KiemeltMotorokMotorozás

2024-ben meglódult az új motorok forgalomba helyezése

A DataHouse adatai alapján 2024-ben az új motorok forgalomba helyezése jelentősen meghaladta az előzetes becsléseket. Bizakodásra ad okot, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére az új motorkerékpár forgalombahelyezések száma 22,8%-kal emelkedett a 2023-as adatokhoz képest.

A jó hír az, hogy míg 2022-ben 5197, 2023-ban pedig 6557 db új motorkerépár került forgalomba, ez a szám 2024-ben 8054 volt, ami jelentős növekedést, 2022-höz képest 55%, 2023-hoz viszonyítva pedig 22,8%-ot jelent. A havi regisztrációs számok összehasonlítása alapján forgalombahelyezések megoszlása követi az időjárás változását illetve a motoros szezont: a legkevesebb motort (265) januárban helyezték forgalomba, míg a legtöbbet (952) májusban, a motoros szezon elején.

Motormárkák trendjei

Új motorkerékpárok forgalomba-helyezési adatai 2024-ben a DataHouse statisztikái alapján

Az újonnan forgalombahelyezett motormárkák trendje is változott a korábbi évekhez képest. 2024-re a kínai gyártók előretörésével átrendeződött a paletta. Habár a Honda továbbra is jelentősen vezeti a márkák versenyét, a korábbi, 2023-as 37,18%-ról 27,73%-ra csökkent a piaci részesedése.

A 2023-as második helyezett BMW-t (12,22%) 2024-ben a Yamaha szorította le 10,14%-os részesedéssel a harmadik helyre, ami ezúttal 9,23%-os piaci részesedést jelent. A további sporrend: Benelli, Keeway, Kawasaki, Suzuki, Triumph, KTM, Piaggio.

Motorkerékpár szegmensek

Az új motorok sorát ismét az ON-OFF motorkerékpárok vagyis a kalandmotorok, túraendurók vezetik. Mondhatnánk, hogy ennek az oka, hogy Magyarországon rossz az utak minősége és ezek a motorok jobban kiegyenlítik a kátyúkat, de ez nem lenne igaz. Ez a világtrend évek óta jelen van, ezért is próbál minden gyártó piacra dobni egy-két motorkerékpárt ebben a kategóriában. Szerencsére már nemcsak a hardenduron edződött bájkerekre gondolnak, hanem vannak kisebb (alacsonyabb és gyengébb, kisebb hengerűrtartalmú) modellek is a hétköznapi halandók számára.

Lapozd végig a statisztikákat!

uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak elektromos robogor datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak classic datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak off road datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 havi bontas datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak sportmotor datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak elektromos motor datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak on off datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 havi bontas datahouse 01 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak 125 robogo datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak manualis valtos 125 datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak sport tura datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak supersport datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorjatak szegmensek datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak custom cruiser datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak naked datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 markak piaci reszesedese datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorjatak szegmensek datahouse 01 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak touring datahouse 02 uj motor forgalombahelyezes 2024 motorfajtak oriasscooter datahouse 02

Hogy ezekre is van igény, azt nagyonjól mutatja, hogy míg korábban ezt a kategóüriát a BMW GS modelljei vezették, idén a BMW a második helyre szorult a BMW R 1300 GS-sel, és a Benelli TRK 702 szorította le. A további modellek ebben a szegmensben: Honda XL 750, BMW R1250 GS, Honda CB 500 XA, Suzuki DL 650, Honda CRF 300LA, Honda ADV 750, Honda CRF 1100 A, Yamaha XTZ 690.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A motorkategóriák versenyében második helyen állnak az utcai, naked modellek. Nem csoda, ezek a kétkerekűek tökéletesek a mindennapi használatra, városi ingázásra, túrázásra, szóval igazi mindenesek. Ugyanebből az okból kerültek ismét a harmadi helyre az óriásrobogók. Azok számára, akik nem szeretik a manuális váltót, de szükségük van a hétköznapi közlekedéshez egy igazi csatalóra, akkor ez a kategória, ami nekik megfelel.

Új motorkerékpárok forgalomba-helyezési adatai 2024-ben a DataHouse statisztikái alapján

A robogó nem motor!!!

A motorosok és a robogósok között állandó vita, hogy motor-e a robogó. A DataHouse elemzése újabb bizonyítékkal szolgál, hogy a robogó nem motor, hiszen a 125-ös robogókat és a 125-ös manuális váltós motorokat külön kategóriába rendezte, ahogy az elektormos robogókat és az elektromos motorkerékpárokat is megkülönböztetik. Ez a két kategória egyébként ebben a sorrenben követi egymást a kategóriák népszerűségében.

Őket a sort a túramotorok, a cruiserek, a classic bike-ok, a sport-túra motorkerékpárok, az off-road motorok, a sportmotorok, majd a supersport motorok követik.

A 125-nél kisebb motorkerékpárok nem kerültek be a statisztikába, hiszen azoknak jelenleg nincs regisztrációs kötelessége, ezért csak a kereskedők tudják nyomon követni az eladásokat.

Végkövetkeztetés

Még nagyon sok érdekes tanulságot le lehetne vonni a statisztikai adatokból akár a korábbi évekhez hasonlítva, akár a motorozási szokások, és az energiahelyzet változásával összevetve. Az biztos, hogy a motoros piac jelentősen javult 2024-ben, és reméljük, hogy ez a tendencia folytatódik 2025-ben is.

A két legtöbbet eladott motorkerékpár forgalmazóinak pedig ezúton is gratulálunk. Habár a Benelli TRK 702 tesztje már elkészült tavaly, még nem publikáltuk (most majd belehúzunk az elkészítésébe), még ennél a 286 eladott darabbnál is többet adtak el tavaly a Honda PCX 125-ből (a táblázatban WW 125-ként szerepel), ebből 325 db-ot helyeztek forgalomba tavaly. A saját tesztünket itt olvashatod el a 2022-es modellről, itt pedig a 2023-as tesztet találod meg.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük