MotorbemutatóMotorok

A BMW borulás-biztos motorja a jövő kétkerekű közlekedési eszköze

bmw next 100 01A high-ech jövőt előrevetítő fejlesztések rémálomként hatnak a régimódi motorosokra, de a BMW bízik abban, hogy az új technikák képesek lesznek majd fokozni – és nem unalmassá tenni – a jövő generációja számára a motorozás élményét.

Ennek a törekvésnek a nyomán a BMW létrehozott egy koncepció motort, mely megalkotásában a négykerekűek fejlesztésében szerzett tapasztalatait is felhasználta. A különleges megoldásokat felvonultató koncepcióautók lényege, hogy elősegítse a BMW, a Mini és a Rolls-Royce jövőbéli fejlődését. A Vision Next 100 névre hallgató motor jeles bizonyítéka annak, hogy mi történik akkor, ha a BMW tervezőgurui a sci-fi és az űrtechnika világából ültetnek át megoldásokat kétkerekű járművekbe.

A Vision Next 100 megvalósítása a különleges vázzal kezdődött, mely a motor elejétől egészen a hátuljáig beborítja azt és mellőz minden eddigi technikai megoldást. A lengőkar teljes mértékben száműzve lett és lengéscsillapítóra emlékeztető alkatrészeket sem találunk rajta. Ezek helyett a BMW egy úgynevezett Flexframe – hajlékony váz – névre hallgató megoldással biztosítja a kormányzás és a lengéscsillapítás funkcióit. Az ilyen formán hajló és formáját visszanyerő váz segítségével adaptív kormányzási lehetőséget biztosít a motoros számára, mely során nagyobb sebességnél lassabb, míg alacsony tempónál gyorsabb kormányzást eredményez. Ennek a rendszernek szerves részét képezik a gumiabroncsok is, melyek futófelülete változtatható, így elősegíti a mindenkori megfelelő tapadást.

A Vision Next 100 erőforrása enyén emlékeztet az ikonikus boxer blokkokra, de belül a BMW zéró emissziós egysége található, mely beépítése alapkikötés volt a motor tervezésénél. A boxerre emlékeztető kitüremkedések mérete a sebesség függvényében változik. Parkoláskor teljesen összehúzódnak, míg nagy tempónál, ahogy a motorra ható légellenállás növekedik, egyre inkább kitüremkednek, és így folyamatosan, a tempóhoz igazodva biztosítják a motoros számára a megfelelő szélvédelmet, komfortot. A BMW szerint a motor ön-egyensúlyozási funkcióval is bír, ami nem okoz kellemetlenségeket a technikai részek működésben.

Mivel a Next 100 elméletileg borulás elleni biztonsági rendszerrel van felszerelve és a légellenállási teszteken átesett felületei oly mértékben védik a motorost a menetszéltől, mintha egy teljes szélvédelemmel ellátott motoron ülne, a BMW szerint bárki felülhet rá bukósisak és terjedelmes védőruházat nélkül, és így is teljes biztonságban lesz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ennek ellenére a jövő motorosának továbbra is gondoskodnia kell szeme védelméről az eltévedt bogarak és a felpattanó kövek és egyéb, károkat okozó tárgyak miatt. A BMW a motor mellé egy szemel vezérelhető szemüveget is biztosít, mely teljesen befedi a kényes arcrészt, és kijelzőjén minden fontos adatot leolvashatóvá tesz, melyre egy motorosnak útja során szüksége lehet.

Természetesen, a Next 100 még egy sor varázslatos megoldást, technikai újítást rejteget. A BMW tervezői ezzel az önmagát egyensúlyozó motorral többek között az anyagok és a fizika törvényeit hazudtolták meg. Megemlítendő, hogy a BMW az egyike azon néhány motorkerékpár gyártó cégnek, melyek a legkomolyabb fejlesztéseket végezik, és a létrejött legújabb technikákat igyekeznek is beépíteni motorjaikba, melyekkel a vezetőt segítik, illetve információkkal látják el, így fejlettségben a többi gyártó előtt haladnak. Senki se lepődjön meg, ha valamely technikai újítást viszontlátja egy-egy motoron az elkövetkező évtized során.

bmw next 100 02bmw next 100 02bmw next 100 02bmw next 100 02

Mentés

Mentés

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük