CsajokKiemeltMotoros csajok

40 évesen, a semmiből szerettem bele menthetetlenül a motorozásba

Dzsupin Krisztina motoros jogosítvány szerzés kalandokAz én történetem nem úgy kezdődik, mint sok más sztori, hogy „Már gyerekkorom óta motorok közelében vagyok…” Én bizony 39 éves koromig, még csak nem is ültem motoron.

Akkor ismerkedtem meg a párommal, akinek van egy tuti kis sportmotorja, amivel 2020 nyarán mentünk egy laza kört, úgy, ahogy egy sportmotorral azt illik.

Mikor leszálltam, fülig érő szájjal, tudtam, hogy menthetetlenül beleszerettem a motorozásba. Nem tudtam, hogy mikor és hogyan, de abban biztos voltam, hogy én motorozni fogok.

Éppen covidos időszakot írunk, így a megszokottnál több volt a szabadidőm, amit arra használtam, hogy decemberben megcsináltam a KRESZ-t.

2021 nyarán sem időm, sem motorom nem volt, így az a nyár, csak az elméleti tervezgetéssel és a türelmetlen várakozással telt. Bizonytalan voltam, hogy milyen kategóriát csináljak, amin a vélemények sem sokat segítettek:

  • „Fontos a fokozatosság, kezd kisebb kategóriával!”
  • „Elsőre, nulla tudással nem fog menni az A’”
  • „Ha már csinálod, csináld az A-t, utána több a lehetőséged motorválasztásnál!”
  • … és a többi, és a többi.

Közben motornézegetésbe is kezdtem, hogy melyikről ér le a lábam, melyik kategóriában, milyen típust választhatok.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Végül a kérdésre a pontot – a párom töretlen támogatása mellett – egy szerelem első látásra motor tette. 2022 márciusában megláttam, megszerettem és megvettem egy tűzpiros Honda CB 500 S-t! Aki ugye 500 cm3, és 42 kW, vagyis csak „A” kategóriás jogosítvánnyal vezethető.

Dzsupin Krisztina motoros jogosítvány szerzés kalandok
A sportmotor, amivel kezdődött, és az enyém, amivel valóra vált

Boldog voltam és lelkes! Úgy éreztem, hogy sínen van a dolog.

Olyannyira, hogy 3 nappal azután, hogy hazahoztuk, kitoltam, nézegettem, beindítottam, majd – gondoltam úgyis ezt kell majd csinálnom – felültem rá, finoman gázt adtam és elindultam vele.

Van egy kb. 800 méteres, aszfaltozott, forgalomtól elzárt út, ahol ezt követően sokszor róttuk az utat fel és alá. Rengetegszer megálltam, elindultam, sebességet váltottam, gyorsítottam, lassítottam, szlalomoztam.

Ezzel a lelkesedéssel vártam az áprilist, amikorra is azt ígérte az oktató, akivel erről már korábban egyeztettem, hogy kezdhetem a rutint.
Hívtam telefonon, elmondtam nagy boldogan, hogy van motorom, gyakorlok rajta, de nem tudok vele vizsgázni, mert A2-höz nagy, A-hoz meg kicsi. De nem baj, mert eldöntöttem, belevágnék a korlátlan kategóriába.

Na, itt jött az első pofon. Közölte, hogy hülyeséget csináltam ezzel a motorvásárlással, és, hogy nem fog menni az „A”, ő nem javasolja.

Mi??? De hát motorozok vele. Oké, nem fordulok meg jobbra, balra egy ívben, de hát gondoltam, azért ő az oktató, hogy ezt majd megtanítsa.

Azt hiszem, hogy be sem vállalt volna, ha egy közös ismerősünk, aki látott a motoromon, nem hívja fel telefonon, hogy legalább nézzen meg, mert nem vagyok reménytelen.

Beleegyezett. Találkoztunk a rutinpályán, ahol épp egy férfi gyakorolt. Az oktató (a férfitársától megtámogatva) negyed óráig kiabált velem, hogy hogy képzelem. Össze fogom törni a motort, meg egyébként is, nézzem meg a pályát, ez nagyon nehéz, szűk helyen meg kell tenni két teljes kört, és közben koppanásig kell fordítani a kormányt.

Mivel még ezzel sem tudott eltántorítani, mondta, hogy ha itt a felszerelésem, vegyem fel, és mutassam meg mit tudok.

Kitett elém egy 125 cm3-s Yamahát és azt mondta (nyilván cseppet sem támogatólag), hogy akkor csináljam a rutinvizsga első körét. Megcsináltam. Így nem volt más választása, mint eldunnyogni az orra alatt, hogy jó, akkor maradhatok, gyakoroljam ezt.

Így kezdődött az a hosszú folyamat, aminek a végén 2022. október 20-án, első nekifutásra sikeres rutinvizsgát tettem.

 

Nincs még vége, lapozz a folytatáshoz!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

3 thoughts on “40 évesen, a semmiből szerettem bele menthetetlenül a motorozásba

  • Nagy Krisztina

    Őszintén gratulálok az A jogsidhoz és a kis Pöttyöshöz, példa leszel előttem, hog ylehet minden , ami az álmunk… nekem közbejött két temetés, egy életközepi válság, soha nem ültem motoron és még kispadról irigykedem utánatok..nincs párom, egyedül dédelgetem a kétkereű álmom. de eljön az én időm is, tudom.

    Reply
    • Soha nem kléső elkezdeni. Szorítok.

      Reply
    • Dzsupin Kriszta

      Köszönöm!
      És ne add fel!
      Hatalmas élmény, és hatalmas önbizalmat ad, ha sikerül!

      Reply
Average
5 Based On 1

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük