EseményekHasznos tudnivalókKiemeltMotoros túra

Mi a jó a cipzárban? – a csapatban motorozás szabályai

Kinek hol van a helye motoros konvojban?

A csapat elején a Road Captain motorozik általában a prezivel (elnök), mögöttük haladnak a zárók, akik nagy csapat esetén a kereszteződések lezárását biztosítják, hogy a banda egyben, szétszakadás nélkül áthaladhasson a kereszteződéseken.

Őket követik a sorban a gyengébb motorokkal rendelkezők, hiszen a társaság tempóját ők határozzák meg, illetve hozzájuk kell igazítani. Gyorsabban ők nem tudnak menni, ellenben a többiek lassabban igen.

Ezután jönnek a többiek tetszőleges sorrendben, de óhatatlan, hogy a motoros klubokban idővel kialakul valamiféle hierarchia, ami motorozás közben is visszaköszön. Az évek alatt mindenkinek kialakul a helye, vagy hogy ki ki mellett (előtt-után) szeret menni.

A csapat végén motoroznak a hangmanek, akiknek a feladata, hogy hátulról biztosítsák a társaságot. Ők figyelik, hogy a csapatból senkit ne hagyjanak el, és nem engedik, hogy más járművek a motorosokat veszélyeztetve előzésbe kezdjenek úgy, hogy nem tudják az egész motoros konvojt egyben megelőzni.

Legyél tisztában a kézjelekkel

Szintén a motoros kluboknál jól megfigyelhető, ahogy a csapattagok motorozás közben kézjelekkel kommunikálnak. Ezek a kézjelek még azokból az időkből maradtak ránk, amikor nem létezett sisakkommunikáció, és a csapatvezető vagy angolul road captain (aki nem egyenlő a klub elnökével) a csapat tagjainak jelzett motorozás közben.

A felvezető jelzései:

  • Ha a túravezető kimegy a baloldali sávba, és bal kezét magasba lendítve integet, előzésre buzdít, vagyis az út szabad, nem jön szembe semmi. Az előzést csak abban az esetben kezdjük meg, ha meggyőződtünk a jelzés helyességéről, majd minél gyorsabban álljunk vissza a helyünkre, és húzódjunk a lehető legközelebb az előttünk menőhöz, hogy a hátrébb lévők is beférjenek.
  • Ha a túravezető a bal kezét oldalt lefele kinyújtva, tenyerével a talaj felé, kézfejével le-fel integet, úthiba, torlódás, baleset vagy traffipax miatt lassítani kell.
  • Ha bal kezét a füle mellett függőlegesen, tenyérrel előre emeli fel: meg kell állni.
  • Ha a túravezető a magasba emeli bal kezét, és hüvelykujját mutatja fel, azt jelenti, hogy az út jobb szélére, egyes sorba kell fejlődni. Ez olyankor fordulhat elő, ha az autók a motoros konvoj mögött feltorlódtak, és egy belátható, egyenes szakasznál el lehet engedni őket.

Hosszabb menetoszlop esetén sokat segít, ha legalább a sort vezető és a leghátul haladó motoroson sisakbeszélő van. Ebben az esetben nem kell kizárólag a túravezető kézjelzéseire hagyatkozni. A felvezető jelzéseinek mindenki számára ismertnek és egyértelműnek kell lenniük, ezért ha új ember érkezik a társaságba, nem árt ezeket indulás előtt egyeztetni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az együtt motorozás mindenkitől nagyon sok figyelmet, óvatosságot kíván. Hogy ne rontsuk el mások örömét, mindig csak jó műszaki állapotú motorral, megfelelő felszerelésben, és feltankolt motorral induljunk el a túrára. És a WC-re inkább minden benzinkútnál menjünk el, mint hogy miattunk álljon meg később az egész csapat.

[wpdiscuz-feedback id=”zwe0w6mlnk” question=”Ismersz még más jelzéseket, amelyek hasznosak lehetnek motorozás közben? Van még valami, ami esetleg a cikkből kimaradt?” opened=”0″]Ismersz még más jelzéseket, amelyek hasznosak lehetnek motorozás közben? Van még valami, ami esetleg a cikkből kimaradt?[/wpdiscuz-feedback]

 

címlapkép: americanspirit

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük