MotorbemutatóMotorok

A BMW borulás-biztos motorja a jövő kétkerekű közlekedési eszköze

bmw next 100 01A high-ech jövőt előrevetítő fejlesztések rémálomként hatnak a régimódi motorosokra, de a BMW bízik abban, hogy az új technikák képesek lesznek majd fokozni – és nem unalmassá tenni – a jövő generációja számára a motorozás élményét.

Ennek a törekvésnek a nyomán a BMW létrehozott egy koncepció motort, mely megalkotásában a négykerekűek fejlesztésében szerzett tapasztalatait is felhasználta. A különleges megoldásokat felvonultató koncepcióautók lényege, hogy elősegítse a BMW, a Mini és a Rolls-Royce jövőbéli fejlődését. A Vision Next 100 névre hallgató motor jeles bizonyítéka annak, hogy mi történik akkor, ha a BMW tervezőgurui a sci-fi és az űrtechnika világából ültetnek át megoldásokat kétkerekű járművekbe.

A Vision Next 100 megvalósítása a különleges vázzal kezdődött, mely a motor elejétől egészen a hátuljáig beborítja azt és mellőz minden eddigi technikai megoldást. A lengőkar teljes mértékben száműzve lett és lengéscsillapítóra emlékeztető alkatrészeket sem találunk rajta. Ezek helyett a BMW egy úgynevezett Flexframe – hajlékony váz – névre hallgató megoldással biztosítja a kormányzás és a lengéscsillapítás funkcióit. Az ilyen formán hajló és formáját visszanyerő váz segítségével adaptív kormányzási lehetőséget biztosít a motoros számára, mely során nagyobb sebességnél lassabb, míg alacsony tempónál gyorsabb kormányzást eredményez. Ennek a rendszernek szerves részét képezik a gumiabroncsok is, melyek futófelülete változtatható, így elősegíti a mindenkori megfelelő tapadást.

A Vision Next 100 erőforrása enyén emlékeztet az ikonikus boxer blokkokra, de belül a BMW zéró emissziós egysége található, mely beépítése alapkikötés volt a motor tervezésénél. A boxerre emlékeztető kitüremkedések mérete a sebesség függvényében változik. Parkoláskor teljesen összehúzódnak, míg nagy tempónál, ahogy a motorra ható légellenállás növekedik, egyre inkább kitüremkednek, és így folyamatosan, a tempóhoz igazodva biztosítják a motoros számára a megfelelő szélvédelmet, komfortot. A BMW szerint a motor ön-egyensúlyozási funkcióval is bír, ami nem okoz kellemetlenségeket a technikai részek működésben.

Mivel a Next 100 elméletileg borulás elleni biztonsági rendszerrel van felszerelve és a légellenállási teszteken átesett felületei oly mértékben védik a motorost a menetszéltől, mintha egy teljes szélvédelemmel ellátott motoron ülne, a BMW szerint bárki felülhet rá bukósisak és terjedelmes védőruházat nélkül, és így is teljes biztonságban lesz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ennek ellenére a jövő motorosának továbbra is gondoskodnia kell szeme védelméről az eltévedt bogarak és a felpattanó kövek és egyéb, károkat okozó tárgyak miatt. A BMW a motor mellé egy szemel vezérelhető szemüveget is biztosít, mely teljesen befedi a kényes arcrészt, és kijelzőjén minden fontos adatot leolvashatóvá tesz, melyre egy motorosnak útja során szüksége lehet.

Természetesen, a Next 100 még egy sor varázslatos megoldást, technikai újítást rejteget. A BMW tervezői ezzel az önmagát egyensúlyozó motorral többek között az anyagok és a fizika törvényeit hazudtolták meg. Megemlítendő, hogy a BMW az egyike azon néhány motorkerékpár gyártó cégnek, melyek a legkomolyabb fejlesztéseket végezik, és a létrejött legújabb technikákat igyekeznek is beépíteni motorjaikba, melyekkel a vezetőt segítik, illetve információkkal látják el, így fejlettségben a többi gyártó előtt haladnak. Senki se lepődjön meg, ha valamely technikai újítást viszontlátja egy-egy motoron az elkövetkező évtized során.

bmw next 100 02bmw next 100 02bmw next 100 02bmw next 100 02

Mentés

Mentés

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük