A budapesti szalonban bemutatták a 2024-es Triumph újdonságokat
Rákóczi Feri leplezte le a Triumph motorkerékpárok 2024-es újdonságait péntek este a Triumph Üllői úti szalonjában. A technikai tudnivalók összefoglalásában a fotelmotoros Bistei Péter volt segítségére.
Csupán a véletlennek köszönhető, hogy éppen arra jártam, mikor péntek délután 17:00 órakor leleplezték a Triumph újdonságait Budapesten. Az eseményről egy Facebook posztból értesültem, és rögtön akkor meg is állapítottam, hogy kizárt dolog, hogy a péntek esti csúcsforgalomban átautókázzak a város másik felére (nem, még nem vettem elő a motoromat, és az eső is esett éppen).
Megérkezésemkor meglepődve tapasztaltam, hogy az időpont ellenére feltűnően sokan voltak… Ha meg akarom fejteni, hogy ez hogy lehet, gondolom azoknak, akik amúgy is a városban dolgoznak, hazafelé pont alkalmas volt az időpont. Újságíró kollégákat viszont nem nagyon láttam, akit nem ismretem meg, attól utólag is bocsánatot kérek.
A rendezvényt Rákóczi Feri nyitotta és vezényelte le. Mint a Triumph motorkerékpárok hazai arca egyből át is adta a szót Bistei Petinek (aki Szabó Henrikkel és Kis Csabival együtt készítik a Fotelmotoros YouTube csatorna tartalmait) – mint kiderült – volt olyan szerencsés, hogy Spanyolországban próbálhatta ki az új modelleket.
Összesen 6 új motorkerékpárról húzták le a fekete leplet ezen a délutánon:
Elsőként a Triumph belépő modelljeit, a 400-as Speed és Scrambler modelleket lelplezték le. Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető motorok a modern klasszikus kategóriát gyarapítják. Az első egy roadster stílusú motor, amit leginkább közútra terveztek, ezért míg a scrambler némi földutat is elvisel, amire az is utal, hogy vegyes használatra alkalmas gumiabroncsokat kapott.
Másodikként az 1200-as Scramblereket mutatták be. Ezek a nagytesű motorok kiállásban és súlyban is túlmutatnak a klasszikus Scramblereken, legény legyen a talpán, aki terepen is megüli őket. Az alacsony ülésmagasság és a magas kormány valamint az ABS és a kipörgésgátló rendszer biztosítják a motorost, ha kezdenének elszaladni a lovak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A harmadik páros a Triumph Tiger 900 két új változata volt. Bár külsőre nem túl feltűnőek az újítások a modellen, sok olyan technika került beléjük, ami a mai világban már elengedhetetlen egy túraendurónál. A kifejezetten ehhez a modellcsaládhoz fejlessztett, hosszú rugóútal rendelkező Mazocchi felfüggesztés, ahogy a Brembo fékek és az ABS is alap, a vészfékezésre figyelmeztető fények szintén sok új modellben megtalálhatóak, és a blootoothos kapcsolat a motorral szintén elengedhetetlen a mai világban.
A bemutató végén lehetőség volt közelről is megnézni a motorokat, aki akart rájuk is ülhetett. Még az is lehet, hogy már üzletek is köttettek az esemény alatt. Remélem hamarosan mi is kipróbálhatjuk az új Triumphokat!