HírekMotorbemutatóMotorok

A Harley-Davidson 2023-ban mutatja be az X500 és X350 modelleket

Harley-Davidson X500 2023A Harley-Davidson újabb lépést tesz piacbővítési törekvéseiben azzal, hogy várhatóan 2023-ra bejelenti új, kis hengerűrtartalmú modelljeit, az X500-at, amely a tengerentúli piacokra szánt platformot és egy költséghatékony opciót jelent Amerikában.

Nem ez az első alkalom, hogy a MoCo ezzel a stratégiával kacérkodik. A Street 500/750 platformot a 2014-es modellévre vezették be folyadékhűtéses V-Twin motorokkal. De az építési minőség és a vezetési élmény nem nyerte el sem a Harley-hűségesek, sem a metrikusan gondolkodó motorosok tetszését, és néhány évvel ezelőtt elkaszálták a modellt.

A Harley új kis alternatíváját nem V-Twin, hanem egy Kínában gyökerező párhuzamos Twin motor fogja hajtani. A Harley egyelőre szűkszavúan nyilatkozott, így a „típusengedély” dokumentációját használhatjuk referenciaként.

A Harley-Davidson két új motorkerékpárt fog gyártani az ázsiai piacokra a Qianjianggal, a Benellit 2005-ben felvásárló kínai céggel kötött partnerségben. A HD500 és a HD350 a Benelli meglévő platformjaiból származik, a HD350 nagyrészt a Benelli 302S-t tükrözi, a HD500 pedig a Benelli Leoncino 500 motorját és vázát osztja meg.

Felbukkant a HD 500 Twin Kínában

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A Harley-Davidson 2023-ban egy 500 köbcentiméteres párhuzamos Twin motort kínál majd X500 néven.

Ami konkrétan az amerikai piacot illeti, egyelőre nem világos, hogy a Harley mindkét motort importálja-e, vagy csak az 500-ast, amely az X500-as nevet viseli majd. Ugyanazzal az acél-trellis vázzal és acélcsöves lengőkarral rendelkezik, mint a Leoncino 500-as, valamint az 500 köbcentis párhuzamos Twin motorral, amely állítólag 47 lóerőt és 99 km/órás végsebességet produkál.

A Benellivel való hasonlóság az 500-as felfüggesztésében és fékjeiben is megmutatkozik: elöl fordított villa és 320 mm-es dupla féktárcsák vannak radiális 4 dugattyús féknyergekkel. A tengelytáv 145 cm, a nedves tömeg pedig meglehetősen bő 207 kg.

A HD350 dobozos formavilágát a Harley XR750-es lapos trélere ihlette, és hasonló a Harley által 2019-ben bemutatott 338R prototípushoz. A 353 köbcentiméteres párhuzamos Twin motorja állítólag 36 lóerőt teljesít, a nedves súlya 195 kg, a végsebessége pedig 143 km/óra. A HD350 osztozik a Benelli 302S 140 cm-es tengelytávján, a fordított villán és a sziromszerű első tárcsafékeken.

Harley-Davidson X350 2023

A Harley X350 csúcspontja a flat-track ihlette stílus.

Bár ez a két új motor nem hasonlít az amerikai motorosok által áhított nagy V-Twin Harley-kra, kisebb méretük miatt elérhetőbbek lesznek a különböző motorosok számára, különösen az árképzés tekintetében. A Leoncino jelenleg 6799 dollárért (kb. 1.446.000 Ft) kerül a kiskereskedelmi forgalomba, így reméljük, hogy a Harley-jelvény kevesebb mint 1000 dolláros (360,000 FT) felárat ad majd hozzá, így 8000 dollár (2.880.000 Ft) alatt marad.

A Harley-Davidson 2023-as modellévre vonatkozó új termék bejelentése nem tartalmazott információkat az X500-ról, de reméljük, hogy hamarosan több részletet is megtudunk. Egyelőre úgy tűnik, hogy az X500-at látni fogják amerikában, de azt mg nem lehet biztosan tudni, hogy az X350 is eljut-e a Kínán kívül máshova is.

Forrás

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük