fbpx

A Dakar idén sem egy sétagalopp

dakar 2017 012017-ben sem a bámészkodó túramotorosok versenye a nagy múltú tereprally, a Dakar. A szervezők évről-évre gondoskodnak arról, hogy többek között se a versenyzők, se az őket kiszolgáló technikai személyzet, se az orvosi, illetve mentő egységek ne unatkozzanak.

Szombaton, január 7-én a hatodik etapjához érkezett az idei verseny, mely már most kellőképpen kifárasztott mindenkit fizikálisan és mentálisan egyaránt, így vasárnap volt mit kipihenni, megjavítani, újra gondolni, hogy hétfőn újult erővel szálljanak nyeregbe azok, akik még nem estek ki.

A la paz-i pihenőnap után a versenyzők egy maratoni etappal rázódnak vissza a versengésbe, mely hosszú, homokos szakaszokkal teszi őket próbára. A paraguay-i Asunciónból startolt mezőny tagjai közül már az első napokban mindenki kapott egy jó nagy adagot porból, homokból, vízből, így hozzáedződhettek a kemény körülményekhez, melyek a verseny során folyamatosan változnak.

Nem maradtak el az igazi enduros részek sem, ahol a száguldozást el kellett felejteni, és csak a rutinos, sokat tapasztalt pilóták maradtak talpon, illetve két keréken. A nehéz terepviszonyok egészen az argentínai célig éberen tartanak majd mindenkit, így lazításra nem lesz idő. Aki a Dakaron célba akar érni, annak hihetetlen kitartásra, figyelemre lesz szüksége ahhoz, hogy az elemekkel, motorjával való küzdelem mellett a navigálásban is résen legyen, mivel egy apró kis tévedés is végzetes hibákhoz vezethet.

A idei nehézségek ellenére is nagyon jó helyezést ért el az utóbbi évek női motoros csillaga, a spanyol Laia Sanz. A hatodik etap végeztével összesítettben a 26. helyen végzett, ami 142 induló közül versenyben maradt 111 motoros között előkelő pozíciónak számít. A másik női induló, Laia honfitársa, Rosa Romero Font idén sokkal jobban teljesít, és a szerencse is mellé állt, mivel az elmúlt évek eredményeihez képest mostani 38. helye elég jónak mondható.

A quados indulók között idén is megtalálhatjuk az francia Camelia Liparoti-t, aki a 16. helyen tartja magát. A másik quados csajnak, a kvázi hazai terepen versenyző, bolíviai Suany Martineznek sajnos nem jött össze a harmadik etap, így kiesett a versenyből. Reméljük, hogy a még versenyben lévő csajok sikersorozata a célig folytatódik majd, nem úgy, mint a nagyon ígéretes, eddig még Dakar-szűz Horváth Lajos, azaz Laller esetében.

A Csam hasábjain, és közös rendezvényén is megismert Laller jól startolt, de a harmadik nap elején a navigáció és a terepviszonyok miatt köddé vált a célba érés lehetősége, és feladni kényszerült azt az álmot, hogy végigdübörögjön a 2017-es Dakar útvonalán a Argentínáig.

A nehezített navigációs szabályok és a süppedős, mély talaj több motorosnak, autósnak és quadosnak is feladta a leckét. Miután valamennyire összeszedték magukat és közösen elindultak a helyes irányba, Laller bukott, és ezek után úgy döntött, hogy feladja a versenyt, de már most tudja, hogy miután jobban, keményebben felkészül, jövőre ott a helye az indulók között. Drukkolunk neki, hogy összejöjjön!

A másik magyar versenyző, Dési János neve már nem ismeretlen a tereprallyt figyelemmel kísérők körében. János idén is állja a sarat, és bár a mezőny közepén, 66. helyen áll eddig, de ezt a pozíciót biztosan tartja, és ahogy az utóbbi évek béli teljesítményét ismerjük, a célig is kitart majd.

Két, magyar ajkú, de nem magyar színekben versenyző motoros is rajthoz állt idén a paraguay-i startvonalnál. A pihenőnapot mindketten azzal a jóleső érzéssel töltötték, hogy még versenyben vannak. Egyikük pozíciója ráadásul elég jónak mondható az összesített listán. A romániai Gyenes Emánuel az előkelő 18. hellyel büszkélkedhet, míg a szintén határon túli magyar, szerbiai Saghmeister Gábor csak a 89. helyen végzett.

A motorosok mezőnyét a brit Sam Sunderland vezeti, míg a quadosok helyezési listájának csúcsán francia színekben Simon Vitse áll. A pozíciók nyilván változnak majd, és biztosan sokak búcsút mondanak még a versenynek, így csak tényleg az igazán kemények érnek a célba. Kíváncsian várjuk, kik lesznek a dobogósok. Egy hét múlva ez is kiderül.

dakar 2017 02

Mentés

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x