblade család legújabb, legmodernebb tagja. Akárcsak felmenői, ez a modell is, új mércét állított a közúti használatra is alkalmas, literes gyorsasági motorkerékpárok szegmenségben, ugyanakkor páratlan teljesítményével és radikális megjelenésével minden eddiginél nagyobb előrelépést jelent a kategóriában. Tervezésekor a „Versenyre született” jelmondat határozta meg a mérnökök munkáját.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ennek jegyében vetették papírra a minimalista stílusban fogant orr-részt, az agresszív, meredeken ívelő oldalidomokat és a megnövelt méretű alsó elemeket. Szintén ez a filozófia érvényesült a légbeömlők és légterelők formázásánál is, ami nem kisebb eredményt hozott, mint a kategória legkedvezőbb légellenállási együtthatóját: 0,270 cW-t.
Az aerodinamikai hatékonyságot fokozó szárnyak a Honda MotoGP-versenygépéről érkeztek, s azon túlmenően, hogy még látványosabbá teszik a formavilágot, a leszorítóerőre és az úttartásra is kedvező hatással vannak. Ez rendkívül fontos, ugyanis a minden idők legerősebb soros, négyhengeres, feltöltő nélküli Honda-erőforrása bújik meg a kis tömegű alumíniumvázban.