fbpx

Zakar Női Futam az Adrenalin Extrém Fesztiválon

kunmadaras zakar futam 2015 26Hadnagy Józsi, a kunmadarasi gyorsulási versenyek szervezője és állandó speekere minden évben megkeres, hogy most már tényleg hozzunk össze egy női gyorsulási futamot, de valahogy sosincs elég vállalkozó kedvű hölgy. Idén azonban valami megváltozott. Habár a mezőny még kicsi, de leaglább a mienk!

Összesen négy hölgy (és egy férfi, Tóth Attila, a Yamaha Zakar motorkerékpár szerelője) indult idén a Yamaha Zakar támogatásával meghirdetett női gyorsulási futamon. Jakus Heninek így méltó ellenfelei lettek Karádiné Hernádi Orsi, valamint az ACIS Motorsport versenyzői Jakab Zsófia Virág és Koncsek Hajnalka. Nekik kiváló tapasztalat volt a gyorsasági versenyek mellett ez a kis kiruccanás, alkalmuk nyílt gyakorolni a rajttechnikájukat.

A női futam is épp olyan izgalmasan zajlott, mint a hétvége összes többi versenye. A végeredményeket ezen a linken találod. A csajok között a dobogó legfelső fokára végül Koncsek Hajnalka állhatott fel, a második Jakab Zsófia Virág lett, és a kunmadarasi gyorsulási versenyeken lassan veteránnak mondható Jakus Heni lett a harmadik a mezőnyben.

Az ACIS Motorsport versenyzői így emlékeznek a hétvégére

Virág: “Rekkenő hőség, frissítően laza és jókedvű hangulat fogadott minket a kunmadarasi arénában az Adrenalin Extrém Fesztivál keretein belül. Megtisztelő lehetőséget és felkérést kapott csapatunk a Zakar Futamon való részvételre, melyen Hajni ráadásul a Zakar és Társa Kft. jóvoltából egy Yamaha R1 Big Bang nyergében állhatott rajthoz, a többi résztvevőhöz hasonlóan tehát literes kategóriájú géppel. Én a saját, imádott Honda CBR-emmel igyekeztem felvenni a harcot a fenevadak ellen. Életemben először próbáltam ki ezt a műfajt, sosem voltam még gyorsulási versenyen sem mint néző, sem mint induló.

Az első próba kissé sután sikerült, mert a jól megszokott piros lámpa elalvására való rajtoláshoz képest itt gyakorlatilag a napi forgalomban használt piros-sárga-zöld volt a jel a starthoz. Őrületesen élvezhető a motorozás ezen stílusa, az ember ilyenkor érzi csak igazán, hogy elszabadul alatta a ménes és elképesztő erők szabadulnak fel a blokkból!

A körülbelül 40 fokos tikkasztó levegő kissé tompította a koncentrációt, de úgy gondolom első bálozóként így is a maximumot sikerült kihozni magamból és a motoromból is. Igyekeztünk az edzések alkalmával Hajnival egyszerre rajtolni, ami sikerült is. Nagyon büszke vagyok a CBR-re, mert az első két mérési ponton a „robbanós” rajtunknak köszönhetően az első két mérési ponton minden alkalommal jobbak voltunk a literessel szemben. 

Végül három edzési lehetőséget követően az „éles” megmérettetés következett, ahol az előzőekhez hasonlóan a végén az ezres gép korábban haladt át a „célvonalon”, de a kis hatszázas ezúttal is szívvel-lélekkel küzdve az első két mérési ponton fürgébbnek bizonyult, így a literesekkel közös értékelés alapján a dobogó második fokára állhattam fel.

Bízom benne, hogy ez a jó reakcióidőmnek és robbanékony rajttechnikámnak köszönhető, ugyanis nagyon megtetszett a drag szakág, így a jövőben a lehetőségekhez mérten szeretnék részt venni további versenyeken is. A segítséget ezúton is köszönöm Bene Petinek, aki nélkül ez a versenyhétvége nem lett volna ilyen zökkenőmentes.”

Hajni: “Augusztus 15. számomra a legfontosabb dátum az életemben, ugyanis ezen a napon született kisfiam Bendegúz. Ezt idén a gyorsulási versenyen ünnepeltük, ahol mindketten nagyon jól éreztük magunkat.

A motorom sajnos nem lett kész a verseny napjára, de a Zakar és Társa Kft. felajánlott számomra egy Yamaha R1-es motort, melyet egész nap használhattam, amit ezúton is nagyon köszönök! Nagyon tetszett a motor, minden futamon egyre jobb voltam vele, de azért még kellett volna pár menet, hogy sajátomként kezeljem.

Végre személyesen is megismertük Jakus Henit, aki már rutinos gyorsuló a gyorsulási versenyeken. A Zakar futamain indultunk, ahol nem csináltak külön géposztály kategóriákat, így Orsy is kisebb köbcentis motorral, Heni a Suzuki SV-vel, Zsófi a CBR600-zal, és Én az R1-gyel egy kategóriában voltunk. Azt hiszem nem volt kérdés melyik motor fog az élen végezni ezen a távon.

Mindkettőnknek nagyon tetszett ez a kis mókázás, és egyáltalán nem kizárt, hogy jövőre csapatunk képviselteti magát a gyorsulási versenyeken.”

kunmadaras zakar futam 2015 4kunmadaras zakar futam 2015 8kunmadaras zakar futam 2015 15kunmadaras zakar futam 2015 17

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x